MP kolumna: Povabi.si - kaj sem se naučil v TSStartup

Avtor Rok Meglič — 27.12.2012
Komentiraj!
Naj omenim, da imam nekaj izkušenj iz podjetništva in z uspešnim exitom, saj sem aprila 2012 prodal podjetje Spletni sistemi d.o.o. podjetju Spletnik d.o.o. Posledično sem ob prijavi mislil, da se ne bom naučil kaj veliko novega, a sem se zelo zmotil.
MP kolumna: Povabi.si - kaj sem se naučil v TSStartup

MP kolumna: Povabi.si - kaj sem se naučil v TSStartup (Vir slike: sxc.hu)

Ko se sanje o Povabi.si razblinijo

Najprej sem se moral naučiti, kaj je pri ideji oz. produktu najbolj pomembno. Naučil sem se, česa ne smemo narediti, če ne želimo postali 1001. aplikacija, ki rešuje ta problem z extra featurjem - spremeniti mišljenje, da smo najboljši, da smo edini; spremeniti prepričanje, da imamo idejo, ki je sveta - idejo, ki bi jo 4 mesece gradili, nato pa žalostno ugotovili, da produkt ni to, kar so želeli uporabniki ali pa da se je projekt izgubil v meglici ostalih aplikacij, ki sčasoma zbledijo.

Kaj je najbolj važno?

Ni važno, ali je produkt dobro sprogramiran, važno je, da je, da je tak, da ga uporabniki želijo uporabljati. V tem primeru mu bodo določene napake oprostili. Ni važno, ali imamo X ali Y design, ki bo na koncu naredil 5 odstotkov razlike v signup rate. Ni važno, ali imamo XYZ featurjev. Važno je, da imamo produkt, ki ga stranke želijo uporabljati, 5 odstotkov gor ali dol. Ko imamo produkt, šele takrat se lotimo resnega programiranja - "Build-Measure-Learn".

Kako dobiš dober produkt?

Razmislite, kaj je na vašem projektu dobro. Razmislite, kaj imajo obiskovalci ali trenutni uporabniki radi. Poudarite to, izboljšajte. Vse ostalo, kar je slabo ali nepotrebno, odstranite.

Sprašujte, zbirajte in analizirajte mnenja s strani uporabnikov, mentorjev.

Uporabniki so vaša glavna smernica!

To ne pomeni, da vsak komentar vzamete za novo pot, kako se bo vaš startup razvijal. Iz mnenj poiščite smernice, kaj je uporabnikom všeč, kaj ne, kaj je potrebno izboljšati oz. spremeniti. Na podlagi povratnih informacij zadevo spremenite, nato pa spet ponovite cikel z zbiranjem in analiziranjem mnenj. V primeru, da delate redesign, je zelo pomembno, da pridobite nove uporabnike, ki nimajo izkušenj z vašo storitvijo in ne vedo, za kaj gre. Taki komentarji so najbolj dobrodošli in tudi najbolj realni.

Cenite mnenja uporabnikov in ne bojte se brcniti v koš celotnega trenutnega razvoja ter začeti znova.

Trdo delo, ekipa in neskončni cikel

Vaša ideja je osnova. Nato na podlagi uporabnikov, analize, testiranja in merjenja naredite spremembo, kar postane vaš neskončni cikel. To velja za programiranje, design ali marketing. Vedno najprej postavite osnovo, nato izmerite, popravite, ponovno izmerite. Pri tem pa uživajte in vedite, da se boste na koncu res veliko naučili! Četudi vam ne uspe, vam bodo znanja in izkušnje zelo veliko pomagali pri prihodnjih projektih.

Dela je veliko, zato je še toliko bolj važna celotna ekipa. Po mojih izkušnjah je biti sam za vse zelo zelo težko, če ne celo nemogoče. Zato si izberite dobro ekipo, s katero boste v smeti večkrat zavrgli vse, kar ste do sedaj naredil in začeli na novo na podlagi novih izkušenj in povratnih informacij s strani bodočih strank oz. uporabnikov. Ko to storite tisočkrat, boste imeli na koncu produkt, ki je mogoče boljši od ostalih. Zakaj? Zaradi trdega dela, dela ekipe, kjer vsak doda svojo dodatno vrednost, ki se na koncu pokaže v tehnični dovršenosti, uporabnosti ali obeh (vox.io, fancy & cute izgledu - toshl.com).

Preberite več o tem, kako deluje aplikacija Povabi.si

Na začetku se ni potrebno obremenjevati s tem, kateri CRM boste uporabljali (če sploh katerega), ali boste imeli unit testing, agile management in tako dalje. To pride, ko je nekaj že narejenega, ko se ekipa širi (zakaj CRM ob štiričlanski ekipi, če vsak ve, kaj narediti, in je pogovor med njimi na 20 kvadratnih metrov najboljši management tool?), ko imamo vedno večji odziv uporabnikov, posledično vedno več želja za dodatno funkcionalnost ali večje število bug reportov.

Ko pa imaš enkrat dovolj dober produkt, takrat lahko pomaga networking, agile koncept dela, investitorji in tako dalje. Ponavadi ob takem času investitorji pridejo sami :).

Pred tem pa je potrebno trdo delati. Pika. Če ste podjetnik po srcu, boste pri tem uživali. Zato vsem priporočam, da se prijavite v TSStartup 2013.

Avtor kolumne je Rok Meglič, Povabi.si

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice