MP kolumna: Startup Marketing – orodja

Startup marketing - growth hacking, če želite - je zahvaljujoč številnim (brezplačnim) orodjem, ki jih imamo na voljo in optimizirajo naše delo, postal kompletnejši, a tudi kompleksnejši.
MP kolumna: Startup Marketing - orodja

Jure Doler (foto: Petra Nuzdorfer)

Marketing v svoji klasični, tradicionalni obliki, nekako ne premore več (po)polne relevantnosti in verodostojnosti. Medijska razpršenost, »konzumiranje« medijev na različne načine in preko različnih naprav, družbena omrežja ter visoka stopnja informiranosti ter poplava informacij so preprosto spremenile sliko. Potrošnik je tisti, ki ima izbiro in tudi potrošnik sam po sebi je (lahko) medij. »Toliko na TV, toliko na radio, tisk in nekaj – kar ostane – še na net,« se v današnjem dinamičnem, nenehno spreminjajočem se okolju, zdi zelo, najmanj desetletja, oddaljena fraza.

Nagle spremembe so še toliko bolj očitne v svetu startupov, kjer se vse skupaj odvija še precej hitreje. Časa ni veliko, denarja prav tako ne, po drugi strani pa mora produkt (izdelek ali storitev) – izjemno hitro dobiti svojo potrditev, svoj »Product/Market Fit« – seveda, če ga sploh ima! -, prav tako pa tudi zadostno količino uporabnikov.

V kontekstu slednjega se je »rodil« startup marketing, ki mora na podlagi zgornjih ugotovitev in dejstev prisegati na nekonvencionalnost in drugačnost; na nekaj, kar lahko zagotovi uporabnike in obstoj – hitreje in ceneje, kot bi to sicer šlo po normalni, klasični poti. Kako? To je vprašanje za milijon dolarjev, saj enotnega recepta ni. Pravzaprav ga mora najti vsak sam in mora sovpadati z njegovo panogo, ki jo (predpogoj!) zelo dobro pozna.

Vendarle pa je dobra novica ta, da danes obstaja kopica spletnih orodij (»tools«), ki ponujajo takšne ali drugačne rešitve in lahko, če drugega ne, postavijo dobre temelje in osnovo za veliko rast, ki jo posamezno podjetje/startup potrebuje.

Če je vaš fokus vsebinski marketing (»content marketing«), si lahko z uporabo mnogih koristnih orodij resnično olajšate življenje, še bolj pomembno pa je to, da bo stvar, ki jo boste dali iz rok na koncu bolj kakovostna.

Denimo, če vam primanjkuje idej za naslov vašega blog prispevka, si lahko pomagate z Blog Topic Generatorjem, še prej pa bi bilo morda dobro, da preverite pomembne ključne besede ipd. Če se osredotočate na medijsko izpostavljenost, je bržkone ključno identificirati pisce, novinarje, ki bodo objavili vašo zgodbo.

Jure vas bo z uporabnimi orodji in triki spoznal na delavnici Startup marketing >>

Ker brez družbenih medijev ne moremo, seveda obstaja kopica orodij, ki nam pomagajo pri podrobnostih. Tudi pri tem, da bo fotografija, ki jo objavimo na Facebooku/Twitterju in drugod, imela pravo obliko. Saj veste, slika pove več kot tisoč besed, a uporabnik – morda vaša potencialna stranka – ne posveča veliko časa le vam, saj nove novice, linki, videi, fotke že prihajajo v njegov »activity feed«. Zato ga je potrebno prepričati »na prvo žogo«. Tu je v pomoč Social Image Resizer Tool, ki sliko prilagodi določenemu omrežju.

Če gremo še nekoliko dlje, vidimo, da obstaja kopica orodij, ki nam pomaga izvedeti več o našem produktu – ga pravzaprav sploh kdo potrebuje in/ali zna uporabljati – ali optimizaciji spletnega mesta (SEO) …

Na koncu pridemo do tega, da je teh orodij kolikor želimo. Pravzaprav bi dneve in dneve lahko posvečali zgolj temu. Tako se moramo odločiti, kakšna bo naša prioriteta in katera orodja bomo uporabljali.

Kakorkoli, na koncu zagotovo drži, da nam orodja v marsičem koristijo in optimizirajo naše delo, ki je postalo kompletnejše, res pa je, da zaradi vseh detajlov hkrati tudi kompleksnejše.

Jure je navdušenec nad marketingom, tehnologijami, športom in potovanji. Je nekdanji soustanovitelj in vodja marketinga startupa Fieldoo, nogometnega omrežja za nogometaše, agente in klube. Danes se posveča predvsem startup marketingu, »growth hackingu« in komuniciranju. Svoje misli zbira na startupmarketing.si, prav tako pa piše za različne medije. Med drugim tudi za enega vodilnih svetovnih tehnoloških blogov, TheNextWeb.

Oznake: , , ,