Na angelskih krilih do svetovnega uspeha

Avtor marusaflerin — 13.02.2009
Komentiraj!
Številna najuspešnejša podjetja so svojo današnjo rast in mednarodni uspeh dosegala prav z investicijo in mentorstvom poslovnih angelov.

Mnogo poznavalcev meni, da je prav angelsko investiranje ključni kapital za hitro rast. Dejstvo je, da podjetje z željo in potencialom po hitri rasti, mora poseči po aktivni strategiji rasti tudi na področju financiranja. Angelsko financiranje poznamo že desetletja. Izraz poslovni angel pa se je uveljavil mnogo kasneje. Poslovni angeli so bogati posamezniki, uspešni podjetniki, ki so ustanovili že eno ali več uspešnih podjetij. Podjetnikom s potencialom hitre rasti pomagajo z lastniško investicijo, znanjem, izkušnjami in socialnim kapitalom. Postanejo delni lastniki podjetja v katerega investirajo in mu dodajo pomembno dodatno vrednost: svoje znanje in nasvete. Njihov namen vsekakor ni prevzeti podjetje, kot vlada zgrešeno prepričanje med nekaterimi podjetniki, pač pa aktivno pomagati k hitrejši in učinkovitejši rasti podjetja, kar bo pomagalo pri uresničitvi podjetnikove drzne vizije in hkrati povečalo vrednost lastniškega deleža investitorja.

Številna svetovno znana podjetja so svojo rast dosegla prav s pomočjo angelov. Medtem ko skladi tveganega kapitala vlagajo v podjetja v kasnejši fazi, banke pa podjetjem v zagonski fazi le redko odobrijo posojila, se zato podjetniki že leta obračajo na poslovne angele, ki zapolnjujejo to vrzel.

Vsi poznamo najbolj priljubljeni spletni iskalnik Google, podjetje, ki sta ga leta 1998 ustanovila dva mladeniča Standfordske univerze, Larry Page in Sergey Brin. Malo pa jih ve, da je za njegov uspeh zaslužen tudi angelski investitor. V začetni fazi je bil Andreas von Bechtolsheim, soustanovitelj Sun Microsystems, eden redkih, ki je v tim dovolj verjel, da ju je tudi finančno podprl, kar se je močno obrestovalo vsem udeležencem. Njegova začetna investicija, 100.000 dolarjev, je sedaj vredna več kot 2,1 miljarde ameriških dolarjev, podjetje Google pa je postalo internetni oglaševalski fenomen. 

Na angelskih krilih vsekakor ne vzletajo le IT fenomeni. Dobro poznana kavarna Starbucks je svojega investitorja našla v pravniku Scottu Greenbergu. Z investicijo je Howard Schultz uspel odkupiti Starbucks, v katerem je bil pred sporom z ostalim vodstvom tudi zaposlen na čelu marketinga. Magično in romantično razpoloženje italijanskih kavarn je tako vpletel v Starbucksove kavne hiše in v devetdesetih dosegel tako visoko rast, da je vsak dan odpiral novo kavarno nekje po svetu. Danes je Starbucks Corporation največje podjetje kavnih hiš na svetu z 16.226 trgovinami po svetu in 11.434 trgovinami v Ameriki (po podatkih iz marca 2008).

Spisek zgodb o podjetniških uspešnicah, ki so vzletale z angeli se nadaljuje s podjetji kot so Dell, The Body Shop, Yahoo, Skype, Amazon, itd. Vsekakor so podjetja tako pridobila težko potrebovani kapital za hitro rast in dodatno motivacijo pri premagovanju ovir na podjetniški poti. Eric Schmidt, izvršni direktor v Google-u je nekoč rekel, da gre velika zasluga uspeha podjetja prav mentorju, angelskemu investitorju, ki je pomagal pripeljati podjetje v globalen posel izjemne rasti.


Članek je prispeval Klub poslovnih angelov Slovenije

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!