Naj majhna podjetja povišajo cene?

Avtor Ursa Kostic — 24.11.2008
Komentiraj!
Po ocenah nekaterih strokovnjakov s področja podjetništva naj bi bil sedaj pravi čas, da majhna podjetja povečajo svoj trženjski proračun in povišanjo cene. Čeprav se morda komu zdi ta nasvet protisloven, saj se nahajamo v časih svetovne gospodarske krize, so nekateri argumenti zelo prepričljivi.
Naj majhna podjetja povišajo cene?

Naj vas recesija ne ustavi

Delajte nasprotno kot vaši konkurenti

Če opazite, da vaši konkurenti v času recesije znižujejo svoje stroške, naredite ravno obratno. Povečajte svoj vložek v marketing in agresivno oglašujte svoje podjetje in izdelke. Tako boste lahko povečali svoj tržni delež, se bolje pozicionirali na trgu in imeli več možnosti za dobiček ob koncu recesije.

Povišajte cene

Naslednji nasvet podjetnikom pravi, naj povišajo cene svojih izdelkov ali storitev. Kljub recesiji in prepričanju, da ljudje v teh časih manj zapravljajo, ter naj bi podjetja zato morala znižati cene, da bi ohranila in pridobila nove kupce, obstaja tudi druga stran zgodbe. Ta pravi, da se podjetja soočajo z rastočimi stroški in imajo zato pravico, da del teh stroškov preko višjih cen prenesejo tudi na kupce. Če ljudje v vaših proizvodih ali storitvah vidijo neko vrednost, jih bodo kupovali še naprej.

Prekomerno povišajte cene

Naslednji trik, ki ga lahko uporabite je, da povečate ceno bolj, kot se vam zdi potrebno. Tako boste v primeru, da bo odziv kupcev na povišanje negativen, ceno lahko nekoliko znižali in vseeno ohranili višjo ceno. Npr. če želite povišati ceno za 5 odstotkov, jo najprej dvignite za 8 odstotkov. Če bodo kupci povišanju nasprotovali, ceno znižajte za 3 odstotke.

Spreminjanje vrednosti

Za podjetnike, ki se bojijo, da jim bo povišanje cen odgnalo kupce, obstaja naslednji nasvet. Cena, ki jo lahko postavite je odvisna predvsem od vrednosti izdelka v očeh kupcev. Tako lahko spremenite ceno ob nespremenjeni vrednosti ali pa izberete drugo možnost in spremenite vrednost ob nespremenjeni ceni. Dober primer spreminjanja vrednosti je v prehrambeni industriji, kjer sedaj za enako ceno ponujajo manjše porcije kot v preteklosti. V podjetju ta koncept lahko uporabite tako, da ohranite enake cene, ampak npr. zaposlite cenejše delavce.

Odnos do strank

Zadnji nasvet pa pravi, da ni dobro imeti preveč prijateljskih odnosov s strankami, saj tako porabite preveč delovnega časa za prijateljsko klepetanje. S strankami, ki jih nimate preveč radi, tako porabite manj časa in ste delovno bolj učinkoviti, kot s tistimi, ki so vam všeč.

To je samo nekaj nasvetov, kako lahko izkoristite trenutne razmere v svetovnem gospodarstvu v dobro svojega podjetja.


Vir: The New York Times

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice