Najhitreje rastoče podjetje

Avtor Saba Resnik — 18.08.2010
Komentiraj!
Andrew Mason-u je uspelo narediti pravo senzacijo z iskanjem akcijskih ponudb in popustov na internetu. Rezultat je bilo podjetje, ki je čez noč postalo zgodba o uspehu.
Najhitreje rastoče podjetje

Groupon se je razširil že po 88 ameriških mestih in 22ih državah po svetu. (vir slike: http://www.groupon.com/)

Mark Zuckerberg je, preden je obogatel s Facebookom, na Harvardu napisal vsaj nekaj programskih kod. Mason-u, študentu glasbe, ki se je osnov programiranja naučil sam, pa je uspelo pri 29ih letih ustanoviti Groupon, najhitreje rastoče podjetje v zgodovini interneta.

Ime podjetja izvira iz dveh besed: skupina (angl. group) in kupon (angl. coupon). Na spletni strani so predstavljena podjetja in njihova trenutna (ponudbe veljajo zgolj nekaj ur) akcijska ponudba oz. popust na določeno storitev ali izdelek. Podjetja, ki svoje ponudbe predstavljajo preko Groupon-a so lahko muzeji, trgovina s sladoledom, joga inštruktorji, itd. Kakšne koristi imajo omenjena podjetja? Predvsem prepoznavnost, saj dobička od znižanih ponudb ni veliko, le te pa podjetja največkrat delijo z Groupon-om kar 50/50 odstotkov. Prepoznavnost pa je zato toliko višja, saj Groupon kupuje oglasni prostor preko Googla, Facebooka in obvešča 13 milijonov naročnikov.

Za razliko od mnogih dot.com podjetij, je Groupon podjetje v pravem pomenu besede. Podjetje ima sedež v prenovljenem skladišču v Chicagu, kar 250 zaposlenih prodajalcev ter 70 piscev sloganov in tekstov. Groupon bo v letošnjem letu imel za 500 milijonov dolarjev sredstev. Razširil se je že po 88 ameriških mestih in 22ih državah po svetu. Ko je bilo podjetje staro zgolj 17 mesecev so ga ocenili na kar 1,35 milijard dolarjev. Edino podjetje, ki je doseglo 1 milijardo dolarjev hitreje kot Groupon je bil You Tube, ustanovljen 2005, ki še vedno čaka na prvi dobiček, kar je Groupon-u uspelo že v prvih 7ih mesecih.

Za Groupon je bila do sedaj najbolj uspešna prodaja vstopnic za vožnjo s čolnom na temo arhitektura Chicaga v vrednosti 25 dolarjev, ki so se na Groupon-u prodajale za 12 dolarjev. Tako je maja Groupon prodal 19.822 vstopnic v 8ih urah in pri tem zaslužil 238.000 dolarjev.

Mason je na začetku urejal spletno stran, kjer je objavljal članke povezane z aktualnimi novicami. Kasneje je Mason začel objavljati blog, kjer je bralcem ponujal informacije o različnih akcijah in popustih, ki so jih ponujala različna podjetja. Investitorji so ga spodbujali naj nadgradi svojo idejo in tako je bil ustanovljen takrat imenovan Getyourgroupon.com. V naslednjih 6ih mesecih je bil Groupon odprt že v Bostonu, New Yorku in Washingtonu.

V kolikor ponudba, objavljena na Groupon-u, podjetju prinaša izgubo je to za podjetje še vedno prednost zaradi velike izpostavljenosti. Marca letos je Coast Aero Club, šola letenja, na Groupon-u objavil ponudbo za uvodni tečaj letenja helikopterja in znižal ceno iz 225 dolarjev na 69 dolarjev. Ponudba je bila odprta zgolj nekaj ur, na tečaj pa se je vpisalo kar 2.500 ljudi. P. Greenspun dodaja: »Takoj po objavi sem pogledal e-mail in se zavedal, da imamo problem, saj se je vpisalo že 30 bodočih tečajnikov. Na to gledamo kot na učinkovito oglaševanje.«

Danes povprašuje po objavi na Groupon-u kar 35.000 podjetij, vsako 8 podjetje pa izpolnjuje pogoje za sodelovanje.

Groupon ima problem, saj ga lahko nadomesti praktično vsaka podobna spletna stran. Do danes je nastalo že več kot 200 podobnih spletnih strani v ZDA, 500 drugje po svetu od tega 100 na Kitajskem. LivingSocial, podjetje, ki je bilo predstavljeno na trgu julija 2009 in je neposredna konkurenca Groupon-u so lani zbrali 40 milijonov investicij.

Groupon je na dobri poti, da doseže 1 milijardo dolarjev prometa hitreje kot katerokoli drugo podjetje.

 

Vir: Forbes.com

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice