5 najpogostejših govorniških napak

Avtor — 05.11.2016
Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah.
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak. (Vir slike: Jernej Kokol)

Žal pa marsikateri nastopajoči z nedovršenim govorom pokvari vtis in s tem zapravi odlično priložnost.

Govorništvo je zahtevna spretnost in zvezdniki odštevajo tisoče evrov za učitelje govorništva. Odlične retorične spretnosti in karizma močno vplivajo na podzavest poslušalca, ki lahko sprejme ne povsem racionalno odločitev, zakaj se bo odločil za sodelovanje z enim podjetnikom in ne z drugim. 

1. napaka: Dolgočasen govor

Dolgočasni govori so stalnica na konferencah, zato je ključnega pomena, da podjetnik z entuziazmom in karizmo navduši poslušalce. Bodite tisti govorec, ki iz zaporedja nezanimivih govorov ukrade pozornost občinstva in jih s tem glede na ostale govorce še toliko bolj navdušite. 

Bistveno je, da je občinstvo sproščeno in da z lahkoto sledi misli govorca. Karizma in navdušenost nad vsebino imata močen učinek na poslušalce, prav tako intonacija glasu in t.i. prezenca na odru. Šale so lahko odličen element za sprostitev občinstva, a pri tem je treba biti pozoren, da je šala primerna.  

2. napaka: Vsiljivi prodajalec

Prodajni govor, ki morda deluje v pogovoru ali po telefonu, ne bo nujno deloval v nagovoru večjemu občinstvu. Konference in simpoziji so ponavadi izobraževalne narave, z elementom socializacije in t.i. networkinga. Vendar pa konference niso sejmi, kamor bi občinstvo prišlo zato, da se pozanima o potencialnem nakupu, vendar zato, da se spozna z novimi informaciji in t.i. influencerji s svojega področja, ter se pri tem veliko nauči. 

Govor, ki zveni kot, da želi podjetnik prodati izdelek lahko zveni odbijajoče in vsiljivo. Pogosto se zgodi, da bo občinstvo ob takem govoru odtavalo z mislimi in postalo nezainteresirano za bodoče komuniciranje s tem govorcem. 

Namesto prodajnega govora, ki mu v pogovornem jeziku rečemo tudi sales pitch, bo uspešen takšen govor, ki poda občinstvu veliko uporabnih informacij. Poslušalcem podajte realne primere in jim svetujte, kako naj se jih lotijo, ter jim zaupajte, katerega izmed svojih trikov. Tako boste pridobili zaupanje in pozornost občinstva, ki si vas bo zapomnilo še dolgo časa po dogodku.

3. napaka: Premalo vaje

Nič ni bolj dolgočasnega kot nedelujoč projektor, zamujanje s powerpoint predstavitvijo zaradi USB ključka, ali pa nedokončana predstavitev. Četudi zveni banalno, je občinstvo lahko z lahkoto navdušeno nad kvalitetno predstavitvijo, ter z lahkoto razočarano nad amaterskimi napakami. 

Poskrbite za to, da bo tehnična podpora za vašo predstavitev brezhibna, da obvladate vsebino posameznih strani predstavitve in, da se vse sklada z vsebino in tempom vašega govora. Najboljši način, da se izognete nepotrebnim težavam je, da pred govorom porabite dovolj časa za vajo in pripravo.

Skriti nasvet: bodite pripravljeni za primer, da tehnologija odpove. Med pripravami na predstavitev si zamislite scenarij brez tehnične podpore, ga morda podprite z navidezno zgodbo o tem, zakaj ste se odločili za govor brez tehnične podpore in navdušite občinstvo kljub tehničnim težavam.

4. napaka: Hitenje in premalo časa za vprašanja

Bistven element dobrega govora je to, da svoje sporočilo uspešno skomunicirate z občinstvom. Prav zato je ključno, da ne govorite prehitro, saj mora občinstvo uspešno slediti vaši misli. Pri pripravi na govor si zadajte manj časa, kot ga boste imeli na voljo (na primer 5 minut namesto 7) in se osredotočite na to, da lahko svoje misli poveste v krajšem času. Na koncu, ko boste imeli dejansko na voljo več časa, boste lahko svoje misli obrazložili na daljši in počasnejši način, pri govoru pa se odzivali na reakcije občinstva.

Prav tako je pomembno, da date občinstvu možnost, da postavi vprašanja. Številna vprašanja poslušalcev so v bistvu kompliment za govorca, saj povedo, da je občinstvo napeto spremljalo vaš govor, pri tem pa uspelo premisliti tudi o specifičnih informacijah, ki jih zanimajo. 

Odgovarjanje na vprašanja bo okrepilo vašo kredibilnost med poslušalci, ki bodo šele tedaj zares spoznali, kakšen strokovnjak ste. Vzpostavili boste zaupanje in komunikacijo s poslušalci, ki vas bodo zagotovo kontaktirali tudi po govoru.

Skriti nasvet: bodite pripravljeni, da vas občinstvo ne bo vprašalo ničesar. V tem primeru vprašanje načnite sami: “Poslušalci me pogosto vprašajo…., na kar jim ponavadi odgovorim…”

5. napaka: Preveč govora o sebi in premalo o vsebini

Povsem primerno je, da se govorec na začetku govora predstavi. Prav tako je ustrezno, če proti koncu govora ponovi kdo je, kje dela in zakaj je njegovo mnenje kredibilno. Pri tem pa je potrebno paziti, da osebna predstavitev ne zveni kot samohvala, saj ima lahko to obraten učinek na poslušalce. Dovolj je, če na kratko poveste svoje ime, kje ste zaposleni in na kakšnem položaju, oziroma s čim se ukvarjate, da ste strokovnjak za zadevo, o kateri govorite. Ob tem je treba paziti, da predstavitev ne zavzame preveč časa. 

Vir: LinkedIn

Preberite tudi
Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših govoropiscev na svetu. Tekom večletne kariere je ustvaril nešteto govorov za znane politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in tudi z ustvarjanjem govorov za podjetnike.

Preberite več >>
Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Ko govorimo o profesionalnem nastopu, so ton, glasnost, razumljivost in dinamičnost ravno tako pomembni kot vsebina. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, potem se izogibajte naslednjim spodrsljajem.

Preberite več >>
Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost občinstva, vzpostavimo kredibilnost, jih usmerimo k naši temi in motiviramo k poslušanju, pravi Darlen Price, avtorica knjige o javnem nastopanju.

Preberite več >>
Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Early Bird za Trening javnega nastopanja le še danes!

Trening javnega nastopanja bo temeljil na individualnem pristopu, podkrepljen pa bo z vajami, snemanji in analizami. Skozi teorijo in prakso bomo razvijali komunikacijske veščine ter spodbujali vašo samozavest pri javnem nastopanju.

Preberite več >>
Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati – pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji!

Preberite več >>
Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop, kljub temu pa obstaja nekaj iztočnic, s katerimi si lahko pomagate, da postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Chris Anderson je v TED govoru razkril, za kaj gre.

Preberite več >>
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.

Preberite več >>
NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje!

Preberite več >>
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah.

Preberite več >>
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.

Preberite več >>
Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje