5 najpogostejših govorniških napak

Avtor Lena Šutanovac — 05.11.2016
Komentiraj!
Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku močno pomagajo pri samopromociji in povezovanju s drugimi akterji na trgu, zato le redki zavrnejo priložnost za govor na prepoznavnih konferencah in okroglih mizah.
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak. (Vir slike: Jernej Kokol)

Žal pa marsikateri nastopajoči z nedovršenim govorom pokvari vtis in s tem zapravi odlično priložnost.

Govorništvo je zahtevna spretnost in zvezdniki odštevajo tisoče evrov za učitelje govorništva. Odlične retorične spretnosti in karizma močno vplivajo na podzavest poslušalca, ki lahko sprejme ne povsem racionalno odločitev, zakaj se bo odločil za sodelovanje z enim podjetnikom in ne z drugim. 

1. napaka: Dolgočasen govor

Dolgočasni govori so stalnica na konferencah, zato je ključnega pomena, da podjetnik z entuziazmom in karizmo navduši poslušalce. Bodite tisti govorec, ki iz zaporedja nezanimivih govorov ukrade pozornost občinstva in jih s tem glede na ostale govorce še toliko bolj navdušite. 

Bistveno je, da je občinstvo sproščeno in da z lahkoto sledi misli govorca. Karizma in navdušenost nad vsebino imata močen učinek na poslušalce, prav tako intonacija glasu in t.i. prezenca na odru. Šale so lahko odličen element za sprostitev občinstva, a pri tem je treba biti pozoren, da je šala primerna.  

2. napaka: Vsiljivi prodajalec

Prodajni govor, ki morda deluje v pogovoru ali po telefonu, ne bo nujno deloval v nagovoru večjemu občinstvu. Konference in simpoziji so ponavadi izobraževalne narave, z elementom socializacije in t.i. networkinga. Vendar pa konference niso sejmi, kamor bi občinstvo prišlo zato, da se pozanima o potencialnem nakupu, vendar zato, da se spozna z novimi informaciji in t.i. influencerji s svojega področja, ter se pri tem veliko nauči. 

Govor, ki zveni kot, da želi podjetnik prodati izdelek lahko zveni odbijajoče in vsiljivo. Pogosto se zgodi, da bo občinstvo ob takem govoru odtavalo z mislimi in postalo nezainteresirano za bodoče komuniciranje s tem govorcem. 

Namesto prodajnega govora, ki mu v pogovornem jeziku rečemo tudi sales pitch, bo uspešen takšen govor, ki poda občinstvu veliko uporabnih informacij. Poslušalcem podajte realne primere in jim svetujte, kako naj se jih lotijo, ter jim zaupajte, katerega izmed svojih trikov. Tako boste pridobili zaupanje in pozornost občinstva, ki si vas bo zapomnilo še dolgo časa po dogodku.

3. napaka: Premalo vaje

Nič ni bolj dolgočasnega kot nedelujoč projektor, zamujanje s powerpoint predstavitvijo zaradi USB ključka, ali pa nedokončana predstavitev. Četudi zveni banalno, je občinstvo lahko z lahkoto navdušeno nad kvalitetno predstavitvijo, ter z lahkoto razočarano nad amaterskimi napakami. 

Poskrbite za to, da bo tehnična podpora za vašo predstavitev brezhibna, da obvladate vsebino posameznih strani predstavitve in, da se vse sklada z vsebino in tempom vašega govora. Najboljši način, da se izognete nepotrebnim težavam je, da pred govorom porabite dovolj časa za vajo in pripravo.

Skriti nasvet: bodite pripravljeni za primer, da tehnologija odpove. Med pripravami na predstavitev si zamislite scenarij brez tehnične podpore, ga morda podprite z navidezno zgodbo o tem, zakaj ste se odločili za govor brez tehnične podpore in navdušite občinstvo kljub tehničnim težavam.

4. napaka: Hitenje in premalo časa za vprašanja

Bistven element dobrega govora je to, da svoje sporočilo uspešno skomunicirate z občinstvom. Prav zato je ključno, da ne govorite prehitro, saj mora občinstvo uspešno slediti vaši misli. Pri pripravi na govor si zadajte manj časa, kot ga boste imeli na voljo (na primer 5 minut namesto 7) in se osredotočite na to, da lahko svoje misli poveste v krajšem času. Na koncu, ko boste imeli dejansko na voljo več časa, boste lahko svoje misli obrazložili na daljši in počasnejši način, pri govoru pa se odzivali na reakcije občinstva.

Prav tako je pomembno, da date občinstvu možnost, da postavi vprašanja. Številna vprašanja poslušalcev so v bistvu kompliment za govorca, saj povedo, da je občinstvo napeto spremljalo vaš govor, pri tem pa uspelo premisliti tudi o specifičnih informacijah, ki jih zanimajo. 

Odgovarjanje na vprašanja bo okrepilo vašo kredibilnost med poslušalci, ki bodo šele tedaj zares spoznali, kakšen strokovnjak ste. Vzpostavili boste zaupanje in komunikacijo s poslušalci, ki vas bodo zagotovo kontaktirali tudi po govoru.

Skriti nasvet: bodite pripravljeni, da vas občinstvo ne bo vprašalo ničesar. V tem primeru vprašanje načnite sami: "Poslušalci me pogosto vprašajo...., na kar jim ponavadi odgovorim..."

5. napaka: Preveč govora o sebi in premalo o vsebini

Povsem primerno je, da se govorec na začetku govora predstavi. Prav tako je ustrezno, če proti koncu govora ponovi kdo je, kje dela in zakaj je njegovo mnenje kredibilno. Pri tem pa je potrebno paziti, da osebna predstavitev ne zveni kot samohvala, saj ima lahko to obraten učinek na poslušalce. Dovolj je, če na kratko poveste svoje ime, kje ste zaposleni in na kakšnem položaju, oziroma s čim se ukvarjate, da ste strokovnjak za zadevo, o kateri govorite. Ob tem je treba paziti, da predstavitev ne zavzame preveč časa. 

Vir: LinkedIn

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!