5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop.
5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak. (Vir slike: Jernej Kokol)

Žal pa marsikateri nastopajoči z nedovršenim govorom pokvari vtis in s tem zapravi odlično priložnost.

Govorništvo je zahtevna spretnost in zvezdniki odštevajo tisoče evrov za učitelje govorništva. Odlične retorične spretnosti in karizma močno vplivajo na podzavest poslušalca, ki lahko sprejme ne povsem racionalno odločitev, zakaj se bo odločil za sodelovanje z enim podjetnikom in ne z drugim.

1. napaka: Dolgočasen govor

Dolgočasni govori so stalnica na konferencah, zato je ključnega pomena, da podjetnik z entuziazmom in karizmo navduši poslušalce. Bodite tisti govorec, ki v zaporedju nezanimivih govorov ukrade pozornost občinstva in jih s tem glede na ostale govorce še toliko bolj navdušite.

Bistveno je, da je občinstvo sproščeno in da z lahkoto sledi misli govorca. Karizma in navdušenost nad vsebino imata močen učinek na poslušalce, prav tako intonacija glasu in t. i. prezenca na odru. Šale so lahko odličen element za sprostitev občinstva, a pri tem je treba biti pozoren, da je šala primerna.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

2. napaka: Vsiljivi prodajalec

Prodajni govor, ki morda deluje v pogovoru ali po telefonu, ne bo nujno deloval v nagovoru večjemu občinstvu. Konference in simpoziji so ponavadi izobraževalne narave, z elementom socializacije in t. i. networkinga. Vendar pa konference niso sejmi, kamor bi občinstvo prišlo zato, da se pozanima o potencialnem nakupu, temveč zato, da se spozna z novimi informaciji in t. i. influencerji s svojega področja, ter se pri tem veliko nauči.

Govor, ki zveni, kot da želi podjetnik prodati izdelek, lahko zveni odbijajoče in vsiljivo. Pogosto se zgodi, da bo občinstvo ob takem govoru odtavalo z mislimi in postalo nezainteresirano za bodoče komuniciranje s tem govorcem.

Namesto prodajnega govora, ki mu v pogovornem jeziku rečemo tudi sales pitch, bo uspešen takšen govor, ki poda občinstvu veliko uporabnih informacij. Poslušalcem podajte realne primere in jim svetujte, kako naj se jih lotijo, ter jim zaupajte katerega izmed svojih trikov. Tako boste pridobili zaupanje in pozornost občinstva, ki si vas bo zapomnilo še dolgo časa po dogodku.

3. napaka: Premalo vaje

Nič ni bolj dolgočasno kot nedelujoč projektor, zamujanje s powerpoint predstavitvijo zaradi USB ključka ali pa nedokončana predstavitev. Četudi zveni banalno, je občinstvo lahko z lahkoto navdušeno nad kvalitetno predstavitvijo ter z lahkoto razočarano nad amaterskimi napakami.

Poskrbite za to, da bo tehnična podpora za vašo predstavitev brezhibna, da obvladate vsebino posameznih strani predstavitve in da se vse sklada z vsebino in tempom vašega govora. Najboljši način, da se izognete nepotrebnim težavam, je, da pred govorom porabite dovolj časa za vajo in pripravo.

Skriti nasvet: Bodite pripravljeni za primer, da tehnologija odpove. Med pripravami na predstavitev si zamislite scenarij brez tehnične podpore, ga morda podprite z navidezno zgodbo o tem, zakaj ste se odločili za govor brez tehnične podpore in navdušite občinstvo kljub tehničnim težavam.

Govor, napake

Pred nastopom se ustrezno pripravite. (Vir slike: Pixabay)

4. napaka: Hitenje in premalo časa za vprašanja

Bistven element dobrega govora je to, da svoje sporočilo uspešno skomunicirate z občinstvom. Prav zato je ključno, da ne govorite prehitro, saj mora občinstvo uspešno slediti vaši misli. Pri pripravi na govor si zadajte manj časa, kot ga boste imeli na voljo (na primer 5 minut namesto 7) in se osredotočite na to, da lahko svoje misli poveste v krajšem času. Na koncu, ko boste imeli dejansko na voljo več časa, boste lahko svoje misli obrazložili na daljši in počasnejši način, pri govoru pa se odzivali na reakcije občinstva.

Prav tako je pomembno, da date občinstvu možnost, da postavi vprašanja. Številna vprašanja poslušalcev so v bistvu kompliment za govorca, saj povedo, da je občinstvo napeto spremljalo vaš govor, pri tem pa uspelo premisliti tudi o specifičnih informacijah, ki jih zanimajo.

Odgovarjanje na vprašanja bo okrepilo vašo kredibilnost med poslušalci, ki bodo šele tedaj zares spoznali, kakšen strokovnjak ste. Vzpostavili boste zaupanje in komunikacijo s poslušalci, ki vas bodo zagotovo kontaktirali tudi po govoru.

Skriti nasvet: Bodite pripravljeni, da vas občinstvo ne bo vprašalo ničesar. V tem primeru vprašanje načnite sami: “Poslušalci me pogosto vprašajo …, na kar jim ponavadi odgovorim …”

5. napaka: Preveč govora o sebi in premalo o vsebini

Povsem primerno je, da se govorec na začetku govora predstavi. Prav tako je ustrezno, če proti koncu govora ponovi, kdo je, kje dela in zakaj je njegovo mnenje kredibilno. Pri tem pa je treba paziti, da osebna predstavitev ne zveni kot samohvala, saj ima lahko to obraten učinek na poslušalce.

Dovolj je, če na kratko poveste svoje ime, kje ste zaposleni in na kakšnem položaju oziroma s čim se ukvarjate. Poudarite, da ste strokovnjak za zadevo, o kateri govorite. Ob tem je treba paziti, da predstavitev ne zavzame preveč časa.

Vir: LinkedIn

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>


NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

NAPOVEDUJEMO: Trening javnega nastopanja

Imate priložnost, da se vpišete na posebno listo obveščanja o 4-tedenskem treningu javnega nastopanja. Z vpisom si zagotovite EDINSTVENO in ČASOVNO OMEJENO ceno, ki je po preteku ponudbe ne bo mogoče dobiti nikjer na našem portalu. Berite dalje! Preberite več >>

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Vrhunski javni govorci nikoli ne izrečejo: »Joj, zmanjkalo mi je časa!«

Veliko razmišljamo o tem, kaj bomo povedali, premalokrat pa, kako bomo to povedali. Če želite, da bo vaše sporočilo učinkovito, se izogibajte naslednjim spodrsljajem. Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot. Preberite več >>

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

Priprave na pitch: najprej ugotovite, komu boste pitchali!

»Pitchali ste pred starši, ko ste si kot otrok zaželeli nove igrače. Če je bil pitch dober, sta starša privolila v nakup,« je povedal podjetnik Peter Bruner. Čeprav so pitchi naš vsakdan, imajo le malo skupnega s poslovnimi pitchi. Tistimi, namenjeni investitorjem, partnerjem ali zgolj občinstvu. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje