Napake, ki ubijajo startupe

Vsak podjetnik, ki začenja svojo poslovno pot, je popolnoma prepričan v svojo idejo in uspeh. To je sicer po eni strani dobro, v svojo idejo morate biti prepričani, vam bodo rekli strokovnjaki, a pogledati morate širše. Katere so ovire in napake, ki lahko ubijejo vašo idejo in vaš startup?
Napake, ki ubijajo startupe

Paul Graham, znan esejist, programer, soustanovitelj podjetja Viaweb in še bi lahko naštevali, je strnil nekaj napak, ki so najpogostejši vzrok za konec startupov.

Vsaj dva sta potrebna za uspeh …

Če ste se na poslovno pot podali sami, nimate po prepričanju Grahama praktično nobene možnosti za uspeh. Zakaj? Pravi, da je večina ustanoviteljev, ki so uspeli, začela s poslom v družbi vsaj še enega podjetnika.

Premislite o lokaciji, ta bo krojila vašo usodo

Precej usodna je lahko tudi lokacija vašega startupa. Pri startupu lahko spremenite vse dokaj preprosto, le lokacije ne. Če ima vaš startup slabo lokacijo, lahko to precej vpliva na vaše poslovanje in prihodnost. Pravi, da je v tem primeru bolje preseliti startup. Kam? V Silicijevo dolino, svetuje.

Znebite se trme in svojeglavosti

Sveta prepričanost v svojo idejo, brez manjše možnosti za prilagajanje, lahko bi rekli tudi trdoglavost ali pa trma, vas ne bo pripeljala na zeleno vejo. Prisluhnite svojim uporabnikom.

Oblikujte dobro ekipo okoli sebe. Najemite dobrega programerja, a se zavedajte, da vam bo iskanje vzelo nekaj časa in energije. Pa tudi finančni vložek bo nekoliko večji, a z rezultatom boste zagotovo bolj zadovoljni.

Če vaša storitev ne bo dobra, vam bodo povedali uporabniki

Izbira napačne platforme lahko hitro določi vašo prihodnost. Ali je vaša platforma dobra, bodo presodili uporabniki, ki pa ne bodo čakali, da sami sprevidite to. Zapustili vas bodo.

Pojdite med ljudi

Pred uradnim izidom startupa se verjetno sprašujete, ali sploh obstaja mesto zanj. Dlje, kot boste zavlačevali z izidom, bolj se odmika čas, ko bi lahko dobili svoj odgovor. Če se bojite, kakšen bo ta odgovor, potem se morate vprašati, zakaj.

Ne začenjajte z napakami in pomanjkljivo storitvijo

Prehiter zagon lahko nemudoma pokaže vse vaše pomanjkljivosti, nepripravljenost na posel in nezmožnost predstavitve produkta. Vzemite si čas in premislite o vseh vidikih. Ko izpopolnite vaš model in izdelek oziroma storitev, je čas za start.

Kdo je vaš uporabnik?

Premislite, kdo je vaš uporabnik. Zagotovo bo nekdo zainteresiran za vaš produkt, vendar ne veste točno, kdo je to. Obstaja tudi možnost, da zainteresirane javnosti še nimate. Naredite analizo, anketo, stopite med ljudi in jih povprašajte.

»Denar ti da krila«

Če imate premajhno finančno zaledje, lahko to vpliva na kakovost vaših izdelkov oziroma storitev, predvsem ob morebitni nadgradnji. Podoben problem avtor zaznava tudi, ko startup že na samem začetku zbere »preveč« finančnih sredstev. To lahko da podjetnikom krila, občutek o izjemnem uspehu še preden dejansko kaj ustvarijo. Na koncu dneva so uporabniki tisti, ki jih morajo navdušiti, ne pa investitorji.

Zadovoljite uporabnike, to bo privabilo investitorje

Če ste v razcepu, ali bi osrečili investitorje ali uporabnike, izberite uporabnike. Če bodo uporabniki srečni in zadovoljni, vas bodo investitorji slej kot prej našli. V obratnem vrstnem redu ta proces praviloma ne gre.

Vseh težav ne boste odpravili le s programsko kodo. Posel se gradi na podlagi človeških stikov. Pojdite ven in spoznajte te ljudi.

Skupna vizija, uspšena pot

Težava lahko nastane tudi, če ustanovitelji ne morejo najti skupne poti. Zato premislite, še preden ustvarite svojo ekipo, kdo je najbolj primeren člen. Imate enako vizijo? Mnogo poti startupov se konča, ker ustanovitelji nimajo več enake vizije.

Oznake:, , , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje