Nasmešek mu odpira podjetniška vrata

Če ga boste spoznali, vam bo takoj namenil nasmešek. Takšnega, ki se mu bo razlezel vse od ušes. To je njegov zaščitni znak. Pravi, da brez nasmeška ne gre – niti v poslovnem svetu. Aljoša Kous, lastnik posebnega nasmeška, je mladi podjetnik, ki si utrjuje pot na številnih področjih.
Nasmešek mu odpira podjetniška vrata

Na sliki Aljoša Kous (Vir slike: Jernej Kokol).

Najin pogovor začne z zanimivim dejstvom – z obrazložitvijo njegovega priimka. Pravi, da je leta 1848 ob popisu prebivalstva popisovalec malce pregloboko pogledal v kozarec in zato priimku pozabil dodati črko z. Tako so namesto Kouszi – priimek izvira iz Madžarske – postali Kousi. Morda mu je takrat popisovalec zakoličil usodo – mladenič, ki prihaja iz Ribnice, namreč stalno brije norca iz priimka, pri tem pa mu pomagajo tudi njegovi prijatelji. »Vsemu boš kous. Odrezal ti bom kous kruha,« sta le dve šali od nabora, ki mi jih postreže.

Od primka do Kous-ultinga …

Čeprav se zdi, da priimek nima povezave s podjetništvom, nato preseneti z idejo prijateljic, članic ŠSDMSja, ki sta prišli do imena Kousulting. »Kot consulting. Nekakšna izpeljanka iz mojega priimka. Tako se je začela graditi ideja.« Kous je bil takrat že nekaj let vpet v komunikacijo in raziskovanje behaviozirma. Pomislil je, zakaj ne bi na tem področju tudi dejansko delal. Nastal je AKousulting.

… do prve knjige o govorici telesa …

Vse se je začelo pred 11 leti, ko je bil star komaj 16 let. Naletel je na psihoanalizo Sigmunda Freuda, ki jo je moral večkrat prebrati, da jo je razumel. Freud ga je popolnoma navdušil, obsedel. Nekaj mesecev pozneje se je znašel v knjižnici, ko je iskal literaturo za seminarsko nalogo, in po naključju pristal na oddelku psihologije. Zagledal je knjigo Allana Peasea Govorica telesa, jo vzel domov, prebral in se še isti dan vrnil po nov kup knjig. »Začel sem razumeti, kaj vse se je dogajalo v mojem življenju. Razumel sem pretekle dogodke, ki so se odvijali okoli mene. Podzavestno sem jih že takrat prepoznal,« pove. Kmalu mu je zmanjkalo literature v slovenščini, zato se je podal na tujo literaturo in splet.

… pa do rokovanja z Moniko Bračiko

»Med raziskovanjem po spletu sem naletel na Moniko Bračiko. Poslal sem ji sporočilo, se predstavil in povedal, da bi se rad naučil še kaj novega.« Bračika ga je povabila na sestanek. Njegova zagnanost jo je očitno prepričala in ga takoj povabila na svoje predavanje, kjer mu je tudi sama odstopila besedo. »Nikoli nisem predaval, sem pa rad nastopal. A to ni isto,« pove, da je na začetku za nekaj sekund ostal brez besede. »Bila je smrtna tišina, vsi so me gledali … Monika je prišla do mene, me uščipnila in vprašala, ali zmorem,« in tako mu je beseda stekla.

Na študiju kemije spoznaš fiziološke procese

Sodelovala sta kar dve leti, nato pa mu je povedala, da ga je naučila vse, kar zna. Kljub prepričanju, da bo staršem dokazal, da se da uspeti tudi brez zaključenega študija, se je vendarle odločil in prestopil vrata fakultete. Odločil se je za kemijo in kemijsko inženirstvo. Da bo tam spoznal procese, ki se dogajajo v našem telesu. »Zanimalo me je, kakšni fiziološki procesi potekajo v naših telesih, v možganih. Mislil sem, da nas bodo tudi to učili.« Zmotil se je, a vztajal pri študiju zaradi družbe.

Analiza profesorja

Prvega letnika ni naredil, saj je imel težavo z enim predmetom. Pravzaprav profesorjem, pravi. Zato ga je začel analizirati. Kaj mu je všeč, da bi na podlagi tega uspel opraviti tudi ustni del izpita. Čeprav je profesorja večkrat pozitivno presenetil, je stari, prekaljeni maček natanko vedel, za kaj se gre. Zgodba se je končala s stiskom rok in pozdravom, tako od profestorja kot tudi od fakultete.

Naredi si službo sam!

To ga ni zaustavilo pred začrtnim ciljem. Da bi vendarle pridobil želeni status – tudi zato, ker podjetja drugače gledajo na osebo s končanim študijem, pravi -, se je vpisal na Fakulteto za uporabne in družbene študije v Novi Gorici. Vse bolj pa je začel razmišljati tudi o lastni podjetniški poti. »Tisti, ki mi reče, da ni služb … to so same nebuloze. Naredi si jo sam! Če imaš hobi in lahko z njim služiš, začni,« razloži in dodaja, da Slovenci preveč dajemo na mnenje drugih.

V vmesnem času je začel pisati blog na temo medsebojnih odnosov, predvsem tistih partnerskih, mesečno je privabil tudi do 3 tisoč bralcev. »Vedno me je zanimalo, zakaj je nekdo nekomu simpatičen in zakaj moški na splošno ne znamo razbrati znakov, da smo ženski všeč. In zakaj nihče nima dovolj poguma, da bi do ženske pristopil trezen,« razloži bistvo bloga. Pozneje so ga ukinili, ker je počasi opustil pisanje.

Nova iniciativa na obzorju: #vecseksamanjdroge

Pred meseci pa so zakričali njegovi prijatelji: vedno imaš predavanja, a nikoli za nas. Zato se je odločil za organizacijo dogodka v ljubljanski Centralni postaji in dobil idejo za predavanje: #večseksamanjdroge. V Centralni postaji so pristali na idejo, pričakoval je 40 udeležencev. Na koncu je zaradi prezasedenosti kapacitet moral izvesti dve predavanji, enega za moške in drugega za ženske. Za potrebe dogodka se je povezal tudi s podjetjem Durex, ki jim je bila njegova ideja očitno všeč.

In iz tega, pravi, je nastal (še en) celoten brand. Razmišlja o vnovični vzpostavitvi bloga, morda se mu odpre priložnost tudi za svojo radijsko oddajo. Zakaj več seksa, manj droge? Ker seks, pravi Kous, sprošča enake hormone in občutke kot droga. »Pa še bolj zdrav in varen je,« doda v smehu.

Hormoni sreče in nesreče ter nepoznavanje samega sebe

»Večina redno zaposlenih v Sloveniji je nesrečnih. Na delovnih mestih vztrajajo, ker so varna, ker imajo otroke. A nič ne dajo na srečo. Podobno je tudi v partnerskih odnosih. Med mladimi, starimi od 18 do 30 let, ni več kompromisov. Ne znamo jih več sklepati,« izrazi pa tudi željo, da bi spodbudil mlade, naj začnejo z iskanjem stvari, z iskanjem sebe. »Nekajkrat sem udeležence vprašal, kdo lahko reče, da se pozna do potankosti. Nihče ne dvigne roke. Tudi zato, ker se ne želijo izpostavljati. Rečem jim, naj napišejo sedem pozitivnih in sedem negativnih stvari. In prioritete. V sedmih minutah. Le pet odstotkov uspe napisati. Ostali gledajo v zrak.«

Aljoša med predavanjem na polfinalu za izbor Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).

Skok v Malezijo in na Japonsko?

Kous namreč predava tudi o behaviorizmu, neverbalni komunikaciji in profiliranju v poslovnem svetu. Trenutno je, pravi, v pogovorih z malezijsko banko in japonskim podjetjem na področju komuniciranja. »Kako komunicirati na sestanku, s stranko, kako interno in eksterno to predstaviti,« razloži, kakšno bo morebitno sodelovanje oziroma pomoč.

»Poslovni bonton se pogosto spregleda,« pove iz slovenskih izkušenj. Pove primer podjetja, ki je precej prodajno usmerjeno, ima tudi terensko prodajo. Ekipi se je priključil na terenu in ugotovil vir neuspeha. Opazoval je vsakega posameznika in mu po koncu povedal, kaj bi bilo potrebno spremeniti. Nekateri, ki se s strankami dobijo v lokalu, pijejo na račun stranke, kar je ogromna napaka v poslovnem bontonu. Pogreša tudi nasmeh. »Nasmeh vam bo odprl številna vrata. Z namršenim obrazom ne boste dosegli nič. Obenem pa se ne pozabite prilagoditi situaciji,« dodaja. Po spremljanju podjetja in posameznih oddelkov napiše analizo, v kateri predstavi, kaj vse je potrebno spremeniti. Spremembe po navadi pripeljelo do izboljšanih rezultatov.

Referenc je vse več …

Ne svetuje pa le podjetjem – med njegovimi referencami se znajdejo srednje šole, fakultete, študentske organizacije, med prepoznavnejšimi podjetji izpostavi Gedeon Richter, sodeluje pa tudi pri aktualni Kickstarter kampanji Chevall Watches , temveč tudi posameznikom. Na primer s pisanjem življenjepisov. »Na fakulteti te ne naučijo, kako napisati življenjepis, na izobraževanjih pa te naučijo le, kako narediti Europass obrazec, katerega velik nasprotnik sem. Gre le za tabelo, polno podatkov, ki uničuje kreativnost in inovativnost, pokažeš le, da znaš slediti pravilom.«

»Ne napišem jim življenjepisa, temveč jim le povem, kako ga napisati. Če ga bom napisal jaz, bom jaz na papirju predstavljen. Povem, kako ga narediti, iztočnice dam. Ko ga oseba napiše, mi ga pošlje v pregled,« svetuje pa jim specifično, odvisno od delovnega mesta, na katerega se prijavijo. »Samo pomagam jim priti do prvega razgovora. Enako je, kako pristopiti do punce, do prvega zmenka. Na zmenku mene ne bo poleg,« pove v šali.

Kako napisati življenjepis?

»Nobenega ne zanima, kakšno povprečje ste imeli na fakulteti, razen če ste bili med top študenti v Sloveniji. Napišite izkušnje, ne pozabite pa, kaj sami pričakujete od delodajalca. Ne lažite o svojih sposobnostih in izkušnjah. Preidite k bistvu, povejte, kdo ste, ne kaj ste. Nikoli se ne splača lagati. Morda na kratek rok, a na dolgi rok vas bo pokopalo. Vsi si želimo tudi finančne varnosti in želimo biti plačani za delo, vendar denar ne sme biti gonilna sila. Osebnostna rast mora biti. Če vam ponudijo izobraževanje, ga sprejmite, ker to lahko privede do napredovanja,« svetuje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz podjetja Autotech!

Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz podjetja Autotech!

Na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je potekal finalni izbor Mladi podjetnik leta 2023. Pet finalistov je predstavilo svoje zgodbe in se potegovalo za naziv Mladi podjetnik leta, ob tem pa smo lahko poslušali tudi panelno razpravo na temo podjetništva z zanimivimi gosti. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Izdelki Clariteca za čistejšo kožo

Finalisti MP leta 2023 – Izdelki Clariteca za čistejšo kožo

»Izbor Mladi podjetnik leta spremljam že leta in sem si od nekdaj želela sodelovati pri tem projektu,« nam je zaupala Petja Škufca, ki stoji za podjetjem Clariteca in je ena izmed petih kandidatov, uvrščenih v finale. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Deltahub lajša bolečine v zapestju

Finalisti MP leta 2023 – Deltahub lajša bolečine v zapestju

Predstavljamo še enega izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2023, ki se nam bodo pridružili na osrednjem dogodku v petek, 24. novembra. Tokrat beseda teče o podjetju Deltahub. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Autotech stremi k pametnim tovarnam

Finalisti MP leta 2023 – Autotech stremi k pametnim tovarnam

»Podati se v podjetniške vode ni zgolj samo ideja, ampak se za njo skriva tudi vizija, realizacija, analiza, kakovost končnega izdelka in pa seveda povratna informacija končnih kupcev,« sporočajo iz podjetja Autotech d.o.o., ki deluje na področju avtomatizacije in robotike. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – z Wise Up do boljših ocen na maturi

Finalisti MP leta 2023 – z Wise Up do boljših ocen na maturi

»Želimo si kompetentne družbe, ki bo dohajala hiter razvoj, za to pa so najbolj pomembni posamezniki, mladi, ki prihajajo na trg dela,« nam je svoje poslanstvo opisal Luka Vončina iz Wise Up d.o.o.. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – SaleSqueze poenostavlja prodajo

Finalisti MP leta 2023 – SaleSqueze poenostavlja prodajo

Mladi podjetnik Leon Panjtar iz podjetja SaleSqueze d.o.o. je eden izmed petih finalistov, ki je uspel prepričati komisijo in tako nadaljuje boj za naziv Mladi podjetnik leta 2023. Preberite več >>

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2023?

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2023?

Strokovna komisija je izbrala 5 podjetnikov oziroma podjetniških ekip, ki se bodo v petek, 24. novembra, v okviru brezplačnega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! udeležili finalnega dela izbora Mladi podjetnik leta 2023. Preberite več >>

Nasvet Roka Stariča za uspeh: “Vztrajnost, nasmeh in dober marketing”

Nasvet Roka Stariča za uspeh: “Vztrajnost, nasmeh in dober marketing”

Pogovarjali smo se z Rokom Staričem, prejemnikom laskavega naziva Mladi podjetnik leta 2018. Govorili smo o njegovi zmagi, napredku v zadnjih petih letih in njegovih trenutnih aktualnih podjetniških podvigih. Preberite več >>

Za rast in razvoj: v Tiko Pro so uvedli sistem solastništva zaposlenih

Za rast in razvoj: v Tiko Pro so uvedli sistem solastništva zaposlenih

Podjetje Tiko Pro, specializirano za pomoč podjetjem pri pridobivanju sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, je konec minulega leta uvedlo inovativen sistem solastništva zaposlenih. Ta korak sledi podobnemu modelu, ki ga je nedavno na HardwareSTART meetupu predstavil soustanovitelj in direktor podjetja Dewesoft Jure Knez.  Preberite več >>

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje