Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Oblikovanje klepetalnega robota ni preprosta naloga. Če ste se na sami že poskusili pogovarjati z njimi, ste verjetno naleteli na različno odzivne robote. Nad nekaterimi ste bili navdušeni, drugi pa so vas razočarali. Kako torej pristopiti k oblikovanju klepetalnega robota?
Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Sledite nasvetom za oblikovanje in razvoj klepetalnega robota. (Vir slike: Pixabay)

Klepetalni roboti so lahko zelo uporabni in podjetjem, ki jih uporabljajo, lahko prinesejo veliko koristi. Kot pri vsakem ustvarjalnem delu pa se hudič seveda skriva v podrobnostih. Zato smo za vas pripravili nekaj nasvetov za oblikovanje in razvoj uporabnega in prijetnega klepetalnega robota.

Načrtovanje: Kakšen je namen vašega klepetalnega robota?

Preden se lotite razvoja klepetalnega robota, morate razumeti, zakaj so roboti v zadnjem času tako popularni. Raziskave kažejo, da večina ljudi na svojih mobilnih telefonih uporablja le pet aplikacij, najbolj priljubljene pa so aplikacije za pošiljanje sporočil. Ker uporabniki te platforme že uporabljajo, je zanje robot, ki je prilagojen na obstoječe aplikacije, bolj priročen kot dodatne aplikacije ali neznane spletne strani.

Kaj morajo tržniki vedeti o klepetalnih robotih?

V začetni fazi načrtovanja klepetalnega robota morate biti pozorni na naslednja vprašanja:

  • Kakšna je njegova dodana vrednost? Tako kot spletna stran ali mobilna aplikacija mora tudi klepetalni robot služiti nekemu namenu. To pomeni, da mora biti uporaben, izobraževalen ali zabaven – odvisno od vašega cilja.
  • Kakšna je njegova naloga? Robot naj bi opravljal le eno ali dve osnovni nalogi, na primer iskanje in rezervacijo hotelov. Če je robot specializiran, boste lažje predvideli interakcije uporabnikov z njim, kar je ključno za razvoj umetne inteligence, na podlagi katere bo robot postal intuitiven.
  • Kako ga bodo posamezniki uporabljali? Ko določite robotovo nalogo, si morate vzeti čas za predvidevanje vseh možnih uporabniških interakcij z robotom, da lahko sprogramirate tudi njegove odgovore in odzive.

Predstavitev: Kako seznaniti uporabnike z robotom?

Ker so klepetalni roboti še vedno novost na področju tehnologije, jih morate uporabnikom predstaviti in jim pomagati pri prvih interakcijah, da se bodo naučili komunicirati z njimi.

Prvo sporočilo ali sporočila naj bodo namenjena:

  • predstavitvi robota
  • opisu robotovih sposobnosti
  • predstavitvi menija, kamor se lahko uporabniki vrnejo
  • predlogom, kako lahko uporabniki nadaljujejo komunikacijo

Pri tem bodite pozorni, da uvodna sporočila vašega robota ne bodo predolga in preobsežna. Uporabniki neradi berejo dolga sporočila in se hitro začnejo dolgočasiti, še posebej če jim pošljete več dolgih sporočil zapored. Pri oblikovanju uvodnih sporočil se vprašajte, kako dolga sporočila pošiljate svojim prijateljem. Če je vaše sporočilo daljše od dveh vrstic, ga razdelite v več sporočil; še bolje pa je, da svoje misli sporočite s pomočjo fotografije. Bodite kreativni!

Pri predstavitvi robota lahko uporabite tudi informacije o uporabniku – Facebook Messenger vam na primer omogoča dostop do uporabnikovega imena, lokacije in časovnega pasu. Za izboljšanje uporabniške izkušnje je uporaba teh podatkov ključnega pomena. Že v prvem sporočilu lahko na primer uporabnika nagovorite z njegovim imenom, v nadaljevanju pa lahko uporabite podatke o njegovi lokaciji ali določite, da jim robot pošlje sporočilo ob primernem času.

Klepetalni robot lahko uporabi podatke o uporabniku. (Vir slike: Unsplash)

Interakcija: Uporabniška izkušnja z vašim klepetalnim robotom

Klepetalni roboti nimajo zapletenih vmesnikov, temveč morajo znati komunicirati, se pravilno odzivati in predvidevati potrebe uporabnikov.

Pri razvijanju interakcij klepetalnih robotov vam lahko pomagajo naslednji nasveti:

  • Uporabljajte gumbe. Roboti naj bodo hitri in preprosti za uporabo. Klik na gumb je v večini primerov veliko bolj učinkovit kot vnašanje besedila. Gumbi so poleg tega tudi bolj natančni, saj robotu ni treba prepoznavati in interpretirati besedila, ki ga je vnesel uporabnik. Ob uporabi gumbov pa ne izključite možnosti, da uporabnik svojo izbiro zapiše – gumbi naj služijo kot predlogi, uporabnik pa se lahko sam odloči, ali bo kliknil nanje ali vnesel svoj odgovor.
  • Jasno oblikujte zahteve po informacijah o uporabniku. Gumbi seveda niso primerni za vse interakcije. Ko mora uporabnik odgovoriti na vprašanje robota, mora robot jasno določiti, katere informacije potrebuje in v kakšni obliki naj jih uporabnik vnese, da bo robot lahko izpolnil svojo nalogo.
  • Uporabite umetno inteligenco. Umetna inteligenca, s pomočjo katere deluje klepetalni robot, mora znati interpretirati vnose uporabnikov. Če na primer uporabnik z vnosom besede »meni« lahko dostopa do osnovnega menija, mora robot razumeti, da imajo tudi vnosi »glavni meni«, »domov«, »domači zaslon« itd. enak pomen. Takšno vrsto umetne inteligence uporabite za vse pričakovane vnose uporabnikov – le tako bo vaš robot prijeten za uporabo.
  • Dodajte pogovor. Umetno inteligenco uporabite tudi za oblikovanje odzivov na nekatera vprašanja. Razmislite o tem, kako bo vaš robot odgovoril na vprašanja o svojem počutju, svoji lokaciji in svojem izvoru.
  • Odgovorite na vnose uporabnikov. Občasno še tako kvaliteten klepetalni robot ne bo razumel, kaj uporabnik želi. V takšnih primerih se mora robot odzvati z generičnim odgovorom (na primer »Oprostite, ne razumem.«) ali uporabnika preusmeriti k predstavniku podjetja, ki bo lahko odgovoril na zastavljeno vprašanje.
  • Dodajte nebesedne elemente. Uporabite grafiko, video, smeške in nalepke – seveda če je to smiselno za vaš namen. Tako boste ustvarili bolj vizualno stimulativno uporabniško izkušnjo.

Pri razvoju klepetalnih robotov predvidevajte in upoštevajte vedenje uporabnikov. (Vir slike: Pixabay)

Osebnost: Kako privabiti uporabnike k ponovni uporabi robota?

Ko ste dorekli in razvili robotove interakcije in ključne naloge, mu morate dodati tudi osebnost, da se bodo uporabniki sploh želeli pogovarjati z njim. Za klepetalne robote je značilen sproščen, pogovorni ton, njihove osebnosti pa naj bi odsevale blagovno znamko, ki jo predstavljajo. Predstavljajte si, da je vaš robot pravzaprav resnična oseba, nato pa zanj oblikujte osebnost, ki predstavlja vaše podjetje.

Vedenje uporabnikov: Ključna komponenta optimizacije vašega robota

Optimizacija je seveda nujna pri vsakem izdelku, še posebej ključna pa je za klepetalne robote. Ko zberete določeno količino podatkov o uporabnikih in njihovih interakcijah z robotom, na podlagi analize poiščite področja, ki jih morate optimizirati. Morda boste morali njegova sporočila zapisati na bolj jasen način, spremeniti nekatere funkcije ali posodobiti umetno inteligenco in odzive robota na podlagi vnosov uporabnikov. Obnašanja uporabnikov ne morete predvideti v celoti, zato se mu sproti prilagajajte.

Vir: VentureBeat, VentureBeat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Slovenski start-up leta 2018 je Beeping

Prestižno lovoriko Slovenski start-up leta 2018 je prejelo zagonsko podjetje NEXT, ki je razvilo spletno platformo Beeping za hitro, varno in učinkovito najemanje preverjenih čistilcev za dom. Preberite več >>

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Slovensko start-up podjetje Principle pripravlja prve slovenske vzporedne e-volitve v Državni zbor. Te se bodo v celoti odvijale na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov - blockchainu med 28. majem in 1. junijem 2018. Preberite več >>

Video: Računalniški sistemi za prepoznavanja objektov

Video: Računalniški sistemi za prepoznavanja objektov

Računalniški sistemi za prepoznavanje objektov so čedalje bolj napredni. To predstavlja pomemben korak naprej na področju robotike in drugih, s tem povezanih, znanstvenih področjih. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje