Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Oblikovanje klepetalnega robota ni preprosta naloga. Če ste se na sami že poskusili pogovarjati z njimi, ste verjetno naleteli na različno odzivne robote. Nad nekaterimi ste bili navdušeni, drugi pa so vas razočarali. Kako torej pristopiti k oblikovanju klepetalnega robota?
Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Sledite nasvetom za oblikovanje in razvoj klepetalnega robota. (Vir slike: Pixabay)

Klepetalni roboti so lahko zelo uporabni in podjetjem, ki jih uporabljajo, lahko prinesejo veliko koristi. Kot pri vsakem ustvarjalnem delu pa se hudič seveda skriva v podrobnostih. Zato smo za vas pripravili nekaj nasvetov za oblikovanje in razvoj uporabnega in prijetnega klepetalnega robota.

Načrtovanje: Kakšen je namen vašega klepetalnega robota?

Preden se lotite razvoja klepetalnega robota, morate razumeti, zakaj so roboti v zadnjem času tako popularni. Raziskave kažejo, da večina ljudi na svojih mobilnih telefonih uporablja le pet aplikacij, najbolj priljubljene pa so aplikacije za pošiljanje sporočil. Ker uporabniki te platforme že uporabljajo, je zanje robot, ki je prilagojen na obstoječe aplikacije, bolj priročen kot dodatne aplikacije ali neznane spletne strani.

Kaj morajo tržniki vedeti o klepetalnih robotih?

V začetni fazi načrtovanja klepetalnega robota morate biti pozorni na naslednja vprašanja:

  • Kakšna je njegova dodana vrednost? Tako kot spletna stran ali mobilna aplikacija mora tudi klepetalni robot služiti nekemu namenu. To pomeni, da mora biti uporaben, izobraževalen ali zabaven – odvisno od vašega cilja.
  • Kakšna je njegova naloga? Robot naj bi opravljal le eno ali dve osnovni nalogi, na primer iskanje in rezervacijo hotelov. Če je robot specializiran, boste lažje predvideli interakcije uporabnikov z njim, kar je ključno za razvoj umetne inteligence, na podlagi katere bo robot postal intuitiven.
  • Kako ga bodo posamezniki uporabljali? Ko določite robotovo nalogo, si morate vzeti čas za predvidevanje vseh možnih uporabniških interakcij z robotom, da lahko sprogramirate tudi njegove odgovore in odzive.

Predstavitev: Kako seznaniti uporabnike z robotom?

Ker so klepetalni roboti še vedno novost na področju tehnologije, jih morate uporabnikom predstaviti in jim pomagati pri prvih interakcijah, da se bodo naučili komunicirati z njimi.

Prvo sporočilo ali sporočila naj bodo namenjena:

  • predstavitvi robota
  • opisu robotovih sposobnosti
  • predstavitvi menija, kamor se lahko uporabniki vrnejo
  • predlogom, kako lahko uporabniki nadaljujejo komunikacijo

Pri tem bodite pozorni, da uvodna sporočila vašega robota ne bodo predolga in preobsežna. Uporabniki neradi berejo dolga sporočila in se hitro začnejo dolgočasiti, še posebej če jim pošljete več dolgih sporočil zapored. Pri oblikovanju uvodnih sporočil se vprašajte, kako dolga sporočila pošiljate svojim prijateljem. Če je vaše sporočilo daljše od dveh vrstic, ga razdelite v več sporočil; še bolje pa je, da svoje misli sporočite s pomočjo fotografije. Bodite kreativni!

Pri predstavitvi robota lahko uporabite tudi informacije o uporabniku – Facebook Messenger vam na primer omogoča dostop do uporabnikovega imena, lokacije in časovnega pasu. Za izboljšanje uporabniške izkušnje je uporaba teh podatkov ključnega pomena. Že v prvem sporočilu lahko na primer uporabnika nagovorite z njegovim imenom, v nadaljevanju pa lahko uporabite podatke o njegovi lokaciji ali določite, da jim robot pošlje sporočilo ob primernem času.

Klepetalni robot lahko uporabi podatke o uporabniku. (Vir slike: Unsplash)

Interakcija: Uporabniška izkušnja z vašim klepetalnim robotom

Klepetalni roboti nimajo zapletenih vmesnikov, temveč morajo znati komunicirati, se pravilno odzivati in predvidevati potrebe uporabnikov.

Pri razvijanju interakcij klepetalnih robotov vam lahko pomagajo naslednji nasveti:

  • Uporabljajte gumbe. Roboti naj bodo hitri in preprosti za uporabo. Klik na gumb je v večini primerov veliko bolj učinkovit kot vnašanje besedila. Gumbi so poleg tega tudi bolj natančni, saj robotu ni treba prepoznavati in interpretirati besedila, ki ga je vnesel uporabnik. Ob uporabi gumbov pa ne izključite možnosti, da uporabnik svojo izbiro zapiše – gumbi naj služijo kot predlogi, uporabnik pa se lahko sam odloči, ali bo kliknil nanje ali vnesel svoj odgovor.
  • Jasno oblikujte zahteve po informacijah o uporabniku. Gumbi seveda niso primerni za vse interakcije. Ko mora uporabnik odgovoriti na vprašanje robota, mora robot jasno določiti, katere informacije potrebuje in v kakšni obliki naj jih uporabnik vnese, da bo robot lahko izpolnil svojo nalogo.
  • Uporabite umetno inteligenco. Umetna inteligenca, s pomočjo katere deluje klepetalni robot, mora znati interpretirati vnose uporabnikov. Če na primer uporabnik z vnosom besede »meni« lahko dostopa do osnovnega menija, mora robot razumeti, da imajo tudi vnosi »glavni meni«, »domov«, »domači zaslon« itd. enak pomen. Takšno vrsto umetne inteligence uporabite za vse pričakovane vnose uporabnikov – le tako bo vaš robot prijeten za uporabo.
  • Dodajte pogovor. Umetno inteligenco uporabite tudi za oblikovanje odzivov na nekatera vprašanja. Razmislite o tem, kako bo vaš robot odgovoril na vprašanja o svojem počutju, svoji lokaciji in svojem izvoru.
  • Odgovorite na vnose uporabnikov. Občasno še tako kvaliteten klepetalni robot ne bo razumel, kaj uporabnik želi. V takšnih primerih se mora robot odzvati z generičnim odgovorom (na primer »Oprostite, ne razumem.«) ali uporabnika preusmeriti k predstavniku podjetja, ki bo lahko odgovoril na zastavljeno vprašanje.
  • Dodajte nebesedne elemente. Uporabite grafiko, video, smeške in nalepke – seveda če je to smiselno za vaš namen. Tako boste ustvarili bolj vizualno stimulativno uporabniško izkušnjo.

Pri razvoju klepetalnih robotov predvidevajte in upoštevajte vedenje uporabnikov. (Vir slike: Pixabay)

Osebnost: Kako privabiti uporabnike k ponovni uporabi robota?

Ko ste dorekli in razvili robotove interakcije in ključne naloge, mu morate dodati tudi osebnost, da se bodo uporabniki sploh želeli pogovarjati z njim. Za klepetalne robote je značilen sproščen, pogovorni ton, njihove osebnosti pa naj bi odsevale blagovno znamko, ki jo predstavljajo. Predstavljajte si, da je vaš robot pravzaprav resnična oseba, nato pa zanj oblikujte osebnost, ki predstavlja vaše podjetje.

Vedenje uporabnikov: Ključna komponenta optimizacije vašega robota

Optimizacija je seveda nujna pri vsakem izdelku, še posebej ključna pa je za klepetalne robote. Ko zberete določeno količino podatkov o uporabnikih in njihovih interakcijah z robotom, na podlagi analize poiščite področja, ki jih morate optimizirati. Morda boste morali njegova sporočila zapisati na bolj jasen način, spremeniti nekatere funkcije ali posodobiti umetno inteligenco in odzive robota na podlagi vnosov uporabnikov. Obnašanja uporabnikov ne morete predvideti v celoti, zato se mu sproti prilagajajte.

Vir: VentureBeat, VentureBeat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa se je povezal s švicarskim podjetjem z namenom, da bi tehnologijo Ethereum prenesel v letalsko industrijo. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Kažipot za varnost na spletu

Kažipot za varnost na spletu

Center za odzivanje na omrežne incidente SI-CERT je oblikoval priročnik Kažipot za varnost na spletu, ki vključuje 10 nasvetov za mala podjetja. Preberite več >>

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

V zadnjem času se tehnologija veriženja blokov hitro širi na različna področja. Kakšen potencial ima ta tehnologija, si oglejte v zanimivem intervjuju. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje