Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Oblikovanje klepetalnega robota ni preprosta naloga. Če ste se na sami že poskusili pogovarjati z njimi, ste verjetno naleteli na različno odzivne robote. Nad nekaterimi ste bili navdušeni, drugi pa so vas razočarali. Kako torej pristopiti k oblikovanju klepetalnega robota?
Nasveti za oblikovanje klepetalnih robotov

Sledite nasvetom za oblikovanje in razvoj klepetalnega robota. (Vir slike: Pixabay)

Klepetalni roboti so lahko zelo uporabni in podjetjem, ki jih uporabljajo, lahko prinesejo veliko koristi. Kot pri vsakem ustvarjalnem delu pa se hudič seveda skriva v podrobnostih. Zato smo za vas pripravili nekaj nasvetov za oblikovanje in razvoj uporabnega in prijetnega klepetalnega robota.

Načrtovanje: Kakšen je namen vašega klepetalnega robota?

Preden se lotite razvoja klepetalnega robota, morate razumeti, zakaj so roboti v zadnjem času tako popularni. Raziskave kažejo, da večina ljudi na svojih mobilnih telefonih uporablja le pet aplikacij, najbolj priljubljene pa so aplikacije za pošiljanje sporočil. Ker uporabniki te platforme že uporabljajo, je zanje robot, ki je prilagojen na obstoječe aplikacije, bolj priročen kot dodatne aplikacije ali neznane spletne strani.

Kaj morajo tržniki vedeti o klepetalnih robotih?

V začetni fazi načrtovanja klepetalnega robota morate biti pozorni na naslednja vprašanja:

  • Kakšna je njegova dodana vrednost? Tako kot spletna stran ali mobilna aplikacija mora tudi klepetalni robot služiti nekemu namenu. To pomeni, da mora biti uporaben, izobraževalen ali zabaven – odvisno od vašega cilja.
  • Kakšna je njegova naloga? Robot naj bi opravljal le eno ali dve osnovni nalogi, na primer iskanje in rezervacijo hotelov. Če je robot specializiran, boste lažje predvideli interakcije uporabnikov z njim, kar je ključno za razvoj umetne inteligence, na podlagi katere bo robot postal intuitiven.
  • Kako ga bodo posamezniki uporabljali? Ko določite robotovo nalogo, si morate vzeti čas za predvidevanje vseh možnih uporabniških interakcij z robotom, da lahko sprogramirate tudi njegove odgovore in odzive.

Predstavitev: Kako seznaniti uporabnike z robotom?

Ker so klepetalni roboti še vedno novost na področju tehnologije, jih morate uporabnikom predstaviti in jim pomagati pri prvih interakcijah, da se bodo naučili komunicirati z njimi.

Prvo sporočilo ali sporočila naj bodo namenjena:

  • predstavitvi robota
  • opisu robotovih sposobnosti
  • predstavitvi menija, kamor se lahko uporabniki vrnejo
  • predlogom, kako lahko uporabniki nadaljujejo komunikacijo

Pri tem bodite pozorni, da uvodna sporočila vašega robota ne bodo predolga in preobsežna. Uporabniki neradi berejo dolga sporočila in se hitro začnejo dolgočasiti, še posebej če jim pošljete več dolgih sporočil zapored. Pri oblikovanju uvodnih sporočil se vprašajte, kako dolga sporočila pošiljate svojim prijateljem. Če je vaše sporočilo daljše od dveh vrstic, ga razdelite v več sporočil; še bolje pa je, da svoje misli sporočite s pomočjo fotografije. Bodite kreativni!

Pri predstavitvi robota lahko uporabite tudi informacije o uporabniku – Facebook Messenger vam na primer omogoča dostop do uporabnikovega imena, lokacije in časovnega pasu. Za izboljšanje uporabniške izkušnje je uporaba teh podatkov ključnega pomena. Že v prvem sporočilu lahko na primer uporabnika nagovorite z njegovim imenom, v nadaljevanju pa lahko uporabite podatke o njegovi lokaciji ali določite, da jim robot pošlje sporočilo ob primernem času.

Klepetalni robot lahko uporabi podatke o uporabniku. (Vir slike: Unsplash)

Interakcija: Uporabniška izkušnja z vašim klepetalnim robotom

Klepetalni roboti nimajo zapletenih vmesnikov, temveč morajo znati komunicirati, se pravilno odzivati in predvidevati potrebe uporabnikov.

Pri razvijanju interakcij klepetalnih robotov vam lahko pomagajo naslednji nasveti:

  • Uporabljajte gumbe. Roboti naj bodo hitri in preprosti za uporabo. Klik na gumb je v večini primerov veliko bolj učinkovit kot vnašanje besedila. Gumbi so poleg tega tudi bolj natančni, saj robotu ni treba prepoznavati in interpretirati besedila, ki ga je vnesel uporabnik. Ob uporabi gumbov pa ne izključite možnosti, da uporabnik svojo izbiro zapiše – gumbi naj služijo kot predlogi, uporabnik pa se lahko sam odloči, ali bo kliknil nanje ali vnesel svoj odgovor.
  • Jasno oblikujte zahteve po informacijah o uporabniku. Gumbi seveda niso primerni za vse interakcije. Ko mora uporabnik odgovoriti na vprašanje robota, mora robot jasno določiti, katere informacije potrebuje in v kakšni obliki naj jih uporabnik vnese, da bo robot lahko izpolnil svojo nalogo.
  • Uporabite umetno inteligenco. Umetna inteligenca, s pomočjo katere deluje klepetalni robot, mora znati interpretirati vnose uporabnikov. Če na primer uporabnik z vnosom besede »meni« lahko dostopa do osnovnega menija, mora robot razumeti, da imajo tudi vnosi »glavni meni«, »domov«, »domači zaslon« itd. enak pomen. Takšno vrsto umetne inteligence uporabite za vse pričakovane vnose uporabnikov – le tako bo vaš robot prijeten za uporabo.
  • Dodajte pogovor. Umetno inteligenco uporabite tudi za oblikovanje odzivov na nekatera vprašanja. Razmislite o tem, kako bo vaš robot odgovoril na vprašanja o svojem počutju, svoji lokaciji in svojem izvoru.
  • Odgovorite na vnose uporabnikov. Občasno še tako kvaliteten klepetalni robot ne bo razumel, kaj uporabnik želi. V takšnih primerih se mora robot odzvati z generičnim odgovorom (na primer »Oprostite, ne razumem.«) ali uporabnika preusmeriti k predstavniku podjetja, ki bo lahko odgovoril na zastavljeno vprašanje.
  • Dodajte nebesedne elemente. Uporabite grafiko, video, smeške in nalepke – seveda če je to smiselno za vaš namen. Tako boste ustvarili bolj vizualno stimulativno uporabniško izkušnjo.

Pri razvoju klepetalnih robotov predvidevajte in upoštevajte vedenje uporabnikov. (Vir slike: Pixabay)

Osebnost: Kako privabiti uporabnike k ponovni uporabi robota?

Ko ste dorekli in razvili robotove interakcije in ključne naloge, mu morate dodati tudi osebnost, da se bodo uporabniki sploh želeli pogovarjati z njim. Za klepetalne robote je značilen sproščen, pogovorni ton, njihove osebnosti pa naj bi odsevale blagovno znamko, ki jo predstavljajo. Predstavljajte si, da je vaš robot pravzaprav resnična oseba, nato pa zanj oblikujte osebnost, ki predstavlja vaše podjetje.

Vedenje uporabnikov: Ključna komponenta optimizacije vašega robota

Optimizacija je seveda nujna pri vsakem izdelku, še posebej ključna pa je za klepetalne robote. Ko zberete določeno količino podatkov o uporabnikih in njihovih interakcijah z robotom, na podlagi analize poiščite področja, ki jih morate optimizirati. Morda boste morali njegova sporočila zapisati na bolj jasen način, spremeniti nekatere funkcije ali posodobiti umetno inteligenco in odzive robota na podlagi vnosov uporabnikov. Obnašanja uporabnikov ne morete predvideti v celoti, zato se mu sproti prilagajajte.

Vir: VentureBeat, VentureBeat

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje