»Nekateri podjetniki z golimi rokami štihajo vrt!«

Avtor — 26.09.2016
Od nekdaj smo bili z vidika denarja nepriviligirani, nikoli ga nismo imeli. Zato smo iskali načine, kako narediti produkt brez denarja, a z investicijo časa, pripoveduje Mitja Pritržnik, eden od treh soustanoviteljev startupa Omisli.si. Ta je pred kratkim prejel investicijo SK75.
»Nekateri podjetniki z golimi rokami štihajo vrt!«

»Startupovstvo pa je neka vrsta potuhe. Ne razumite me narobe. Imaš idejo in nič izkušenj. Sploh še nisi dokazal, da tvoja ideja deluje, vendar investitorjem obljubljaš, da boš morda to nekoč naredil,« meni Mitja Pritržnik iz podjetja Omisli.si (Vir slike: Omisli.si).

»Bil sem tisti, ki je iskal ljudi, ki bi bili pripravljeni delati brezplačno. Ne zame, ampak da delamo skupaj. Zato smo danes v startupu Omisli.si tudi trije enakovredni partnerji,« se Pritržnik spominja svojih začetkov. Vsi trije so ob svojih rednih službah popoldneve preždeli za računalniki in iskali načine, kako bi ponudnike storitev in iskalce le-teh povezali na čim bolj preprost način.

Priložnost, ki sta jo opazila tudi Amazon in Google

Nastala sta projekta Najemi-fotografa.si in Najdi-glasbenika.si, ki sta pozneje začela nosit denar. Toliko, da bi se lahko eden od njih celo zaposlil. »Razmišljali smo v tej smeri, medtem ko bi druga dva čakala na svojo priložnost, da se zaposlita. Bolj, kot smo računali, bolj nam je bilo jasno, da ali bo to predolgo trajalo ali pa nas bo povozila konkurenca. Trg storitev na internetu je namreč vroč. Vedeli smo, da te priložnosti ne želimo zamuditi.«

Projekta sta postala dobesedno samostojna. Ob koncu meseca je nekdo od njih izdal fakture, vse ostalo se je izvedlo samo. Ravno ta denar pa je financiral nov projekt, ki so si ga širše zastavili. Več o projektu Omisli.si si lahko preberete v članku Iskanje glasbenika za zabavo prineslo podjetniško idejo.

»Startupovstvo je neka vrsta potuhe.«

»Ta način razmišljanja, priznam, je bolj varen. Sploh ni startupovski, kjer imaš idejo, najdeš finance in zelo verjetno umreš kot startup (smeh). Mi pa smo imeli idejo, vsak varno življenje, varne prihodke in nič zasebnega življenja. Ko se pogovarjam z ostalimi, ki jim je uspelo (preživeti), povedo, da so delali podobno. Z nič denarja, naučili so se podjetništva brez orodja. Z golimi rokami so štihali vrt. Startupovstvo pa je neka vrsta potuhe. Ne razumite me narobe. Imaš idejo in nič izkušenj. Sploh še nisi dokazal, da tvoja ideja deluje, vendar investitorjem obljubljaš, da boš morda to nekoč naredil. Ne bom rekel, da to pri vseh velja, a poznam kar nekaj takšnih primerov. Tudi zato startupovstvo izumira – ker večina startupov le kuri denar. Ne dostavljajo nobene vrednosti, le obljubljajo, da bodo nekaj naredili. Podjetništvo pa je, da narediš nekaj dodane vrednosti. Ni nujno, da je to denar. Zato so tudi investitorji vse bolj skeptični,« predstavi svoj malce bolj kritičen pogled. V isti sapi še doda, da je vendarle to hitrejši pristop. Ideja, MVP, pitch investitorju, ki podjetnika in idejo financira. S tem se podjetnik reši vseh stvari, ki ga upočasnjujejo.

Razmišljaš o svojem podjetju? Pridi na dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Dali odpoved v varnih službah

Medtem se je njihova konkurenca povečevala, zato jim je postajalo vse bolj jasno, da se morajo razvijati še hitreje. Kar pa se lahko zgodi le s finančno injekcijo in popolno predanostjo projektu. Zato so tudi vsi trije dali odpoved v svojih varnih službah. Odločili so se za razpis Slovenskega podjetniškega sklada, SK75.

Rekel jim je: »Ne naredite napake, naj ne bo prva investicija previsoka.«

Glede na to, da že imajo produkt, ki tudi preverjeno nosi denar, se postavlja vprašanje, zakaj ne SK200: »Andraž Tori, eden od naših mentorjev, nam je dal zelo zanimiv nasvet. Ne naredite napake, naj ne bo prva investicija previsoka. Vsaka naslednja investicija mora biti višja. Če je bila prva 200 tisoč, mora biti druga vsaj 500 tisoč evrov. To pa je v Sloveniji zelo težko,« zato se podjetnik hitro vpraša, ali se bo ukvarjal s svojo storitvijo ali s tem, kako bo dobil denar.

»Vrgli smo trnke na vse strani in šli tja, kjer so ribe začele prijemati.«

»Vsi trije smo bili proti investiciji, saj smo vedeli, da nam bo vzela eno leto časa. Ni nam vzela toliko, je pa požrla od dva do tri mesece fokusa. Z ničemer drugim se nismo ukvarjali, kot s tem,« predstavi malce manj ugodno plat iskanja investicije. Jim je pa prejeto konvertibilno posojilo Slovenskega podjetniškega sklada prineslo poleg finančne pomoči še veliko bazo kontaktov, mentorstvo in številne nasvete s strani podjetnikov, investitorjev in tistih ekip, ki so v preteklosti prejele podobno posojilo. »Ena od stvari, ki nam jih je svetoval Tori, je bil fokus. Rekel je, ´vi želite biti vse za vse, mislite, da že vse obvladate. Dejansko pa se morate fokusirati na en segment, se tam naučiti pravilno stvarem streči in nato širiti´. Naš ključ pa je bil vreči trnke na različne strani in iti tja, kjer bodo ribe začele prijemati,« zato se zdaj fokusirajo na optimizacijo učenja na storitvenih področjih organizacije porok in rojstnodnevnih zabav.

»To je lahko posojilo brez tveganj ali pa zelo drago posojilo.«

Vsem tistim, ki se bodo odločili za podoben korak, svetuje, da si podrobno pregledajo pogodbo in se o njeni vsebini pogovorijo s pravnim strokovnjakom. Bolje razumeti pogodbo, kot pa si domišljati, kaj vse piše v njej. Tako lahko podjetnik tudi lažje spi, je prepričan sogovornik. »Pozorno premislite, koliko podjetja ste pripravljeni dati. Morate razumeti, kaj vas čaka. To je lahko posojilo brez tveganj ali pa zelo drago posojilo, če ne želite dati deleža

»Mnogi celo posiljujejo s prodajo.«

Na njihovi platformi je bilo v času najinega pogovora več kot 1.400 ponudnikov storitev in skoraj 3.300 iskalcev storitev, ki mesečno opravijo približno 300 iskanj na mesec. Sistem namreč omogoča večjo prepoznavnost ponudnikov in lažje iskanje iskalcem storitev, ki se lahko na podlagi prejetih ocen ponudnikov lažje odločijo za izbranca. Opažajo pa, da so ponudniki nekoliko skeptični do takšne platforme, morda tudi na račun konkurence, ki ima drugačen poslovni model. »Imamo točkovni sistem. Ponudniku se obračunajo točke, s katerimi kupuje možnost oddajanj ponudb. Tistim, ki se nam novo pridružijo, nudimo brezplačno porabo do prve stranke, kar ni ekonomsko upravičeno. To je za nas minus, vendar pa je naš cilj, da je ponudnik vesel, da pridobi prvo stranko. Nekateri konkurenti vnašajo precej nezaupanja na ta trg. Mnogi jih celo posiljujejo s prodajo,« saj, kot pravi, ti ne izhajajo iz tega, kar obe strani potrebujeta, temveč iz oglaševanja.

V naslednjih mesecih na Hrvaško

Napovedi so tudi z investicijo obetavne, pa čeprav je že zdaj platforma v zelenih številkah, ki mi jih pokaže na zaslonu svojega telefona. »Želimo si še boljše rasti,« je iskren. K povečanju prihodkov bi jim pomagal tudi zadovoljiv nastop na hrvaškem trgu, ki se bo zgodil v naslednjih mesecih. Pri točnih napovedih je trenutno še pazljiv, razkrije pa, da imajo že sestavljeno ekipo. »Ta eksperiment nas ne bo veliko stal. Čez pol leta bomo videli, kaj bo s Hrvaško

»Pivot je pot, ki mora biti. Če tega nimaš v podzavesti, raje nehaj.«

Posojilo SK75 jim bo omogočilo normalno delo za eno leto. »To je predpostavka, da medtem ne delamo prihodkov, čeprav jih že. Cilji so jasni, če jih čez pol leta ne dosežemo oziroma se jim ne približamo, potem delamo nekaj narobe. Potem nas čaka pivot, pripravljeni smo nanj.« Kako boleč pa je sploh pivot? »Zelo, saj ti pove, da si na napačni poti. Mi slonimo na podatkih, zato jih vedno pregledujemo in se jim prilagodimo. Spreminjanje je težko, lahko je tudi nasilno, saj si na nekaj navajen, potem pa ti podatki pokažejo, da ta pot ni dobra. A pivot je pot, ki mora biti. Če tega nimaš v podzavesti, raje nehaj,« svetuje mladi podjetnik.

Razmišljaš o svojem podjetju? Pridi na dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain. Preberite več >>

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP dogodek: Facebook oglaševanje

MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje