Slovenski startup v učinkovit boj proti smrtnim žrtvam na cestah

Avtor Urša Eva Pucelj — 27.08.2014
Komentiraj!
NERVteh bo s simulatorjem vožnje pod vodstvom Mateja Vengusta v bodoče učinkovito reševal življenja na cestah. Tehnologija simulacije se tako iz letalske in ladjarske sfere uspešno aplicira tudi na področje cestnega prometa, ki je tovrstno iznajdbo že prav krvavo potrebovalo.
Slovenski startup v učinkovit boj proti smrtnim žrtvam na cestah

NERVteh – v učinkovit boj proti smrtnim žrtvam na cestah (Vir fotografije: arhiv podjetja NERVteh)

Simulator je uporaben pri načrtovanju napredne prometne infrastrukture in naprednejših funkcionalnostih znotraj vozila. Podjetje sestavlja šest solastnikov – pet prijateljev in pozneje priključeni pospeševalnik DesignForward. Začetnih finančnih težav pri ekipi niso imeli, saj so bili stroške sposobni kriti iz lastnega žepa. »Tak način financiranja pa ima vedno kratek domet in bi slej kot prej potrebovali posojilo, do katerega bi verjetno zelo težko prišli. Ponudila se je rešitev, da medse sprejmemo strateškega partnerja, startup pospeševalnik DesignForward in sedaj idejo razvijamo z združenimi močmi,« pojasni Matej Vengust, direktor NERVteh.

Izboljšanje varnosti v cestnem prometu

NERVteh na trg izboljšanja varnosti v cestnem prometu vstopa z izdelkom, ki je tehnološko, funkcionalno in oblikovno naprednejši od vseh ostalih rešitev, ki trenutno obstajajo na trgu. Konkurenti namreč prodajajo simulatorje, ki so statični in uporabniku ne omogočajo občutka resnične vožnje.

                                        Fotogragija: arhiv podjetja NERVteh

Izvajalcem programa izboljšanja varnosti v cestnem prometu želijo ponuditi izdelavo lastnih scenarijev, s katerimi bi voznike postavili v situacije, ki bi v realnem svetu zahtevale prevelik režijski strošek. V sodelovanju z vrhunskim oblikovalskim podjetjem GIGO Design bo trg kmalu bogatejši za izdelek, ki bo izražal težnjo ekipe k perfekcionizmu in vrhunskosti. »Sodelujemo tudi s fakulteto za elektrotehniko v Ljubljani, inštitutom Jožef Štefan, podjetjem BlackBox in Niko Pušenjak. Prvih dveh verjetno ni treba posebej predstavljati, BlackBox in Nika Pušenjak pa pomagajo pri nevro in biometričnih analizah voznika, na podlagi katerih bodo na IJS naredili genetske algoritme in jih vstavili v superračunalnik. Na projektu trenutno sodeluje sedem doktorjev znanosti, kar slednjemu seveda daje še večjo kredibilnost,« zavzeto razjasni Vengust.

Ciljna skupina: avtošole, vladne in nevladne organizacije ter zabavna industrija

Njihova ciljna skupina so avtošole ter vladne in nevladne organizacije, ki se ukvarjajo z varnostjo v cestnem prometu, poleg njih pa še zavarovalnice in avtomobilska industrija. Z uporabo simulatorja v avtošolah bi tako prve ure učne ure potekale v virtualnem okolju, v katerem bi učeči se subjekti na varen način pridobivali osnovno koordinacijo upravljanja vozila kot so uporaba sklopke in prestavljanje. »Avtomobilska industrija kaže interes uporabe simulatorja tudi kot marketinško in reprezentativno ter testno orodje. Uporaba pa je seveda možna tudi  v zabavni industriji,« izvemo. Kot zanimivost je pri tem vredno omeniti, da bodo tudi zavarovalnice voznikom, ki opravijo simulacijo treninga varne vožnje, določile boljšo zavarovalniško premijo.

                                              Fotografija: arhiv NERVteh

Ko se luč na koncu tunela že začne svetlikati …

Samo delo zaenkrat poteka po načrtih. Pri NERVteh so si zastavili stvarno obarvan kratkoročni cilj, da naredijo izdelek in dobijo prvo naročilo, kljub temu pa čutijo vpliv trenutnega gospodarskega stanja: »Vsesplošna kriza se kaže v tem, da je za nas nemogoče dobiti bančni kredit, ne da bi kot jamstvo zastavili nepremičnino. Bolj oprijemljiv vir sredstev so investitorji. Slednji so zaradi krize zelo previdni in želijo podjetje, ki že nastopa na trgu in ima stranke, vendar pa je ponavadi na tej točki tudi podjetju manj zanimivo sprejeti investicijo in dati delež podjetja v zameno. Če pa se osredotočimo zgolj na izdelek, sedaj že vidimo luč na koncu tunela in tudi prvo naročilo je že na vidiku. Želimo si, da bi z njim pritegnili konkretnejšo investicijo,« sklene Vengust.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice