Nikoli ne pozabite na potrošnike!

Avtor Nejc Krumpačnik — 29.03.2010
Komentiraj!
Najpomembnejša potreba za uspeh pri podjetništvu je potrošnik. To je precej očitno, torej, zakaj vam to sploh govorimo? Morda je očitno, a mnoga podjetja pozabljajo na to bistveno dejstvo.
Nikoli ne pozabite na potrošnike!

Srečni kupci (slika: http://marketingassassin.files.wordpress.com)

Manjša in start-up podjetja obupno potrebujejo potrošnike, da lahko začnejo svojo pot naproti uspehom in obstojnosti. Mnoga velika in uspešna podjetja pozabljajo, da so jih prav potrošniki naredili tako uspešne.

Že če samo pogledate vaše dnevne izkušnje, ko se ukvarjate s telefonskim podjetjem, letalsko družbo, kabelskim oskrbovalcem in podobno. S trudom, da bi razvila sisteme, ki bi lahko opravljali z njihovo velikostjo, podjetja postanejo neosebna in pozabljajo na faktor, ki jim je prinesel uspeh. Potrošniki tako hitreje postajajo nezadovoljni z njihovim ravnanjem in postanejo odprti na spremembe pri kupovanju. Lahko bi rekli, da so naročila najpomembnejša, a naročila ne ustvarjajo novih naročil. Le zadovoljni potrošniki to naredijo.

Srečni potrošniki, katerih pričakovanja so bila uresničena ali presežena, postanejo vaši najboljši prodajalci, saj učinkovito promovirajo vaše izdelke in vas ne stanejo ničesar. Enostavno ne morete kupiti bolj učinkovitega oglaševanja kot je le-to. Zadovoljni potrošniki bodo prej postali vaše dolgoročne stranke, ki bodo z veseljem kupovale vaše nove izdelke.

Veliko lažje je povečati vaše prihodke preko vaših obstoječih potrošnikov, kot če bi poiskali nove. Poleg tega pa je tudi veliko ceneje. Za nagrado bodo vaši zadovoljni kupci pripeljali nove potrošnike, saj bodo vaše izdelke ali storitve priporočali svojim prijateljem, družini ali znancem. Za razliko od drugih vrst medijskega oglaševanja, tukaj ni nikakršnih stroškov. Je pa naložba v vzdrževanje kakovosti, storitev, zapolnjevanja potreb, vrednosti, pravočasnosti in garancije za vaše ponudbe.

Če se boste slednjega držali, se bo dober glas o vas hitro širil od ust do ust, kar vam bo omogočalo rast in obstojnost na tržišču. Ne pozabite, če boste kupce zanemarjali, se bodo tudi negativne izkušnje z vašim podjetjem hitro razpasle med ostalimi potencialnimi kupci, kar lahko usodno vodi do propada vašega podjetja. Prav tako je izredno težko in drago ponovno postaviti stvari na svoje pravo prvotno mesto. Naročila vaših izdelkov ali storitev bodo sčasoma prinesla dohodke, ki so lahko uporabljeni za plače, izdatke, davke ali inovacije. In kar je najpomembneje, nadaljnje prodaje vodijo k dobičku. 

Torej, če poenostavimo, kar smo povedali do sedaj, bi stvar izgledala nekako takole: 

POTROŠNIK + NAROČILO = DENAR.

 

Če dodamo k tej enačbi še element prodaje, dobimo ti. "anatomijo podjetja".

PRODAJANJE + POTROŠNIK + NAROČILO = DENAR.

 

Področje prodaje je pogosto premalo cenjeno in "poniževano" s strani akademikov, študentov, običajnih ljudi in celo nekaterih poslovnežev. Kljub temu pa je prodajanje poklic in ključen del kateregakoli organizacijskega uspeha. Kot vidimo zgoraj, so potrošniki ključni elementi tudi zaradi tega, ker kupujejo, kar ustvarja pretok denarja, kar je življenjska kri vsakega podjetja.

Prodaja je proces prepričevanja potrošnikov, da ustvarjajo naročila. Lahko gre za hitro ena-na-ena soočenje ali za kompleksen dolgoročen proces. Brez prodajanja ne boste dobili naročil. Ta preprosta načela je lahko pozabiti, a koristilo bi vsem podjetnikom, če bi si zapomnili strukturo poslovanja. Seveda stvari kmalu postanejo bolj zakomplicirane, ko dodamo zraven še konkurenco.

Ko se je potrebno ukvarjati z drugimi pomembni vprašanji kot je na primer zagotavljanje virov za doseganje ciljev ali ustvarjanje kulture integritete in inovacij, lahko hitro pozabimo na zadovoljevanje kupcev in jih postavimo na stranski tir. Torej, sredi vsega kaosa, problemov, negotovosti, novih priložnosti in nazadovanja, ne pozabite na to, kako vaše odločitve in poteze vplivajo na potrošnike. Če jih boste zanemarili, bodite pripravljeni, da boste plačali visoko ceno. Zadovoljite jih in pomagali vam bodo k uspehu. 

 

Vir: Entrepreneur  
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!