Nintendo gre s podjetjem DeNA na pametne telefone

Avtor Maruša Žibert — 20.03.2015
Komentiraj!
Japonski gigant s področja videoiger se zdaj tudi uradno usmerja na pametne telefone. Njegovi slavni liki, kot je Super Mario, bodo vendarle pristali na naših pametnih telefoni. Podjetje, ki se je toliko časa upiralo tej zamisli, si je očitno premislilo.
Nintendo gre s podjetjem DeNA na pametne telefone

S podjetjem DeNA je bil Nintendo v dogovorih vse od leta 2010 (Vir slike: DeNA).

Ob vzponu pametnih telefonov je postalo vse bolj jasno, da bodo potrošniki iz napravic, kot je Game Boy, presedlali na svoje pametne napravice, ki jim ponujajo še veliko več kot le igro. Opuščanje tovrstnih napravic je imelo za posledico nekoliko slabšo prodajo pri Nintendu, zato je bilo vprašanje časa, kdaj se bo japonsko podjetje odločilo za prehod.

Nintendo predrag in nedostopen

Očitno je, da je Nintendov korak nastal na podlagi izgube uporabnikov, predvsem tistih najmlajših, ki vedno bolj uporabljajo mobilne telefone. Večina iger, ki so dostopne na mobilnih napravah, so obenem (običajno) tudi precej cenejše kot Nintendovi izdelki. Veliko iger je na voljo tudi brezplačno.

Legendarni liki prihajajo

V ta namen je Nintendo sklenil partnerstvo s prav tako japonskim podjetjem DeNA, ki je specializirano za razvoj mobilnih iger. Podjetji bosta razvijali in operirali z novimi aplikacijami, ki bodo bazirale tudi na nekaterih zdaj že legendarnih likih, kot sta Mario in Donkey Kong.

Kot del dogovora, bosta Nintendo in DeNA oba kupila delnice v višini 182 milijonov dolarjev. Nintendo si je s partnerstvom pridobil 10 odstotkov podjetja, DeNA pa le 1,24 odstotka podjetja Nintendo. Slednji se je v zadnjih letih soočal s slabo prodajo Wii U konzol, ki so ji uporabniki zamerili tudi slabo grafiko. Partnerstvo prinaša obstoječe Nintendove like v novih igrah na pametne telefone in tablice.

Podjetje DeNA poskušalo osvojiti ZDA, a zaman

DeNA je japonski razvijalec iger, ki v tokratnem partnerstvu ne bo skrbel le za razvoj iger z Nintendom, temveč tudi Nintendovo platformo, ki bo povezala naprave. Ta naj bi zaživela konec leta 2015. Podjetje, ustanovljeno leta 1999, je leta 2006 predstavilo družbeno platformo Mobage Town (danes Mobage), na kateri je ponujala številne igre. Konec lanskega leta je Mobage prešel pod enotno blagovno znamko, DeNA. Mobage, družbena mobilna igričarska platforma, s katero so Japonci zakorakali tudi v ZDA, a doživeli bolj ali manj hladen tuš, je sicer izredno priljubljena na Japonskem.

Na čelu DeNa je Tomoko Namba, ena od redkih direktoric v tehnološkem svetu na Japonskem. Njeno podjetje je med drugim kupilo tudi profesionalno baseballaško ekipo, ki se imenuje Yokohama BayStars. Partnerstvo z Nintendom jim po neuspehu pri vstopu v svet pametnih telefonov prinaša novo priložnost za rast.

DeNA ni bila naša prva izbira

»Partnerstvo z Nintendom je najboljša poslovna možnost, ki si jo lahko predstavljamo,« je dejal Isao Moriyasu, izvršni direktor DeNA-e. Po besedah Nintendovega izvršnega direktorja, Satoruja Iwataja, pa podjetje DeNA ni bilo edino pri izbiri za potencialno partnerstvo. Izbrali so jih zaradi predanosti in pripravljenosti za sodelovanje. Pogovori naj bi se začeli že leta 2010, torej v času, ko bi vstop na področje mobilnih iger podjetjema prinesel skorajda zagotovljen uspeh.

Pri obeh podjetjih obljubljajo, da trga ne bodo preplavili brezglavo, temveč da bodo ponujali raje kakovost kot pa kvantiteto, česar smo vajeni pri nekaterih razvijalcih mobilnih iger.

Nintendovo odločitev pozdravljajo, a kritizirajo, da so prepozni

126-let staro podjetje je dolgo favorizalo svoj tradicionalni pristop k razvoju iger na lastni strojni opremi, kot je na primer Wii U konzola. Pristopu, podobnemu Applovemu, ki bazira na tem, da lahko razvijejo kakovosten produkt le z napravami in programsko opremo, ki teče na njih, so naredili očitno konec. Mnogi so na družbenih omrežjih odločitev Nintenda sicer pozdravili, a obenem zapisali, da so malce pozni.

Kako nujna je usmeritev na mobilne naprave, priča tudi podatek o lanskem dobičku, ki je znašal na področju prenosnih konzol štiri milijarde dolarjev, medtem ko so igre za pametne telefone in tablice ustvarile skoraj štirikrat več, 15 milijard dolarjev.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!