MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Podjetje MESI – Medicinska Elektronika Slovenija, ustanovljeno leta 2010, se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov in s svojim prvim projektom na trgu uspešno uveljavlja medicinsko napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa (ABPI MD).
MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

MP intervju: MESI – Medicinska Elektronika Slovenija

Njihov proizvod je namenjen zgodnjemu odkrivanju periferne arterijske bolezni (PAB) z oscilometrično metodo in je obenem fokusiran na ciljno skupino nad 50 letom starosti, saj bolezen PAB prizadene približno 15 odstotkov ljudi v prej omenjenih letih.

Mlado nastalo podjetje sestavlja 13 učinkovitih posameznikov različnih profilov, njihovo gledanje na inoviranje tako specifičnega končnega proizvoda in njegovo vpeljavo na trgu, preseganje finančnih težav v samem procesu, pomen dobljene Rektorjeve nagrade in nadaljnje izzive, pa si lahko preberete v sledečem pogovoru.

Za začetek, kaj vas je pravzaprav pripeljalo do razmišljanja v smeri inoviranja tako specifičnega končnega proizvoda?

Potreba kupcev – zdravnikov, ki se vsakodnevno srečujejo s posamezniki, obolelimi za periferno arterijsko boleznijo. Natančneje, srčno-žilni kirurgi so priča posledicam bolezni, ki se lahko zaključi z amputacijo spodnjih okončin. Pomanjkanje enostavnih medicinskih pripomočkov na primarnem nivoju negativno vpliva na nivo izvajanja preventivnih meritev. Periferna arterijska bolezen pa je v 75% asimptomatska. Meritve gleženjskega indeksa se izvajajo samo na posameznikih z bolečinami v nogah.

V preteklosti so meritve izvajali z Dopplerjevo ultrazvočno metodo, ki zahteva 30 minut zdravnikovega časa, je kompleksna za uporabo ter odvisna od edukacije merilca. Sedaj jim mi ponujamo ABPI MD, ki v samo treh minutah izmeri levi in desni gleženjski indeks, je enostaven za uporabo in izračun je avtomatski.

mesi

Ekipa (Vir slike: arhiv podjetja MESI)

Kakšni finančni vložki so bili potrebni za zagon in inoviranje končnega proizvoda ter njegovo vpeljavo na trgu? Kako ste presegli morebitne težave finančnega značaja?

Najpomembnejši vložki v startup podjetje so delo, volja in vizija. Praktično vsi zaposleni v prvih dveh letih poslovanja smo delali cele dneve brezplačno z vizijo, da bomo našo idejo pripeljali na trg, zdravnikom v uporabo. Z vsakim dnem pa smo nabirali izkušnje, kako startup podjetje zbira sredstva za razvoj, vzpostavitev proizvodnje in nakup materiala za proizvodnjo. Tako smo pridobili subvencije razpisa P2 Podjetniškega sklada, pridobili bančno posojilo z garancijo države in, ko smo že aktivno prodajali izdelek na trgu in pokazali, da je le-ta dobro sprejet, pridobili angelsko investicijo.

Smo podjetje, ki razvija, proizvaja in prodaja medicinske naprave in zato so sredstva, ki jih za delovanje potrebujemo, neprimerno višja kot sredstva, ki jih potrebujejo internet startup podjetja.

MESI je eden izmed zmagovalcev Rektorjeve nagrade za naj inovacijo Univerze v Ljubljani. Kaj menite, da so bile prednosti takšnega lepo zvenečega naziva, ki v sebi brez dvoma nosi noto potencialnega uspeha?

Rektorjeva nagrada je na začetku naše poti predstavljala potrditev, odskočno desko v svet podjetništva. Pridružili smo se Ljubljanskemu univerzitetnemu inkubatorju, nadaljevali z razvojem produkta ter gradili podjetje MESI.

Vaš proizvod, merilnik za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, je usmerjen na precej specifično ciljno skupino, in sicer na ljudi nad 50 letom starosti, ki naj bi imeli večje tendence po zbolevanju za periferno arterijsko boleznijo. Kot je zaslediti, naj bi bilo zaradi kajenja, mastne hrane in stresa po mnenju zdravnikov specialistov v Sloveniji torej kar 900.000 ljudi, ki bi jih omenjena bolezen lahko prizadela. Kolikšno je torej zanimanje (in posledično prodaja) zdravstvenih ambulant, posameznikov in drugih enot za vaš proizvod?

Periferna arterijska bolezen je v večini primerov asimptomatska, napreduje brez vidnih znakov in je zato tudi znana kot tihi ubijalec. Namreč, gre za zožanje arterij v spodnjih okončinah telesa. Pri tem pa je potrebno omeniti, da ima posameznik, obolel za PAB, 6 do 7-krat večje možnosti za nastanek možganske kapi ali srčnega infarkta. Posledično so pravočasne meritve, pri vseh ljudeh starejših od 50 let, ključnega pomena. Slovenski zdravniki se zavedajo pomena pravočasnega diagnosticiranja in zato v večini slovenskih zdravstvenih domov že uporabljajo ABPI MD.

Prednosti avtomatskega merilnika gleženjskega indeksa sta predvsem enostavnost uporabe in prihranek časa pri opravljanju meritve, ki naj bi zmanjšal sedanjih 30 minut na zgolj 1 samo. Se lahko pohvalite še s kakšno konkurenčno prednostjo vašega proizvoda?

Gleženjski indeks predstavlja razmerje tlakov na zgornjih in spodnjih okončinah. Znano je, da posameznikov tlak niha in se spreminja iz minute v minuto. Pri tem pa močno vpliva na rezultat, izmerjen z Dopplerjevo metodo. Namreč, meritve tlakov se izvajajo ločeno ter pri tem pride do zamikov.

Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa z uporabo treh manšet omogoča hkratno meritev tlakov in pri tem izloči napako, nastalo zaradi zamikov. Še več, algoritem je zasnovan tako, da javi morebitne napake, nastale med meritvijo. Na primer, če se je bolnik med meritvijo premikal ter s tem vplival na izmerjene rezultate, bo naprava opozorila merilca, naj ponovi meritev.

Gre pri meritvah gleženjskega indeksa za rutinski zdravniški pregled ali v Sloveniji še nismo na tej stopnji?

mesi

Tako evropske kot tudi ameriške smernice poudarjajo pomen izvajanja preventivnih meritev, mi pa smo zdravnikom ponudili enostavno rešitev. V letu in pol smo pripomogli k večji ozaveščenosti bolnikov ter zvišali izvajanje meritev na primarnem nivoju. Rezultati le-tega so se pokazali v višjem številu zgodaj diagnosticiranih bolnikov s periferno arterijsko boleznijo ter še daljšo vrsto na pregled pri angiologu. V UKC Ljubljana so opazili vidno povečanje bolnikov, napotenih z rezultati gleženjskega indeksa, izmerjenega z našo napravo.

Za katere proizvode menite, da bi vašemu potencialno lahko predstavljali konkurenco?

Naša konkurenca je Dopplerjeva ultrazvočna metoda, ki zaenkrat predstavlja zlati standard v medicini.

Vaši nadaljnji izzivi v času recesije in družbeno-gospodarske atmosfere, ki je skladna s slednjo?

Mi verjamemo, da delo krepi telo in duha. Pri tem pa ne razmišljamo o recesiji ter stremimo k doseganju zastavljenih ciljev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje