Obvladovanje motenj: 7 načinov za povečanje produktivnosti

Avtor skalan — 03.11.2011
Komentiraj!
Ujeti smo v dobo informacijskih preobremenitev in zasičenosti z digitalno tehnologijo, ki smo jo ustvarili z namenom izboljšati uporabnikovo produktivnost. Vendar smo s tem dosegli ravno nasproten učinek, saj nam ob koncu delavnika vedno ostane kup nedokončanih nalog.
Obvladovanje motenj: 7 načinov za povečanje produktivnosti

Obvladovanje motenj: 7 načinov za povečanje produktivnosti (slika: sxc.hu)

Stalna poplava elektronskih in besedilnih sporočil zaposlenim preusmerja pozornost in zmanjšuje njihovo produktivnosti. Hipotetično, če dobite elektronsko sporočilo vsakih 15 minut in nanj odgovorite, ste vmes morali prekiniti z nekim drugim delom, ob tem pa boste potrebovali še vsaj 20 minut, da se ponovno osredotočite na prejšnjo nalogo. Predstavljajte si, kakšne časovne izgube torej doživljajo podjetja z več tisoč zaposlenimi.

S sedmimi nasveti vam tokrat namigujemo kje najti čas in kako zmanjšati moteče dejavnike, da bodo naloge in izzivi opravljeni hitreje in bolje.

 

Začnite s prednostnimi nalogami

Naloge, ki vas danes čakajo, si najprej oglejte in določite katere so najpomembnejše. Kadar je izvedba večjega števila nalog popolnoma v vaših rokah, boste prepoznali tudi to, katere izmed nalog je pametno rešiti najprej, saj se zavedate, da ste zanje odgovorni sami.

 

Izdelajte razpored dela

Bioritem določa posamezniku katere ure v dnevu je najbolj osredotočen na reševanje težav in posledično najbolj delaven. Mogoče se boste že navsezgodaj zjutraj ujeli v nekakšni možganski nevihti, ko vam bodo iz glave kipele neverjetne ideje ali pa bo ta trenutek prišel šele pozno popoldne. Vsekakor bodite pozorni nanj in ga poskusite uskladiti z vašim službenim delom.

 

Iz delavnega okolja odstranite moteče dejavnike

Ko skušate oblikovati nov izdelek ali razrešujete problem, ki zahteva globoko osredotočenost, si motenj, ki bi odvračale vašo pozornost ne želite. Včasih je dovolj že, če osebni telefon pustite v avtu, zaprete vrata ali odklopite računalnik iz spletnega omrežja.

Naredite načrt tudi za čas, ko niste za mizo

Redki so sposobni udobno presedeti osem ur za računalnikom. Za zdravje in dobro počutje je ključnega pomena, da nekajkrat dnevno zapustite delovno površino in ta čas učinkovito izkoristite. Sprehod po hodniku vam bo izboljšal prekrvavitev, posvet pri sodelavcu pa vam lahko osveži razmišljanje in pomaga pri rešitvi težav.

Poskusite sodelovati

Predvsem v večjih podjetjih posameznika obdaja več ljudi z različnimi spretnostmi in  veščinami. Včasih je nekdo zaradi izkušenj ali znanja bolj primeren za izvedbo naloge in jo bo zato opravil veliko bolje. Naj vas skušnjava, da bi vse postorili sami in bili za to nagrajeni, ne zavede. Spoznajte veščine, ki jih imajo drugi in jim dodelite naloge v katerih bodo prišli do izraza. Za vsako podjetje in kolektiv je pomembno, da so izzivi zaključeni hitro in uspešno.

Delo pustite v službi

Ko končate delavnik, poskrbite tudi za to, da vas služba ne bo motila med  preživljanjem časa z družino ali prijatelji. Že en telefonski klic je dovolj, da ponovno vzpostavite stik z delom. Izognite se takemu obnašanju, izklopite službeni telefon in pustite dokumente v službi. Privoščite si zaslužen odmor, saj bo to koristilo vašemu zasebnemu življenju in vplivalo na večjo produktivnost na delovnem mestu.

Izogibajte se motnjam

Več kot 60 % prekinitev med delom vključuje uporabo komunikacijskih orodij, torej elektronske pošte, socialne mreže, besedilnih sporočil, takojšnje odgovarjanje in preklapljanje med različnimi aplikacijami ...

Odstraniti vse dejavnike zaradi katerih niste osredotočeni na delo je nemogoče. Posli se sklepajo preko elektronske pošte in drugih oblik komunikacije. Ustvarite mejo pri uporabi različnih orodij in tehnologij, saj boste s tem prihranili veliko časa in izboljšali osredotočenost ter produktivnost.

Vir: FatCat

shranjeno pod:
Prijavi se na e-novice!