Ocenite lastno blagovno znamko - je vredna investiranja?

Avtor Saba Resnik — 10.05.2011
Komentiraj!
Lastno blagovno znamko skušajte evalvirati čimbolj objektivno. Tako boste lahko ocenili, v kakšnem stanju se nahaja - je morda potrebna prenove, spremembe ali nadgradnje? Predstavljamo vam enega izmed načinov, kako se lotiti objektivnega ocenjevanja vaše blagovne znamke.
Ocenite lastno blagovno znamko - je vredna investiranja?

Ocenite lastno blagovno znamko - je vredna investiranja? (slika: sxc.hu).

V poslu je blagovna znamka kot dojenček: vaša ni nikoli grda. Ni važno v kakšnem stanju je, v blagovno znamko boste vložili veliko truda in ne glede na to, kakšne napake ima, vedno boste nanjo ponosni. Tako je tudi prav!

Ni pa nič narobe, če naredite korak nazaj in blagovno znamko ocenite objektivno.

Analitiki podjetnikom zastavijo mnogo vprašanj, s pomočjo katerih si ustvarijo sliko o podjetju, da bi izvedeli, ali investirati v podjetje ali ne. Predstavljajte si, da ste vi ta analitik in si zastavite naslednja vprašanja. Odgovore podajte s številkami od 1 (zelo slabo) do 10 (odlično), kar se da objektivno. V kolikor rezultat ni dober, nikar ne obupajte - sedaj imate odlično izhodišče, da se osredotočite na področja, ki mečejo slabo luč na vašo blagovno znamko.

1. Je blagovna znamka v sektorju, ki raste?

S tem vprašanjem ocenite industrijo, v kateri se nahajate. Ali ekonomski, demografski in kulturni dejavniki delujejo v vašo korist, ali pa se povpraševanje počasi zmanjšuje? Ali se bo industrija še vedno razvijala v obdobju dveh, petih in desetih let?

2. Ali blagovna znamka povečuje delež na trgu?

Če je vaša blagovna znamka dobra, se to mora poznati v rastočem deležu na trgu, ne glede na to, v kateri industriji ste.

3. Ima blagovna znamka dominanten in konkurenčen položaj?

To ne pomeni, da ste konkurenčni in dominantni v globalnem smislu. V kolikor ostali konkurenti (na globalnem, državnem ali regionalnem področju) ne pridejo do vaših strank, potem za vas niso relevantni.

4. Je blagovna znamka jasno diferencirana?

Ko vas stranka ali poslovni partner primerja s konkurenco, mora takoj opaziti razliko med vami in konkurenco. Nasvet: „Ne bodite boljši, bodite drugačni!”

5. So vstopne ovire na vaš trg visoke za konkurente?

Letalstvo je primer industrije z ogromnimi vstopnimi stroški. V kolikor želite odpreti novo letalsko družbo, potrebujete veliko kapitala in opravka z ogromno regulativami. Po drugi strani pa ni noben problem odpreti podjetja, ki se ukvarja s cateringom ali svetovanjem.

6. Si lahko vaša blagovna znamka privošči visoke marže?

Če se nahajate na trgu, kjer nimate veliko konkurentov, se od njih močno razlikujete in so vstopne ovire visoke, potem vam ne bo problem obdržati visokih marž.

Vir: McKee, Steve. Brand Evaluation: Would You Invest in You?  Businessweek.com, 11.3.2011.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!