Od vadbe nasmeha pred ogledalom do zmage na Reinovator izzivu

Avtor Maja Borštnik — 05.12.2014
Komentiraj!
Letošnji Reinovator izziv Zavoda Viva, namenjen družbenim podjetnikom, je k prijavi pritegnil 19 ekip. Na finalnem delu, letos je izziv potekal že drugo leto, sta zmagali ekipi Ponika in Ustav!mo-Uporab!mo japonski dresnik.
Od vadbe nasmeha pred ogledalom do zmage na Reinovator izzivu

Komisija in zmagovalni ekipi (Vir slike: Grega Žunič / Viva).

Za obe zmagovalni ekipi je bil velik šok ob razglasitvi. »Iskreno, zmage nismo pričakovale, niti nismo imele časa razmišljati o njej, saj je bilo v zadnjih dneh toliko drugih usklajevanj, dela in priprav,« pravijo članice ekipe Ustav!mo-Uporab!mo japonski dresnik, ki so zmagale v kategoriji Big Idea (v tej kategoriji so tekmovale tudi ekipe Prava merca, Idejeteka, Inštitut za trajnostni razvoj in celostne rešitve Interce in Javni neprofitni zavod Podjetniški inkubator Kočevje). »Pred razglasitvijo smo se še hecale, če smo doma kaj vadile nasmeh, in pogledovale, katera od ostalih ekip bo končni zmagovalec,« so še dodale.

Polna dvorana gospodarstvenikov

Reinovator izziv je bil razdeljen na dve kategoriji, poleg omenjene tudi Big Impact, v kateri so se pomerile ekipe Ponika, Zeleni inovatorji, Gostilna dela, Slovenska filantropija in Slovenika. Šestim finalistom (po tri iz vsake kategorije) so v polni poslovalnici Nove ljubljanske banke na ljubljanske Trgu republike prisluhnili vodilni predstavniki gospodarstva, javnih institucij, nevladnih organizacij in družbenih podjetnikov, na poslovno pot so jih pospremili tudi Sandi Češko, ustanovitelj in solatnik podjetja Studio Moderna, Alenka Hren, Spirit Slovenija in dr. Jožica Hren, predsednica uprave Domel Holding.

Ekipa Ustav!mo-Uporab!mo japonski dresnik se ukvarja s celostnim pristopom k reševanju problematike japonskega dresnika, vse od odstranjevanja rastlin do osveščanja javnosti o invazivnosti in uporabi rastlin za ponovno uporabo na več področjih. Na primer v gradbeništvu, farmaciji, kulinariki.

Ekipa Ponika je zmagala s svojim akvaponskim sistemom Ponnod Prime, samoočiščevalne ribogojnice, ki organske odpadne snovi s pomočjo mikrobov razgradijo v osnovnejše delce, ki jih nato rastline izkoristijo za svojo rast. Sistem omogoča na 300 kvadratnih metrih pridelavo 1.400 kg sveže zelenjave in 100 kg rib na mesec.

O izjemnem zanimanju za družbeno podjetništvo priča polna glavna poslovalnica Nove Ljubljanske banke na Trgu republike (Vir slike: Grega Žunič / Viva).

Izziv je spremljala 16-urna Reinovator akademija, ki so jo partnerji organizirali letos prvič z namenom, kot pravi Anja Šerc iz Zavoda Viva, »da se razvijajočemu sektorju družbenega podjetništva omogoči nagrade, prepoznavnost in celotnost podporo pri njihovem razvoju«. Program so vodili Gregor Sakovič iz Sklada 05, Barbara Bregar-Mrzlikar iz CEED Slovenija in Lovro Peterlin Linea Directa.

Ponika bo razširila poslovno mrežo in povečala število interesentov

»Priprave na pitch so potekale zelo intenzivno,« pravijo člani ekipe Ponika, dodajajo pa, da so jim nasveti in konstruktivne kritike mentorjev, ki so jih pridobili na Reinovator delavnicah zelo pomagali. »Z zmago si obetamo širjenje poslovne mreže, večjo medijsko prepoznavnost in večje število zainteresiranih za nakup produktov, ki jih ponujamo,« obenem pa si želijo, da bi v njihovo zgodbo vstopili tudi novi člani, ki so pripravljeni s svojim znanjem in izkušnjami še nadgraditi njihovo obstoječe znanje.

Brošura jo je premamila k sodelovanju in razvoju svoje ideje

Zmagovalni ekipi si obetata tudi pomoč in sodelovanje z mentorji, zlasti ekipa Ustav!mo-Uporab!mo japonski dresnik, ki bo svojo idejo začela zdaj tudi uresničevati. Pot do zmage so si članice utrdile tudi s predhodnim poglobljenim raziskovanjem problema. Tea Štular, idejni vodja projekta, je do ideje prišla v sklopu predavanj na Ekonomski fakulteti, kjer je na mizah opazila brošure za prijavo na podjetniška natečaja z družbenim učinkom. »To nas je spodbudilo, da smo idejo spravile na papir in se prijavile. S prijavo smo želele povedati idejo na glas, ne samo domačim in prijateljem ter preveriti njeno sprejetost v širši javnosti,« zmaga pa prinaša po eni strani odgovornost in obljubo do organizatorjev, kot tudi do vseh, ki so verjeli v njihovo idejo.

V Reinovator izziv se je uvrstilo deset ekip, ki so bile razdeljene v dve kategoriji (Vir slike Grega Žunič / Viva).

Po mnenju komisije ima zmagovalna ekipa v kategoriji Big Impact inovativen poslovni model in »izkazuje potencial za rast«, medtem ko zmagovalna ekipia v kategoriji Big Idea sicer še ni trgu, a »izkazuje tržni potencial in rešuje pomemben družbeni izziv«, je bila odločena komisija.

Zmagovalni ekipi sta si razdelili nagradni sklad v skupni vrednosti več kot 23 tisoč evrov. V nagradni sklad, ki so ga sestavljale vrhunske storitve za razvoj podjetja ter po tisoč evrov za vsakega zmagovalca, so prispevali Nova ljubljanska banka, Bisnode, Deloitte, Pošta Slovenije, Linea Directa in Studio Moderna ter podjetniška mreža CEED Slovenija in ImpactHub Vienna.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice