Odgovor strokovnjaka: Agresivno e-oglaševanje

Avtor — 13.08.2012
Naleteli smo na vprašanje, ki se tiče e-poštnega oglaševanja. Bralca je zanimalo, kje so meje pri pošiljanju reklamnih sporočil, da ne gre za nadlegovanje in, da ga tržni inšpektorat ne more oglobiti zaradi prekrška.
Odgovor strokovnjaka: Agresivno e-oglaševanje

Odgovor strokovnjaka: Agresivno e-oglaševanje (Vir slike: sxc.hu)

Ker je e-marketing najcenejša oblika marketinga, se ga poslužuje vedno več podjetij, ki želijo biti prodorna in hkrati stroškovno racionalna. A kako je s pravno dopustnostjo e-oglaševanja?

V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov Republike Slovenije pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) je v celoti prepovedano izvajati agresivne poslovne prakse. Med agresivne poslovne prakse zakon izrecno uvršča tudi vztrajno nadlegovanje potrošnika po elektronski pošti brez njegovega soglasja.

Vendar pa isti zakon obenem omenja, da so v zvezi s to prepovedjo dopustne določene izjeme, ki jih urejajo drugi Zakoni.

Zakon o elektronskih komunikacijah izrecno določa, da je potrebno za neposredno trženje izdelkov/storitev po elektronski pošti pridobiti vnaprejšnje soglasje prejemnika e-sporočila. Če pošiljatelji našo zahtevo ignorirajo in trdovratno nadaljujejo s svojo prakso, pa jih lahko prijavimo tudi tržnem inšpektoratu, da jim izreče globo.

Zakon o elektronskih komunikacijah predvideva še eno izjemo od obveznosti vnaprejšnje pridobitve soglasja naslovnikov e-mail reklam. Pridobitev vnaprejšnjega soglasja namreč ni potrebna v primeru, če podjetje od kupca svojih izdelkov istočasno pridobi e-naslov. V tem primeru lahko podjetje tak e-naslov uporabi tudi za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev.

Več o tem si preberite v članku Pravni vidiki agresivnega oglaševanja >>


Oznake: , ,