Odgovor strokovnjaka: Nakup od fizične osebe

Avtor — 11.02.2013
V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka si preberite, kako je z enkratnimi posli oziroma z enkratnim opravljanjem dejavnosti (nakup podjetja od fizične osebe), torej v primeru, ko ne gre za opravljanje dejavnosti, za katero bi potrebovali dejavnost registrirati.
Razpis: Odprte prijave za 7. Slovenski forum inovacij

Odprte prijave za 7. Slovenski forum inovacij (Vir slike: sxc.hu)

Današnji odgovor je namenjen tistim, ki imate podjetje in bi radi nekaj kupili od fizične osebe, pa tudi fizičnim osebam, ki bi radi svoje imetje prodali podjetju.

O enkratnem poslu fizične osebe, katere dohodek ne zapade pod plačilo dohodnine, govorimo takrat, ko fizična oseba proda na primer rabljeno premičnino, ki jo je kupila ali naredila sama in jo ima že nekaj časa v lasti. Kasneje ugotovi, da stvari ne potrebuje več in jo proda.

Kot primer lahko vzamemo avtomobil. Gre za enkraten posel in ne za opravljanje dejavnosti preprodaje prevoznih sredstev. Ravno tako lahko oseba kot enkraten posel proda nekaj, kar fizična oseba sama izdela za svoje veselje in rabo ter si kasneje premisli in stvar proda.

Ko pa govorimo o izdelavi večjih količin izdelkov, namenjenih za nadaljnjo prodajo, gre za dejavnost – v tem primeru moramo registrirati dejavnost za njeno opravljanje. Če smo zaposleni 40 ur na teden drugje, lahko odpremo popoldanski s.p., lahko pa odpremo tudi klasični s.p. ali kakšno drugo obliko pravne osebe. Kot možnost imamo tudi, da skušamo izdelek uvrstiti v izdelke »Slovenske domače obrti«.

Merila za ocenjevanje izdelkov domače obrti

  1. Merilo kakovosti (ocenjuje se celovita kakovost izdelka in ne le tehnološka).
  2. Merilo tehnološkega procesa ali izdelave (v poštev pridejo najrazličnejše oblike ročne izdelave, pa tudi uporaba sodobnega orodja in priprav).
  3. Merilo gradiva ali materiala (upoštevajo se domača gradiva, gradiva lokalnih okolij; pri izdelkih, ki so posledica vpliva iz tujine, se upoštevajo tudi nova gradiva).
  4. Merilo kulturne dediščine (komisija posebej pozitivno obravnava izdelke in dejavnosti, ki pomenijo prenos in nadaljevanje dediščine).
  5. Merilo celovitosti izdelka (pri tem se upošteva njegova celovita pojavnost in opremljenost).
  6. Merilo aplikativnosti izdelka (gre za opazovanje novih funkcionalnih povezav, ki so času primerne).
  7. Merilo vzgojnih in izobraževalnih sestavin (izdelka).
  8. Merilo ekonomske vrednosti (to merilo se upošteva bolj posredno, saj je vprašanje vsakega izdelovalca posebej, kako bo poskrbel za trženje svojega izdelka).
  9. Merilo trženja (komisija upošteva celovito opremljenost izdelka za tržišče).
  10. Merilo kraja ali območja (upošteva se razne lokalne tipike, nadaljevanje obrtnega izročila, razvijanje obrtnih centrov ipd.).
  11. Merilo števila izdelkov (razmerje med unikati in malimi serijami, kar je seveda odvisno od primera do primera; za replike s certifikati strokovnih ustanov se upošteva najbolj splošno mednarodno pravilo 99 izvodov v seriji).

To pomeni, da lahko priglasimo osebno dopolnilno delo in poslovanje poteka podobno kot pri normirancih: s.p. z normiranimi stroški.

Pravna oseba, ki kupi izdelke od fizične osebe z dopolnilno dejavnostjo, dohodek, ki nastane ob prodaji, napoveduje Dursu preko Rek2 obrazca in v imenu fizične osebe odvaja akontacijo dohodnine. Dohodek in poslovanje seveda ne smeta presegati določenih norm, ki so določene s pravilnikom in z njim povezanim zakonom.

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Morda vas zanima tudi
MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.

Preberite več >>
Oznake: , , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>

Vse za podjetje
MP izobraževanja
MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.

Preberite več >>