Odgovor strokovnjaka: Kako ravnati, če stranka zahteva izbris osebnih podatkov?

Ni neobičajno, da podjetje shranjuje arhiv zbranih podatkov, med katere spadajo tudi osebni podatki strank oziroma naročnikov. Baze naročnikov so za podjetje pomembne za namene statistike in dokazovanja. Kako torej ravnati, če stranka zahteva izbris osebnih podatkov?
Odgovor strokovnjaka: Kako ravnati, če stranka zahteva izbris osebnih podatkov?

Odgovor strokovnjaka: Kako ravnati, če stranka zahteva izbris osebnih podatkov? (Vir slike: Freedigitaphotos)

Varovanje osebnih podatkov je urejeno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP). Natančneje, pravica do izbrisa je urejena v 32. in 33. členu ZVOP, ki pravita, da mora upravljavec osebnih podatkov na zahtevo posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, dopolniti, popraviti, blokirati ali izbrisati osebne podatke, za katere posameznik dokaže, da so nepopolni, netočni ali neažurni ali da so bili zbrani ali obdelani v nasprotju z zakonom.

Iz samega besedila izhaja, da mora za izbris, popravo, dopolnitev ipd. osebnih podatkov iz baze obstajati utemeljen razlog, ki ga mora stranka obrazložiti. Stranka mora torej dokazati, da so zbrani podatki nepopolni, netočni, neažurni ali pa so zbrani v nasprotju z zakonom. Le v tem primeru lahko stranka s pomočjo obrazca, dostopnega na spletni strani informacijskega pooblaščenca, zahteva izbris osebnih podatkov. Iz tega torej sledi, da stranka nima pravice zahtevati izbrisa osebnih podatkov, razen če obstaja eden izmed razlogov, naštetih v zakonu. Omenjeni razlog mora tudi natančno utemeljiti in po potrebi priložiti dokazila. Bistveno je torej to, da stranka ne more zahtevati izbrisa osebnih podatkov brez (utemeljenega) razloga.

Če obstaja razlog za izbris podatkov, 33. člen ZVOP določa, da mora biti zahteva ali ugovor podan pisno ali na zapisnik pri upravljavcu osebnih podatkov. Upravljavec mora nato opraviti izbris, dopolnitev, popravo ali blokiranje osebnih podatkov v 15 dneh od dneva, ko je prejel zahtevo, in o tem obvestiti vlagatelja zahteve ali ga v istem roku obvestiti o razlogih, zaradi katerih tega ne bo storil. V istem roku mora odločiti o ugovoru. V nasprotnem primeru se šteje, da je zahteva zavrnjena. Stranki tako ostane le možnost, da se zateče k sodnemu reševanju spora.

Vir: Zakon o varstvu osebnih podatkov

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kako pridobiti zasedeno spletno domeno?

Odgovor strokovnjaka: Kako pridobiti zasedeno spletno domeno?

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje