Odgovor strokovnjaka: Kakšna naj bo vsebina splošnih pogojev poslovanja?

Odgovor: Splošni pogodbeni pogoji, ki jim pogovorno rečemo tudi SPP-ji so t.i. tipska pogodba, ki se sklepa v obsežnih količinah in ostaja ves čas enaka. Gre za pogodbe, ki so najpogostejše v razmerjih med poslovnimi subjekti in potrošniki.
Odgovor strokovnjaka: Kakšna naj bo vsebina splošnih pogojev poslovanja?

Splošni pogodbeni pogoji. (Vir: Pixabay.com)

SPP-ji so ponavadi dodatek k pogodbi, v katerem so določeni vsi pogoji poslovanja te stranke. Ni treba, da so del glavne pogodbe, saj se lahko v glavni pogodbi vključi le določba, da se pri tem upoštevajo SPP-ji ene izmed strank. Pri tem je treba razlikovati med SPP-ji in formularnimi pogodbami, ki jim pogovorno rečemo tudi šiml. Slednje so vnaprej pripravljene pogodbe, ki jih dopolnimo le z manjkajočimi elementi. SPP-ji pa se praviloma ne spreminjajo, le priključijo glavni pogodbi, v kateri so navedeni vsi specifični podatki, predvsem to, kdo sta stranki, predmet in cena.

SPP-ji so pomemni za optimalen potek poslovanja. Podjetju olajšajo sklepanje pogodbe, sploh tedaj, kadar je narava poslovanja takšna, da podjetje sklene na stotine ali tisoče pogodb dnevno. SPP-ji se najpogosteje uporabljajo v storitvenem sektorju, kjer podjetja poslujejo s številnimi potrošniki.

Najpogostejše panoge so bančništvo, zavarovalništvo in internetna prodaja. Ker so ti potrošniki pogosto neuki prava in le izjemoma preberejo SPP-je, jih dodatno varuje Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) in evropska Direktiva o nepoštenih pogodbenih pogojih.

Pri poslovanju z SPP-ji veljajo nekatera temeljna pravila:

  • Prvo je temeljno načelo, ki mu rečemo contra proferentem pravilo. To pravilo pravi, da se v primeru nejasnosti SPP-ji razlagajo v škodo tistega, ki jih je pripravil. Iz tega sledi, da je v primeru spora o vsebini pogodbe, zapisane v SPP-jih, potrošnik v boljšem položaju, saj je tista stranka, ki ni imela možnosti prilagajanja in ni poznala vseh morebitnih pasti pogodbe.
  • Drugo pravilo je, da imajo posebni pogoji, ki so dogovorjeni s stranko posebej, prednost pred splošnimi pogoji.
  • Naslednje pravilo pravi, da so tisti pogoji, ki nasprotujejo samemu namenu pogodbe, ali pa nasprotujejo dobrim poslovnim običajem nični. Ničnost je lahko tudi delna, če so le posamezne določbe neskladne s tem pravilom.
  • V nekaterih primerih se lahko odloči, da se posamezna določba SPP ne uporabi, kadar je pretirano stroga ali nepravična do druge stranke. Sodišče bo o tem odločilo sploh tedaj, kadar SPP onemogočajo drugi stranki, da poda svoje ugovore; kadar izključuje nekatere njene pravice, ter kadar skrajšuje roke za uveljavljanje zahtevkov.

Iz tega sledi, da naj bo vsebina splošnih pogojev poslovanja jasna, razumljiva, poštena do nasprotne stranke in v skladu z namenom, za katerega stranki sklepata pogodbo.

Podjetje mora paziti tudi na to, da so splošni pogoji poslovanja usklajeni z vso aktualno zakonodajo. Pri tem mora sploh paziti na:

  • Obligacijski zakon,
  • Zakon o varstvu potrošnikov,
  • Zakon o arhiviranju,
  • Zakon o varstvu osebnih podatkov in
  • Direktivo o nepoštenih pogodbenih pogojih.

Viri: Obligacijski zakonik

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje