Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje?

Tokrat bomo v rubriki Odgovor strokovnjaka odgovorili na vprašanje, kdo lahko zastopa družbo in njene družbenike, ali lahko tej osebi pooblastilo omejimo, ter kakšne so posledice prekoračitve pooblastila? Vabljeni k branju.
Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje?

Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje? (Vir slike: Freeimages.com)

Vprašanje:

Kdo lahko zastopa podjetje in v kakšni meri je lahko pooblastilo omejeno?

Odgovor:

Zastopanje je nujno v vsaki pravni osebi, saj lahko družba le tako izjavlja svojo voljo, ki je sicer po svoji naravi ne more izjavljati tako kot fizične osebe. Tokrat se bomo osredotočili na zunanje zastopanje družbe, ki obsega pravna dejanja, pravice in obveznosti. Med zunanjimi zastopniki družbe ločimo:

  • zakonite oziroma statuarne zastopnike, ki so z zakonom ali statutom družbe določene za zastopanje družbe in
  • pooblaščence oziroma zastopnike po pooblastilu.

Prvi, ki jih poznamo tudi pod izrazom prokuristi, imajo posebno obliko splošnega pooblastila, ki jim daje upravičenje za sklepanje vseh pravnih poslov, ki jih lahko sklepa družba v sklopu svoje pravne sposobnosti. Edina vrsta poslov, ki jih prokurist ne more sklepati, je odtujevanje ali obremenjevanje nepremičnin družbe.

Drugi pooblaščenci so osebe, katere na podlagi posebnega pooblastila sklepajo le določene pravne posle za družbo, na račun družbe. Poznamo različne pooblaščence: poslovne, posebne in trgovske, ki imajo pooblastilo, ki se nanaša le na prodajo določenega blaga. Slednji nimajo pravice sklepati pogodb, temveč le zbirati naročila.

Pooblastilo poslovodnega organa družbe

Poslovodja (direktor) je bistven organ za delovanje družbe, ki na lastno odgovornost vodi posle družbe in jo zastopa. Spada med zakonite zastopnike družbe. Na podlagi zakonitega pooblastila lahko sprejema vse odločitve v sklopu delovanja družbe, tj. interne odločitve, ter odločitve o sklepanju poslov s tretjimi osebami.

Družba lahko v družbeni pogodbi opredeli pravice, obveznosti in odgovornost poslovodje. Predpogoj za veljavnost teh določil je, da je družbena pogodba dana v sodni register. Lahko se odloči, ali bo poslovodja ena ali več oseb, ter ali bodo odločitve sprejemali posamično ali skupno.

V družbeni pogodbi pa ni mogoče omejiti zakonitega pooblastila v smislu, da bi se navedla najvišja vrednost posla, do katere ima poslovodja pravico sklepati pogodbe s tretjimi osebami (VSL IV Cpg 1579/2015, VSK I Cpg 138/2001). Posamezni zakonski zastopnik družbe ima pravico do neomejenga zastopanja družbe, ki je lahko omejena le z določbo, da mora odločitve sprejemati skupno z drugimi zakonitimi zastopniki. Ni dopustno omejevati pooblastila v smislu navedbe konkretne vrednosti posla. Četudi družbena pogodba vsebuje takšno omejitev, pa ta nima učinka proti tretjim osebam. Načelo neomejljivosti pooblastil zakonitih zastopnikov je namreč temeljno načelo zastopanja gospodarskih subjektov in velja za vse statusnopravne oblike družb po ZGD-1, inkorporirano pa je v določbi 32. člena ZGD-1 in je v tem pogledu kogentna določba.

V primeru, da poslovodja huje krši svoje dolžnosti in pravice, ki jih ima na podlagi pooblastila, ga lahko skupščina razreši. Razen, če je odpravnina dogovorjena v družbeni pogodbi, poslovodja v primeru utemeljenega odpoklica ni upravičen do odpravnine.

Vir:

Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

V tokratni rubriki pojasnjujemo, do kakšnega obsega pravic iz zdravstvenega zavarovanja so upravičene osebe, ki so zaposlene za delovni čas krajši od polnega delovnega časa. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Predavanje: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje