Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje?

Tokrat bomo v rubriki Odgovor strokovnjaka odgovorili na vprašanje, kdo lahko zastopa družbo in njene družbenike, ali lahko tej osebi pooblastilo omejimo, ter kakšne so posledice prekoračitve pooblastila? Vabljeni k branju.
Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje?

Odgovor strokovnjaka: Kdo lahko zastopa podjetje? (Vir slike: Freeimages.com)

Vprašanje:

Kdo lahko zastopa podjetje in v kakšni meri je lahko pooblastilo omejeno?

Odgovor:

Zastopanje je nujno v vsaki pravni osebi, saj lahko družba le tako izjavlja svojo voljo, ki je sicer po svoji naravi ne more izjavljati tako kot fizične osebe. Tokrat se bomo osredotočili na zunanje zastopanje družbe, ki obsega pravna dejanja, pravice in obveznosti. Med zunanjimi zastopniki družbe ločimo:

  • zakonite oziroma statuarne zastopnike, ki so z zakonom ali statutom družbe določene za zastopanje družbe in
  • pooblaščence oziroma zastopnike po pooblastilu.

Prvi, ki jih poznamo tudi pod izrazom prokuristi, imajo posebno obliko splošnega pooblastila, ki jim daje upravičenje za sklepanje vseh pravnih poslov, ki jih lahko sklepa družba v sklopu svoje pravne sposobnosti. Edina vrsta poslov, ki jih prokurist ne more sklepati, je odtujevanje ali obremenjevanje nepremičnin družbe.

Drugi pooblaščenci so osebe, katere na podlagi posebnega pooblastila sklepajo le določene pravne posle za družbo, na račun družbe. Poznamo različne pooblaščence: poslovne, posebne in trgovske, ki imajo pooblastilo, ki se nanaša le na prodajo določenega blaga. Slednji nimajo pravice sklepati pogodb, temveč le zbirati naročila.

Pooblastilo poslovodnega organa družbe

Poslovodja (direktor) je bistven organ za delovanje družbe, ki na lastno odgovornost vodi posle družbe in jo zastopa. Spada med zakonite zastopnike družbe. Na podlagi zakonitega pooblastila lahko sprejema vse odločitve v sklopu delovanja družbe, tj. interne odločitve, ter odločitve o sklepanju poslov s tretjimi osebami.

Družba lahko v družbeni pogodbi opredeli pravice, obveznosti in odgovornost poslovodje. Predpogoj za veljavnost teh določil je, da je družbena pogodba dana v sodni register. Lahko se odloči, ali bo poslovodja ena ali več oseb, ter ali bodo odločitve sprejemali posamično ali skupno.

V družbeni pogodbi pa ni mogoče omejiti zakonitega pooblastila v smislu, da bi se navedla najvišja vrednost posla, do katere ima poslovodja pravico sklepati pogodbe s tretjimi osebami (VSL IV Cpg 1579/2015, VSK I Cpg 138/2001). Posamezni zakonski zastopnik družbe ima pravico do neomejenga zastopanja družbe, ki je lahko omejena le z določbo, da mora odločitve sprejemati skupno z drugimi zakonitimi zastopniki. Ni dopustno omejevati pooblastila v smislu navedbe konkretne vrednosti posla. Četudi družbena pogodba vsebuje takšno omejitev, pa ta nima učinka proti tretjim osebam. Načelo neomejljivosti pooblastil zakonitih zastopnikov je namreč temeljno načelo zastopanja gospodarskih subjektov in velja za vse statusnopravne oblike družb po ZGD-1, inkorporirano pa je v določbi 32. člena ZGD-1 in je v tem pogledu kogentna določba.

V primeru, da poslovodja huje krši svoje dolžnosti in pravice, ki jih ima na podlagi pooblastila, ga lahko skupščina razreši. Razen, če je odpravnina dogovorjena v družbeni pogodbi, poslovodja v primeru utemeljenega odpoklica ni upravičen do odpravnine.

Vir:

Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1)

Iščete pravno pomoč? Preverite naše pravno svetovanje >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: pogodba o zaposlitvi in pogodba o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Kako pridobiti zasedeno spletno domeno?

Odgovor strokovnjaka: Kako pridobiti zasedeno spletno domeno?

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje