Odgovor strokovnjaka: Poslovanje z uporabo žiga

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo odgovorili na vprašanje, ali je obvezno pri poslovanju uporabljati žig oziroma štampiljko. Nekateri žigu dajejo velik pomen in ga smatrajo kot potrditveni dokaz pravilne in resnične identifikacije podpisanega. Več preberite v nadaljevanju.
odgovor strokovnjaka

Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.

Vprašanje:

Ali je uporaba žiga (štampiljke) pri poslovanju obvezna?

Odgovor:

Uporaba žiga (štampiljke) sedaj ni več obvezna, je pa bil slednji včasih obvezni del vsake sklenjene pogodbe ali drugega poslovnega dokumenta.

V kolikor se podjetnik ali gospodarska družba še vseeno odločita za njegovo uporabo, je to potrebno urediti v njunih internih aktih.

Čeprav uporaba žiga ni zakonska obveznost, je pa uveljavljena poslovna praksa. Veliko strank ter tudi domačih in tujih podjetij še vedno prisega na uporabo žiga, saj pravijo, da le-ta zagotavlja verodostojnost dokumentu, hkrati pa je pomemben del celostne grafične podobe podjetja.

Pri uporabi večjega števila žigov, je priporočljivo, da so ločeni z različnimi, a zaporednimi številkami. Hkrati je smotrno voditi evidenco oseb, pooblaščenih za uporabo posameznih žigov. Tako se zagotavljata preglednost in odgovornost pri uporabi žigov.

Če je sprejeta odločitev o uporabi žiga, se mora ta uporabljati vedno in povsod

To lahko privede do nerodnih situacij, saj se lahko zgodi, da žiga ni pri roki, ko je čas za podpis pogodbe.

Več odgovorov najdete v rubriki Odgovor strokovnjaka

Za tiste, ki ne uporabljajo žiga, je za veljavnost pogodbe in drugih dokumentov, dovolj podpis. Zakonodaja pri izdajanju poslovnih dokumentov ne določa obveznosti dajanja izjav, da subjekt nima žiga, oziroma ne določa, da mora drugi subjekt dobiti tako izjavo, da bi lahko medsebojno veljavno poslovala. A praksa je včasih drugačna. Marsikateri državni uradnik zakonitim zastopnikom podjetja pri podpisovanju pogodbe naloži, da na mestu, kjer je predviden žig, napiše Poslujemo brez žiga in se pod to izjavo podpiše.

Žig se izdeluje po prejetem sklepu o registraciji podjetja, nikakor ne prej. Obstaja namreč možnost, da bo zahteva za registracijo podjetja zavrnjena, in bo tako podjetniku nastal dodaten strošek. Če podjetje potrebuje žig le za potrjevanje poslovnih dokumentov, potem je najbolje, da vsebuje le ime podjetja, sedež in naslov. Če pa se žig uporablja tudi kot neke vrste vizitka, pa naj se poleg omenjenega dodajo še dodatni podatki. Npr. o: davčni številki podjetja oziroma ID-številki za DDV, matični številki, kontaktni podatki – telefonska številka, naslov spletne strani podjetja ipd.

Izdelavo žiga oziroma sam žig se lahko uveljavlja kot strošek v podjetju. Zato je potrebno od izdelovalca pridobiti izvirni (original) račun.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje