Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem.
odgovor strokovnjaka

Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.

Vprašanje:

Kdaj je normiranec izključen iz ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov? Kako visoka je prihodkovna meja, ki jo normiranec ne sme preseči, da ne bi “padel” v obdavčitev z upoštevanjem dejanskih odhokov?

Odgovor:

Zakon o dohodnini v 47. členu, ki govori o davčni osnovi vezani na dohodek iz dejavnosti, določa:

Zavezanec lahko pri ugotavljanju davčne osnove davčnega leta upošteva normirane odhodke v višini 80 % pod naslednjimi pogoji:

  • če v davčnem letu pred tem davčnim letom njegovi prihodki iz dejavnosti ne presegajo 50.000 evrov, ali
  • če v davčnem letu pred tem davčnim letom njegovi prihodki iz dejavnost ne presegajo 100.000 evrov in je bila pri zavezancu obvezno socialno zavarovana vsaj ena oseba za polni delovni čas, neprekinjeno najmanj pet mesecev,

in ni z drugimi določbami tega člena ali zakonom drugače določeno.

Pojasnilo FURS-a:

FURS nekoliko nejasno določbo ZDoh-2 pojasnjuje takole:

Zavezanec, ki dve zaporedni predhodni davčni leti ne izpolnjuje prihodkovnega pogoja za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov, je dolžan v davčnem letu, ki sledi dvema zaporednima predhodnima davčnima letoma, ugotavljati davčno osnovo z upoštevanjem dejanskih prihodkov in odhodkov ter voditi ustrezne poslovne knjige, evidence in poslovno poročilo, ki jih je dolžan voditi za ugotavljanje davčne osnove na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov.”

Normiranec dve leti zapored ne sme preseči prihodkovnega pogoja

To pomeni, da normiranec dve leti zapored ne sme preseči prihodkovnega pogoja. In če želi ostati normiranec in če ga preseže v prvem letu? Potem mora v drugem letu paziti, da njegovi prihodki ne presegajo te meje. Tretje leto teoretično spet lahko preseže prihodkovno mejo, četrto leto mora ostati pod njo itd.

Višina prihodkov v primeru prekoračitve prihodkovnega pogoja nikjer ni omejena. Npr. prvo leto normiranec doseže 500.000 evrov prihodkov, naslednje leto mora ostati pod mejo 100.000. Obveznost normiranca v naslednjem letu do države bi predstavljali povišani prispevki v letnem znesku 25.000 evrov in akontacija dohodnine v višini 20.000 evrov. Pa tudi identifikacija za DDV, kar pa postavlja velik vprašaj pred smiselnostjo takšnega poslovanja z vidika davčne optimizacije.

Meja 50.000 evrov velja za samostojne podjetnike, ki dohodke pridobivajo iz naslova postranske dejavnosti (“popoldanski s.p.”) in za d.o.o.-je brez zaposlenih. Ti lahko prihodkovno mejo zvišajo na 100.000 evrov. To storijo tako, da v davčnem letu (ki je načeloma enak koledarskemu letu) zaposlijo eno osebo za polni delovni čas za vsaj 5 mesecev.

Za samostojne podjetnike s “polnim oz. navadnim” s.p.-jem in pa d.o.o.-ji z vsaj enim zaposlenim pa se prihodkovna meja konča pri znesku 100.000 evrov. To mora normiranec preseči v 2 letih zapored, s tem preneha njegova pravica do normirane obdavčitve. Zato mora višino davčne osnove od takrat dalje ugotavljati preko dejanskih odhodkov.

Viri:

  • normiran.si
  • Zakon o dohodnini (Uradni list, št. 55/15)
  • FURSovo splošno pojasnilo

Ta članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Pogosto zastavljena vprašanja

Pogosto zastavljena vprašanja

V tem dokumentu smo zbrali najbolj pogosto zastavljena vprašanja, ki se porajajo mladim podjetnikom ob prvih korakih vstopa v podjetništvo. Odgovori so preverjeni s pomočjo prakse ali strokovnjakov. Zbrana vprašanja so na kratko opisana spodaj, odgovore pa si v celoti lahko ogledate na spodnjih povezavah. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,