Odgovor strokovnjaka: raziskava trga
Poiskali smo odgovore na vprašanja, ki ste nam jih zastavili naši bralci.
Vprašanje:
Kako naj se raziskave trga lotim sam?
Odgovor:
Za začetek poskusite s prebiranjem morebitnih že objavljenih gradiv na temo, ki vas zanima. Tovrstna opravila spadajo pod sekundarno raziskovanje. Raziskave namreč delimo na primarne in sekundarne. Pri tem primarne vključujejo fokusne skupine, vprašalnike, poglobljene intervjuje, eksperimente in podobne (precej drage) načine prepoznavanja trendov oziroma razmišljanja potencialnih kupcev.
Sekundarne raziskave zgoraj omenjene podatke sicer že vsebujejo, vendar le redko takšne, ki bi bili relevantni tudi za vaše specifične potrebe. Zato so sekundarne raziskave odlično orodje za spoznavanje narave dejavnosti oz. posla in globalnih trendov. Medtem pa iz primarnih lahko izluščimo mnenja, potrebe in želje potencialnih kupcev v danem trenutku.
Do sekundarnih podatkov lahko pridete kar preko spleta in spletnih knjižnic, ki imajo obsežne baze znanstvenih člankov, literature in izsledkov raziskav.
V kolikor se odločite za izvedbo fokusne skupine, nikar ne povabite prijateljev in družinskih članov. Vsi ti vam sicer želijo vse najboljše, vendar vam bodo prav zaradi tega marsikaj olepšali ali celo zamolčali. Zato je za vzorčno skupino, ki bo sestavljala vašo fokusno skupino, najbolje imeti ljudi, ki jih ne poznate. Zaradi tega ti niso obremenjeni z nikakršno odvečno empatijo.
Vir: Članek Raziskava trga