Odgovor strokovnjaka: socialno podjetništvo

Avtor — 19.08.2013
V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo odgovorili na vprašanje bralca, ki ga zanima, kako je definirano socialno oz. družbeno podjetništvo, kaj to sploh je, na katerih področjih delujejo socialna podjetja podjetja in ali so lahko ta dobičkonosna.
Odgovor strokovnjaka: socialno podjetništvo

Odgovor strokovnjaka: socialno podjetništvo. (Vir slike: sxc.hu)

Vprašanje

Kako je definirano socialno oz. družbeno podjetništvo? Na katerih področjih delujejo tovrstna podjetja? Ali so socialna podjetja lahko dobičkonosna?

Odgovor

Socialna podjetja niso skupine prostovoljcev, ki delajo zastonj. Socialna podjetja niso podjetja, ki prejemajo trajne subvencije države. V bistvu gre za uporabo podjetniških veščin, znanj in orodij pri reševanju družbenih problemov.

Socialna podjetja ne ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosegajo pa ogromen vpliv na skupnost.

Več v članku Socialno podjetništvo >>

Socialno podjetništvo je oblika podjetništva, ki jo odlikujejo tri nujne sestavine.

  1. Podjetniška ideja, ki je temelj vsakega podjema, rešuje akutni družbeni problem in vsebuje poslovni model, ki zagotavlja finančno vzdržnost podjetja in dobiček.
  2. Organizacijska struktura podjetja temelji na demokratičnih načelih in na enakopravnosti vseh zaposlenih.
  3. Podjetje deluje po načelih neprofitnosti – dobiček vlaga nazaj v lastno dejavnost.

Ponavadi se socialna podjetja lotevajo področij, ki so za klasična podjetja nezanimiva, ker ne prinašajo visokega (finančnega) donosa. Pogosto rešujejo kopičenje raznovrstnih odpadkov in materialov, se borijo proti brezposelnosti, izobražujejo, spodbujajo zdrav način življenja, zvišujejo prehransko samooskrbo, ustvarjajo dostopne turistične produkte ipd.

Socialna podjetja sicer po večini ne ustvarjajo visoke dodane vrednoti v finančnem smislu, dosegajo pa ogromen vpliv (družbeni kapital) na skupnost, v kateri delujejo.

Vir: Socialno podjetništvo

Oznake: , , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje