Odnosi z javnostmi: kombinacija starega in novega

Odnosi z javnostjo so pomembni tako za velike korporacije kot tudi za majhna podjetja. Vsekakor si termin “odnosi z javnostmi” lahko razlagamo na veliko načinov - odvisno od velikosti in vrste podjetja, ciljev ter načina poslovanja.
Odnosi z javnostmi: kombinacija starega in novega

Odnosi z javnostmi: kombinacija starega in novega (slika: sxc.hu).

Za velika podjetja odnosi z javnostjo oz. PR predstavljajo metodo, s katero si podjetje ustvarja dobro ime v širši javnosti, medtem ko za državne agencije in neprofitne organizacije PR pomeni ozaveščanje ljudi o različnih stvareh. Za majhnega podjetnika pa to največkrat pomeni priložnost za prepoznavnost podjetja ali blagovne znamke in brezplačno oglaševanje.

Vsakdo ima svojo razlago termina „odnosi z javnostmi” in vsak podjetnik svoj način uporabe PR. Nekaj pa drži za vse – PR igra pomembno vlogo za posel, podjetja in organizacije vseh velikosti. Prav zaradi sodobne tehnologije in spleta ter socialnih omrežij pa je postal PR še bolj dragoceno in vsestransko orodje za prepoznavnost blagovne znamke ali podjetja.

Še ne tako daleč nazaj

Preden se je razširila uporaba spleta so podjetja, ki so si lahko privoščila drage storitve PR agencij, s pomočjo le-teh ustvarila privlačno zgodbo za objavo v časopisu in jo poslala (po pošti ali preko faksa) v stavbe lokalnih medijskih hiš. Če so imela srečo, je bila zgodba dovolj zanimiva, da je bila nato objavljena v časopisih in revijah.

Kako prepričam novinarja, da objavi moje PR sporočilo?

Vse to se je spremenilo, ko je v naša življenja vstopil internet. Ljudje smo do informacij začeli prihajati s pomočjo spleta in smo manj pogosto začeli posegati po časopisih, da bi prišli do določenih informacij.

Nove in izboljšane tehnike

S prihodom spleta se je spremenilo naše zasebno in poslovno življenje, kar vključuje tudi PR storitve – blogi, socialna omrežja, RSS in ostali novi načini za širjenje različnih informacij.

Informacije, ki jih podjetje posreduje preko PR člankov ali objav, so ostale dokaj nespremenjene. Spremenil pa se je način širjenja teh informacij in hitrost, s katero le-te pridejo v javnost. Največja sprememba je vsekakor objava na spletu, kjer lahko bralci komentirajo objavo in zastavljajo vprašanja, na katera lahko odgovarjate in s tem ustvarite dialog.

S pomočjo spletih storitev boste lahko za malo denarja ali brezplačno obveščali svoje stranke o vaših novih izdelkih in storitvah ter na tak način povečali prodajo.

Vir: startupnation.com.

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


PR za večjo konkurenčnost

PR za večjo konkurenčnost

Konkurenca je danes čedalje hujša, zato morajo podjetja poskrbeti za nove načine, da ostanejo korak pred konkurenti. Pri tem jim lahko uspešno pomaga tudi PR - že z manjšim denarnim vložkom si lahko podjetja v kratkem času povsem izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Preberite več >>

PR za lažje pridobivanje strank

PR za lažje pridobivanje strank

Podjetja tekmujejo v tržnem, pa tudi v netržnem okolju, ki postavlja okvirje poslovanja za podjetja. Naloga PR-a je celostno upravljanje in povezovanje obeh okolij, ki prinašata podjetju neizkoriščeno konkurenčno prednost in tako doprineseta k boljšim poslovnim rezultatom v tržnem okolju. Preberite več >>

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Ključni nasveti za PR za zagonska podjetja

Pojavljanje v medijih je ključnega pomena za širjenje sporočil in lahko doprinese k uspehu podjetja. Zagotavljanje medijske pozornosti je za zagonska podjetja težka naloga, saj večinoma ne zaposlujejo strokovnjakov za trženje in PR. Zato vam ponujamo nekaj osnovnih nasvetov. Preberite več >>

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosi z javnostmi: pomembno področje za vaše podjetje

Odnosov z javnostmi ne smemo enačiti z brezplačnim oglaševanjem, kot to počne marsikateri nadebudni podjetnik. PR, kot odnosom z javnostmi pravimo še drugače, se namreč od klasičnega oglaševanja precej razlikuje. Preberite več >>

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Zakaj so odnosi z javnostmi učinkovitejši od oglaševanja?

Kaj so odnosi z javnostmi? Kako zagotoviti, da bodo mediji o vašem podjetju poročali pozitivno? Zakaj so odnosi z javnostmi bolj učinkoviti kot oglaševanje? Odgovore na zastavljena vprašanja in nasvete za uspešno sodelovanje z mediji boste našli v prispevku. Preberite več >>

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

Nasvet: kako do objave zgodbe v priznanih tujih medijih

»V tako majhnem prostoru, kot je Slovenija, je razmeroma enostavno priti v stik z novinarjem, ki pokriva področje, na katerem deluje določeno podjetje,« pravi Majda Dodevska iz startupa Scoutte. Povsem drugače pa je, ko želimo objavo naše zgodbe v tujem mediju. Preberite več >>

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Družabna omrežja in PR gresta z roko v roki

Če se sprehodimo po družabnih omrežjih, lahko vidimo, da je še vedno nekaj podjetij, ki družabna omrežja neuspešno izkoriščajo za PR. Kako jih uporabiti za učinkovit PR? Preberite več >>

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

[Akcija] 30% popust na delavnico o PR veščinah

Objavljamo posebno akcijo prek katere lahko le do 17. aprila pridobite kar 30% popust na delavnico o PR veščinah. Ne pozabite, da boste na delavnici pripravili lastno PR sporočilo in izvedeli konkretne trike od podjetnice, ki je prepričala svetovne medije, da objavijo njeno zgodbo. Preberite več >>

Oznake: ,