Kolumna: Odprem spletno trgovino in postal bom bogat?

Na svojem delovnem mestu se velikokrat srečujem z ljudmi, ki imajo idejo kako obogateti s pomočjo spleta. Priznati moram, da so nekatere ideje dobre, večina pa je že videnih. Preden se poženemo v spletni posel, si moramo pogledati nekaj pomembnih zadev.
Kolumna: Odprem spletno trgovino in postal bom bogat?

Odprem spletno trgovino in bom bogat? (Vir slike: sxc.hu)

Preden se poženemo v spletni posel, si moramo pogledati nekaj pomembnih zadev:

Kakšna je naša konkurenca?

Splet je postal dostopen vsakomur in konkurenca v nekaterih nišah je postala zelo huda. Poglejmo si primer malih oglasov – to področje zna biti zelo donosno, vendar pri vsej konkurenci smo ljudje še vedno navajeni na “bolho”, saj je bila med prvimi in nam je nekako zlezla pod kožo.

Kaj bo mojemu spletnemu mestu/trgovini dalo konkurenčno prednost?

Cena nikakor ni več dovolj. Če ne boste imeli za vsaj 25 odstotkov nižjih cen od konkurence, potem sama cena ne zadostuje.

Hkrati pa si morate pustiti dovolj marže, da boste lahko živeli. Ko boste tako veselo računali kako lahko pri enem prenosniku zaslužite 2 odstotka samo s tem, da ga pošljete, ne pozabite na:

  • stroške trgovine,
  • stroške vračil,
  • stroške oglaševanja,
  • stroške podpore kupcem, itd.

Strošek je presenetljiv in po koncu sezone se boste spraševali, kam je šel ves denar?

Ali mi bo po plačilu stroškov razvoja ostalo dovolj za oglaševanje?

Kupci ne pridejo sami od sebe, zanje je treba garati. Nisem zagovornik spletnih trgovin »out of the box«, ampak sofisticiranih trgovin, ki temeljijo na detajlih in prodajnih tehnikah.

Vendar vseeno ne smemo porabiti vsega za razvoj. Moj izračun za odpiranje kvalitetne spletne trgovine znaša 50/25/25 in vsaj 25.000 €.

Zakaj?

  • 50% za načrtovanje, izvedbo in oblikovanje,
  • 25% za SEO optimizacijo in pisanje povezanih vsebin,
  • 25% za oglaševanje.

Oglaševanje pa delim na:

  • Brand building: sami veliko vlagamo v blagovno znamko s pojavljanjem na raznih dogodkih, oglaševanjem znamke in splošnim generiranjem prepoznavnosti.
  • Google AdWords: standardno ciljanje oglasnih besed in merjenje konverzije v nakupe.

Kot že omenjeno spletni posel ni enostaven, vendar ni lepšega kot pogledati na e-mail in videti sporočilo z naročilom. Pri prvem naročilu v novi trgovini se počutiš kot otrok na oddelku igrač 🙂

Najbolj pomembno je, da ne obupate. Osebno vedno računam obrat v pozitivno poslovanje po enem letu in profit po dveh letih.

Skratka:

  • Poiščite nišo, ki je prosta oziroma ni zasičena. Časi odpiranja velikih centrov so mimo.
  • Napravite poslovni načrt, kontaktirajte dobavitelje in si finančno splanirajte prvo leto. Dobro zastavljena spletna trgovina bo preživela tudi z majhno maržo v primeru “drop-shipping”. Če pa dobavitelji želijo, da blago kupite na zalogo, dobro preračunajte ter pri tem ne pozabite na odpad in neprodano blago.
  • Pridobite in preglejte ponudbe razvijalcev. Dober razvijalec vam je bolj pomemben kot žena. Z njim boste imeli po vsej verjetnosti prvih par mesecev več odnosa kot z ženo 🙂 Izberite razvijalca, ki je dober in ne prepoceni, saj se vam to lahko kasneje maščuje. Kot vodja dobre ekipe razvijalcev pa vam polagam na dušo, da bodite do njih prizanesljivi. Poslušajte jih, zaupajte jim in upoštevajte njihove nasvete, saj so ponavadi dali že nekaj takih projektov skozi in poznajo to področje veliko bolje od vas. Ljudje na drugi strani ponavadi prav tako živimo za vaš projekt, vendar do neke meje.
  • Pripravite pogodbe z dobavitelji, plačilnimi elementi… Tukaj vam bo vodja agencije lahko svetoval večino.

Več pa kdaj drugič.

Avtor: Domen Česnik, Zabec.net

Za dodatna vprašanja se lahko obrnete na e-mail: domen.cesnik@zabec.net.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Kolumna: orodje za razvoj brandov

Na svetovnem trgu založništva trenutno vlada poplava managerskih knjig, priročnikov in receptov, kako uspeti osebno in poslovno. A le peščica se jih uspe prebiti v ospredje in uveljaviti v poslovni praksi. K sreči se tudi okolje in tehnologija hitro spreminjajo, z njimi pa tudi vedenje potrošnikov. Preberite več >>

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

8 uporabnih in enostavnih nasvetov za startup PR strategijo

Veliko podjetnikov meni, da sta PR in marketing isti zadevi, a to ne drži. Marketing je enostavnejši od PR, pri katerem je potrebno ogromno znanja, komunikacijskih veščin in mreženja. Preberite si osem nasvetov, s katerim si boste pripravili soliden PR načrt. Preberite več >>

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

15 korakov, kako pustiti službo in ustanoviti svoje podjetje?

Skoraj vsak se kdaj znajde v situaciji, ko zaradi različnih razlogov v službi ne vidi več svetle prihodnosti. Žal se večina teh sprijazni s situacijo in še naprej nesrečni hodijo v službo, s tem pa delajo škodo tako sebi, kot tudi podjetju. Preberite več >>

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Kolumna: Čez 3 leta bo ostal le performance marketing

Vikend je bil čas za kavice, nabiranje nove energije in Shawshank Redemption. Red, Andy in moja malenkost se družimo vsakič, ko želim potrditev, da se vztrajnost in jasen cilj splačata. Preberite več >>

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Marketinška tehnologija prinaša prodajne rezultate

Poznate marketinško avtomatizacijo in njene ključne prednosti? Kupec več kot 70% svoje nakupne poti opravi na spletu. Marketing automation vam omogoča, da ga na tej poti spremljate in mu prodate več! V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je marketing automation in kakšne so ključne zmogljivosti. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , , , ,