Kolumna: Odprem spletno trgovino in postal bom bogat?
Odprem spletno trgovino in bom bogat? (Vir slike: sxc.hu)
Preden se poženemo v spletni posel, si moramo pogledati nekaj pomembnih zadev:
Kakšna je naša konkurenca?
Splet je postal dostopen vsakomur in konkurenca v nekaterih nišah je postala zelo huda. Poglejmo si primer malih oglasov – to področje zna biti zelo donosno, vendar pri vsej konkurenci smo ljudje še vedno navajeni na “bolho”, saj je bila med prvimi in nam je nekako zlezla pod kožo.
Kaj bo mojemu spletnemu mestu/trgovini dalo konkurenčno prednost?
Cena nikakor ni več dovolj. Če ne boste imeli za vsaj 25 odstotkov nižjih cen od konkurence, potem sama cena ne zadostuje.
Hkrati pa si morate pustiti dovolj marže, da boste lahko živeli. Ko boste tako veselo računali kako lahko pri enem prenosniku zaslužite 2 odstotka samo s tem, da ga pošljete, ne pozabite na:
- stroške trgovine,
- stroške vračil,
- stroške oglaševanja,
- stroške podpore kupcem, itd.
Strošek je presenetljiv in po koncu sezone se boste spraševali, kam je šel ves denar?
Ali mi bo po plačilu stroškov razvoja ostalo dovolj za oglaševanje?
Kupci ne pridejo sami od sebe, zanje je treba garati. Nisem zagovornik spletnih trgovin »out of the box«, ampak sofisticiranih trgovin, ki temeljijo na detajlih in prodajnih tehnikah.
Vendar vseeno ne smemo porabiti vsega za razvoj. Moj izračun za odpiranje kvalitetne spletne trgovine znaša 50/25/25 in vsaj 25.000 €.
Zakaj?
- 50% za načrtovanje, izvedbo in oblikovanje,
- 25% za SEO optimizacijo in pisanje povezanih vsebin,
- 25% za oglaševanje.
Oglaševanje pa delim na:
- Brand building: sami veliko vlagamo v blagovno znamko s pojavljanjem na raznih dogodkih, oglaševanjem znamke in splošnim generiranjem prepoznavnosti.
- Google AdWords: standardno ciljanje oglasnih besed in merjenje konverzije v nakupe.
Kot že omenjeno spletni posel ni enostaven, vendar ni lepšega kot pogledati na e-mail in videti sporočilo z naročilom. Pri prvem naročilu v novi trgovini se počutiš kot otrok na oddelku igrač 🙂
Najbolj pomembno je, da ne obupate. Osebno vedno računam obrat v pozitivno poslovanje po enem letu in profit po dveh letih.
Skratka:
- Poiščite nišo, ki je prosta oziroma ni zasičena. Časi odpiranja velikih centrov so mimo.
- Napravite poslovni načrt, kontaktirajte dobavitelje in si finančno splanirajte prvo leto. Dobro zastavljena spletna trgovina bo preživela tudi z majhno maržo v primeru “drop-shipping”. Če pa dobavitelji želijo, da blago kupite na zalogo, dobro preračunajte ter pri tem ne pozabite na odpad in neprodano blago.
- Pridobite in preglejte ponudbe razvijalcev. Dober razvijalec vam je bolj pomemben kot žena. Z njim boste imeli po vsej verjetnosti prvih par mesecev več odnosa kot z ženo 🙂 Izberite razvijalca, ki je dober in ne prepoceni, saj se vam to lahko kasneje maščuje. Kot vodja dobre ekipe razvijalcev pa vam polagam na dušo, da bodite do njih prizanesljivi. Poslušajte jih, zaupajte jim in upoštevajte njihove nasvete, saj so ponavadi dali že nekaj takih projektov skozi in poznajo to področje veliko bolje od vas. Ljudje na drugi strani ponavadi prav tako živimo za vaš projekt, vendar do neke meje.
- Pripravite pogodbe z dobavitelji, plačilnimi elementi… Tukaj vam bo vodja agencije lahko svetoval večino.
Več pa kdaj drugič.
Avtor: Domen Česnik, Zabec.net
Za dodatna vprašanja se lahko obrnete na e-mail: domen.cesnik@zabec.net.