Oglaševati preko Googla ali Facebooka?

Avtor Nejc Krumpačnik — 07.05.2010
Komentiraj!
Mnogo pomembnejših blogov, vključno z družabno novičarsko stranjo Mashable.com, se še naprej osredotoča na učinkovitost ti. pay-per-click (op. - plačilo na klik) oglaševanja preko Googlovih vedno popularnih iskalnih omrežij. A na sceni so nove oglaševalske platforme - od družabnih strani kot je Facebook, do zelo prometnih blogov - in ponujajo pristop precej bolj usmerjenega oglaševanja. Google ima težave pri tekmovanju z njimi.
Oglaševati preko Googla ali Facebooka?

Google ali Facebook oglaševanje? (slika: http://nishkrantmedia.com).

Razlog se skriva v tem, da socialne spletne strani ponujajo boljše oglaševanje glede na ciljno občinstvo, s ključnimi besedami in demografskimi-specifičnimi oglasi. Kar pomislite na tipe informacij, ki jih Facebook pridobiva. Facebook ve, katere stvari so vam pomembne, katere video posnetke radi delite in kako pogosto priporočate stvari vašim prijateljem. Priložnosti oglaševanja preko socialnih medijev so bolje kvalificirane in imajo boljše rezultate povračila stroškov v primerjavi z Googlovim oglaševalskim omrežjem. 

Facebook je nedavno naznanil, da je Bing sedaj privzeti iskalnik več kot 400 milijonom uporabnikom po svetu, kar postavlja stran v pozicijo, da še bolj poudari svoj oglaševalski model. Facebook je zmožen pridobivanja takšne vrste podatkov, ki predstavljajo neizmerljivo moč v svetu oglaševanja: kako ljudje razmišljajo, za kaj jim je mar in kako jih to vodi do njihovih nakupovalnih odločitev. 

Googlov model je še vedno učinkovit, a ta novejša platforma vključuje psihološke informacije, torej atribute, ki se navezujejo na osebnost, vrednote, odnose, interese in življenjske sloge (poznano tudi kot IAO (Interests (interesi), Attitudes (odnosi) in Opinions (mnenja)) spremenljivke). Google je tako pod velikim pritiskom, da ustvari podobno storitev. Zaključna misel je, če ste sposobni prikazati oglase bolj ciljnemu občinstvu, se bodo vaši kvocienti klikov močno izboljšali.

Ne glede na to, kateri pay-per-click oglaševalski model boste izbrali, pa morate vedeti naslednje stvari, preden se spustite v investiranje: 

1. Določite, koga naslavljate

S Facebookom ste lahko zelo specifični z vašimi ključnimi besedami, poleg tega pa lahko filtrirate glede na lokacijo, interese, starostne skupine in podobno. Z Googlom imate možnost predstaviti oglas, ki je zasnovan na tem, kaj nekdo trenutno išče in kaj je pripravljen kupiti.

 

2. Naredite testno kampanjo

Če vam finance omogočajo, preizkusite in primerjajte obe platformi. Če vložite že dobrih 100 evrov v Facebook in Google, bo verjetno dovolj, da vam bodo razodete razlike v vplivu med specifičnim in splošnim naslavljanjem vašega ciljnega občinstva.

 

3. Določite, kateri PPC (pay-per-click) model bolj ustreza vašemu podjetju 

CPC: cost-per-click oglaševanje vam omogoča, da plačate za vsak klik, ki ga prejme vaš oglas. Če se strinjate, da boste plačali 1 evro za vsak klik, vas bo pet klikov stalo 5 evrov. 

CPM: cost-per-thousand (M je rimska številka za 1.000) oglaševanje vam omogoča, da kupite točno določeno število "vtisov". Vtis je samostojen pojav oglasa na spletni strani. Če se vaš oglas pojavi dvakrat pri enem ogledu strani, sta to dva vtisa. 

Zapomnite si, kliki niso vse. Celo oglasi, na katere uporabniki niso kliknili, a so jih videli, lahko igrajo pomembno vlogo pri promoviranju vašega podjetja. Preveč oglaševalcev spregleda potencial CPM-zasnovanega oglaševanja. Vedite, da usmerjeno oglaševanje močno poveča splošno efektivnost vaših oglasov. 

Tukaj je hitra primerjava modelov Facebooka in Googla, ki vam bo pomagala določiti, kateri je boljši za vaše podjetje.

 

Naslavljanje s ključnimi besedami

Facebook: opcijsko

Google: nujno

 

Detajli pri naslavljanju

Facebook: lahko naslavlja glede na lokacijo, ključne besede, delovno mesto, rojstni datum ali(in starost

Google: lahko naslavlja glede na lokacijo in ključne besede

 

Postavitev oglasa

Facebook: neposredno uporabnikom na njihovih profilih

Google: oglasi so pogosto postavljeni na zakotne, neodkrite strani (večjim založnikom velikokrat ni v interesu, da vrtijo tekstovne oglase, saj jim oglaševalci plačujejo na prikaze)

 

Stanje na tržišču

Facebook: gre za novejšo platformo, zato je malo oglaševalcev

Google: prenatrpan, gre za eno najbolj obleganih spletnih oglaševalskih omrežij

 

Zavod mladi podjetnik je partner z dvema podjetjema, ki delujeta na tem področju. Prvo ponuja Google oglaševanje, drugo pa Facebook oglaševanje. Imamo tudi dva članka na to temo:

 

Vir: Entrepreneur

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice