Reportaža z okrogle mize: Zakaj smo uspeli?

Avtor Nejc Setnikar — 22.02.2014
Komentiraj!
Po predavanjih podjetniških zmagovalcev na MP dogodku: Kako postaviti temelje uspešnega podjetja? (Kristine Kočet - Tiko Pro), Gregorja Koprivnika - Licila.si) in Andreja Orožna - Dewesoft) je sledila okrogla miza, ki smo jo poimenovali "Zakaj smo uspeli?"
Reportaža z okrogle mize: Zakaj smo uspeli?

Okrogla miza: Zakaj smo uspeli?

V nadaljevanju si preberite glavne tematike in poudarke okrogle mize, ki jo je vodil Matej Golob.

Kako in zakaj ste začeli? 

Kristina: "Ni bilo določenega trenutka, zgodilo se je spontano. Bila sem pred odločitvijo, ali se zaposlim ali začnem svoje podjetje. Ker nisem imela dobre izkušnje z zaposlitvijo, sem se odločila za samostojno pot. Tako se je začelo, potem te pa kar žene naprej, ko vidiš, da se trg na tvoj produkt odziva."

Gregor: "Nikoli nisem imel službe, delal sem samo kot študent. Sem tak tip človeka, da hočem imeti svoje ideje, vizijo, projekte, ki jih lahko sam izpeljem. Ne morem delati v okolju, kjer je postavljena neka zgornja meja, rajši ustvarjam po načelu: Sky is the limit."

Andrej: "Delal sem v klasični tovarni skoraj 10 let, kjer mi je šef vsak dan govoril, kaj sem naredil narobe in kako bo on to fajn rešil. Odločil sem se za odhod, in ko sem to povedal šefu, me je vprašal, koliko mi lahko ponudi, da ostanem. Odgovoril sem, da nima toliko denarja. Kasneje mi je pomagal pri moji podjetniški poti."

Kako veste s katero stranko, poslovnim partnerjem se ukvarjati, s katerim pa nima smisla to predolgo početi?

Gregor: "Slovenija je samo ena niša na globalnem trgu. Mnogi podjetniki se ne zavedajo, kako velik trg se nahaja preko naših meja. Živimo v času, ko imamo možnost direktno komunicirati, logistika je enostavnejša. Sami smo se odločili, da bomo obiskovalce na naši spletni strani tikali. S tem smo sicer izgubili nekaj luksuznih strank, ampak tak način smo si izbrali in vanj verjamemo. Podjetnikom svetujem, da razmišljajo globalno, svet je namreč povezan bolj kot kadarkoli prej. Hkrati pa naj se usmerijo v t.i. passion projekte. Strast je tista, ki podjetnika spodbuja pri svojem delu."

Andrej: "Mi smo se že kmalu na začetku odločili, česa ne bomo delali. Lahko povem primer: Zavod za zdravstveno zavarovanje nas je kontaktiral, da potrebujejo software, ki bi povezoval vse zdravstvene domove. Naše strateško planiranje je bilo tako, da za nobenega nismo naredili stvari, kakršno bi lahko uporabil samo enkrat. To se nikoli ni pokazalo za dobičkonosno."

Kristina: "Odločili smo se poslovati za podjetja, takšna je segmentacija naših strank. Naša konkurenca dela samo za občine. Mi smo se odločili delati samo za podjetja, ker rajši delamo na dolgi rok, kar z državo ponavadi ni mogoče."

Podjetje ne dela več tistega, kar je delalo na začetku. Vizija v podjetju se spremeni. Vaš "baby postane ugly". Se vam je to zgodilo? Kako ste takrat reagirali?

Gregor: "Na nek način sva si (z Majo Švener, op.a.) sama pogršala dojenčka z izbiro imena, ker sva s tem omejila svoj prodajni portfolio. Pri poslovanju v tujini sva izbrala generično ime in tako smo razširili prodajo na vse ženske produkte, nismo ostali samo pri ličilih." 

Kristina: "Usmerjamo se samo v investicijska in raziskovalna podjetja, ki so globalno usmerjena. S takimi podjetji lahko rastemo skupaj, na dolgi rok pa dobivamo boljše plačnike."

Andrej: "Prva verzija, ki smo jo naredili, je bila dewesoft 5. Ta sedaj niti za pogledati ni več dobra. Ko smo naredili verzijo dewesoft x, je bil to produkt, ki ga ni imel nihče na svetu. Ampak se je našel nekdo, ki je rekel: tega pa ni mogoče dati v vodo ali v veliko vročino. No, naredili smo tudi tak produkt. Da se malo pohecam - sedaj lahko naš produkt daste tudi v vročo čokolado."

Če pogledate nazaj, mislite, da bi se lahko učili hitreje in učinkoviteje?

Andrej: "Takrat ni bilo nikogar, ki bi ga lahko kaj vprašal. Spomnite se, 15 let nazaj so bili priznani poslovneži: Zidar, Černigoj in podobni. Ti so bili popolnoma nedostopni. Danes je to drugače. Akrapovič in drugi uspešni podjetniki so veliko bolj dostopni in to morate, mladi podjetniki, izkoristiti." 

Gregor: "Najprej bi naredil razliko med poslovnežem in podjetnikom. Poslovnež naredi MBA, naredi nek posel, prevzem ipd., podjetnik pa razmišlja, kaj bi dal nazaj, vrnil podjetniškem okolju, kako bi pomagal itd."

Kristina: "Največ si lahko pomagaš z izkušnjami drugih." 

Ali ste se učili na svojih napakah ali na napakah drugih?

Gregor: "Oboje. Mi smo za začetku nastavili lean način poslovanja. Potem pa smo rasli, dobili sodelavce in s tem fiksne stroške, zdaj pa nimamo več takega lean mišljenja, kot smo ga imeli na začetku."

Koliko ste si pomagali s forumi in stranmi kot je portal Zavoda mladi podjetnik?

Andrej: "Mi smo začeli v inkubatorju, tako da so tudi nam na ta način pomagali. Tisto, kar smo pa res potrebovali, hitre odgovore na sproti se pojavljajoča vprašanja, tega pa nismo dobili. To pa je, vsaj na začetku, največ vredno."

Kristina: "Menim, da bi ljudje morali, poleg tega da pridobivajo informacije z interneta, iskati informacije tudi preko pogovorov face-to-face."

Gregor: "Po eni strani mislim, da ti razni forumi ipd. dajo potuho. Namesto, da bi delal, bereš "vse živo" in moraš sam iz njih črpati zate relevantne informacije. Tako zraven prebereš še ves balast, ki ga v resnici ne potrebuješ. Portal Zavoda mladi podjetnik pa je za začetek odlična izbira."

Kako ponuditi proizvod na začetku? Kako navezati stike?

Andrej: "Z majhnimi koraki. Enostavno greš do človeka in mu ponudiš svoj produkt, to je to. Pomembno je, da znaš zadevo dobro prodat, še pomembneje pa, da nudiš tudi po prodaji dobro podporo. Sami smo vedno popravili, če je šlo kaj narobe z našim produktom in s tem imeli zadovoljne stranke. Treba je vztrajati in ne dopustiti, da pride do nezadovoljstva pri strankah." 

Kako ste se spopadali s pregorevanjam (t.i. burnout-om)?

Andrej: "Treba je vedeti, kdaj in kje si nadomestljiv ter se kadrovsko krepiti. Znanja se morajo prenašati na ostale sodelavce, tako bo vsak na svojem področju rasel, ekipa pa bo tako postala močna." 

Kristina: "Prenos znanja je izredno pomemben. Za nas, mamice,  je nekoliko drugače, treba se je znat organizirati in ne "bluzit" v službi, da lahko potem pravočasno pobereš otroka iz vrtca." 

"Moraš priti do tega, da ne greš na delo, ampak se greš zabavat. Sproti si postavljaš nove izzive in preko njih osebno rasteš.", je bila Gregorjeva zaključna misel.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!