"Kickstarterja" ONDU in Musguard sta se predstavila

Avtor Borut Borštnik — 26.05.2013
Komentiraj!
Obiskali smo dogodek "Crowdfunding ZDAJ! --> pri nas v soseski", ki ga organizira Ljubljana Coworking v Kinu Šiška. Tema je v tem tednu več kot aktualna: crowdfunding, konkretneje Kickstarter ter slovenska podjetja!
"Kickstarterja" ONDU in Musguard sta se predstavila

Slikovni utrinek: Luka iz Coworking.si, Elvis - ONDU, Juirij - Musguard ter Eva iz Coworking.si

Projekt Slovenia Coworking v Ljubljani že dobro leto in pol razvija koncept "coworkinga". Hkrati se je ekipa v zadnjem času osredotočila tudi na zbiranje znanja o obliki zbiranja finančnih sredstev, ki se imenuje crowdfunding ter je v zadnjem času čedalje bolj prodorna oblika zbiranja sredstev za mlada podjetja, ki nimajo dovolj začetnih sredstev za lasten razvoj produkta. Tako so na svoji poti do uspeha pomagali že kar nekaj mladim podjetjem, skoraj vsi so bili uspešno financirani:

V tem tednu sta na Kickstarterju štartala dva nova projekta, ki sta ju predstavila predstavnika podjetij. Pri pogovoru sta sodelovala Elvis Halilović iz ONDU in Jurij Lozić iz projekta MUSGUARD, ki sta v tem tednu uspešno štartala svoja projekta na Kickstarterju, o čemer smo že izčrpno poročali.

Preberite zgodbo o ONDU >>

Najprej je svojo zgodbo predstavil Elvis, industrijski oblikovalec po izobrazbi, ki se z razvojem in oblikovanjem preprostih, lesenih fotoaparatov ukvarja že vrsto let. Uporaba tovrstnih aparatov je zelo preprosta, čeprav "pinhole" tehnika velja za zapleteno. Prednost njegovega produkta pred konkurenčnimi je predvsem v tem, da Elvis vse naprave izdeluje ročno, hkrati pa gre tudi za družinski posel. Naprave ONDU imajo prednost tudi v tem, da so zaradi kakovostne izdelave dolgo obstojne. Elvis računa, da se bo izdelek lahko prenašal iz generacije v generacijo, ker je precej drugačen kot sodobne naprave za fotografiranje. Izdelek je poseben tudi v tem, da ga sestavlja le en viijak. Ostale vijake nadomeščata lepilo ter magneti.

Preberite več o Musguard >>

Sledila je Jurijeva zgodba. Razvil je enostaven, zložljiv blatnik, ki se lahko enostavno namesti na vsa kolesa, hkrati pa je na voljo v različnih barvah. Zaenkrat je razvit le zadnji blatnik, mladi oblikovalec pa sedaj išče sredstva za razvoj prednjega blatnika, hkrati pa tudi sredstva za zagon proizvodnje. Z večjim naročilom namreč želi znižati proizvodne stroške. Hkrati je pomemben element Kickstarter predstavitve tudi testiranje trga: zanima ga, če se bo produkt prijel na svetovnem trgu.

ONDU, ki je na Kickstarterju že 10 dni, je v tujini in tudi v Sloveniji prejel ogromno medijske podpore. Elvis ocenjuje, da je razlog v tem, da je zanimanje v slovenskih medijih povezano s tem, da je bil projekt dobro sprejet čez lužo. To je za naše okolje očitno neke vrste potrditev, meni. Poudaril je, da se delo s štartom kampanje na Kickstarterju šele začne. Sledi ogromno intervjujev, pošiljanja podatkov, sporočil za javnost ter spremljanje odzivov medijev.

Jurij je imel nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Kickstarterja. Obstaja namreč omejitev maksimalne količine, ki jo lahko posameznik naroči - ta je namreč omejena na en enak kos produkta. Juriju tako drugačnih barv produkta niso priznali kot različen produkt, kar pomeni, da je imel kar nekaj težav pri določanju nagrad za tiste, ki ga bodo podprli. Glede na to, da je ONDU v 10 dneh zbral preko 60.000 dolarjev, to pomeni, da bo treba pripraviti kar nekaj izdelkov, ki so vsi ročno izdelani. To je rešil z optimizacijo delovnih procesov, ki so jih poenostavili ter skrajšali delo.

V nadaljevanju smo prodobili kar nekaj zanimivih nasvetov in informacij. Trenutno se na ameriški Kickstarter ne morejo prijaviti podjetja iz Evrope (razen Velike Britanije), kar pomeni, da je potrebno najti podjetje v ZDA, ki "posodi" svoje podatke. Tako Juriju kot Elvisu je pri tem pomagal Niko Klanšek. Jurij je poudaril pomembnost raziskave trga, preden se lotiš razvoja tovrstnega produkta. To je raziskal v skupnosti, katere del je tudi sam in mu je bila pri projektu v veliko pomoč. V ekipi je dobro imeti tekstopisca, dodaja Elvis ter nekoga, ki obvlada video produkcijo. Dobro je, da gredo vsi teksti, vsi intervjuji ter vse informacije o produktu prek njegovih rok. Ekipa se prav tako zelo trudi, da odgovori na vsako vprašanje, tako prek spletnih komentarjev kot tudi na vprašanje prek elektronske pošte.

V prihodnje se bo Elvis najprej posvetil dokončanju obljubljene proizvodnje. Kasneje načrtuje štartati s spletno trgovino, kjer namerava postaviti konstantno prodajo. Jurij ima najprej, tudi s sredstvi zbranimi prek Kickstarterja, v planu dokončati prvi blatnik, kasneje pa se osredotočiti na množično proizvodnjo. Poraba sredstev bo pri Elvisu šla v smer posodobitve delavnice, smo še izvedeli.

Za konec vas vabimo, da projekta spremljate in podprete na Kickstarterju:

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice