»Nesledljivi prehrambni proizvodi bodo postali stvar zgodovine …«

Avtor Urša Eva Pucelj — 21.11.2014
Komentiraj!
Nedavna zmaga na Belgrade Venture Forum je podjetju Prospeh dala predvsem potrditev, da so prve korake pri projektu OriginTrail naredili v pravo smer: »Dobro je slišati, da tudi bolj prekaljeni podjetniki in investitorji vidijo naše poteze kot pravilne.«
»Nesledljivi prehrambni proizvodi bodo postali stvar zgodovine …«

OriginTrail – »Nesledljivi prehrambni proizvodi bodo postali stvar zgodovine …« (Vir fotografije: arhiv OriginTrail)

Origin Trail je v prvi vrsti učinkovito orodje v rokah proizvajalcev kvalitetnih mlečnih in mesnih proizvodov, da se diferencirajo na podlagi izvora surovin. Sam izvor namreč kupci tesno povezujejo s kvaliteto in slednji je posledično tudi eden izmed glavnih faktorjev, ki vpliva na kupčevo izbiro pri nakupu.

Ameriška raziskava je celo pokazala, da preko 80 odstotkov potrošnikov raje izbere sledljive kot ne-sledljive proizvode, v primeru, da so cene primerljive. »Naš sistem sledljivosti prinaša kupcem kompleksnejših mlečnih in mesnih proizvodov izkušnjo, ki je podobna tisti na tržnici,« je jasen Tomaž Levak, soustanovitelj podjetja Prospeh.

Zmaga na Belgrade Venture Forumu prinesla svojevrstne potrditve

Nedavna zmaga na Belgrade Venture Forumu, kjer so bili prvi v 'pitchanju' pred investitorji, jim je dala predvsem potrditev, da so prve korake pri projektu OriginTrail naredili v pravo smer: »Potrebno je bilo sprejeti že kar nekaj večjih odločitev in dobro je slišati, da tudi bolj prekaljeni podjetniki in investitorji vidijo naše poteze kot pravilne. Zagotovo nam je zmaga dala tudi veliko motivacije za nadaljnje delo. Naš ključni cilj je povečevati število strank. Prave zmage tako želimo doseči na trgu.«

Več kot deset let poznanstva ...

Soustanovitelji se med seboj poznajo že več kot deset let in so kljub geografski razdalji, ki jih ločuje - eden od soustanoviteljev je namreč iz Srbije -, uspeli obdržati potreben nivo povezanosti, da so skupaj ustanovili podjetje v Sloveniji. "Sicer smo že pred ustanovitvijo lastnega podjetja osnovno verzijo sistema preverjanja porekla razvili na primeru ekološkega mesa enega izmed proizvajalcev v Sloveniji, vendar pa je bil ta premalo standardiziran ter namenjen zgolj enostavnim prehrambnim proizvodom (1 izdelek - 1 poreklo surovine). Vseeno smo vztrajali in iz osnovne ideje, da omogočimo kupcem globlji vpogled v izdelek, smo razvili sistem sledljivosti OriginTrail,« o začetkih ustanovitve podjetja pove Levak.

 

                                      Vir fotografije: arhiv OriginTrail

Privoščite si svoj OriginTrail na Google Play ali App Store!

Origin Trail je prisoten na priljubljenih platformah Google Play in App Store. Uporabniki obeh platform so se dokaj dobro odzvali na prisotnost tovrstne aplikacije: »V prvem mesecu po objavi smo zabeležili okoli 2.200 prenosov, trenutno pa smo pri 2.500. Seveda je zaradi večjega števila uporabnikov Android naprav uporabnikov več na Google Play vendar tudi ‘jabolka’ ne zaostajajo. Zaenkrat je razmerje uporabnikov 70-30, naša želja pa je, da bo število prenosov na obeh platformah še naprej naraščalo,« nam s statističnimi podatki postreže Levak.

Preverjanje izdelkov preko črtne kode

»OriginTrail sistem v realnem času pridobiva podatke o izvoru prehrambnih izdelkov iz informacijskega sistema proizvajalcev in jih prenaša na naše strežnike. Tam se vsi ti podatki preoblikujejo v smiselne informacije, ki jih potem kupcem predstavimo preko Android, iOS in spletne aplikacije. Kupci, ki imajo naloženo aplikacijo na svojem pametnem telefonu, lahko na izdelku, katerega izvor bi želeli preveriti, najprej poskenirajo EAN kodo (črtna koda). S tem dobijo dostop do dodatnih informacij o izdelku (nutricionistične vrednosti, opis) in imajo možnosti dajanja ocen in komentarjev,« potek razloži Levak. Za dostop do informacij o izvoru pa morajo vnesti še datum izteka roka, s čimer lahko sledijo izvoru vsakega izdelka do posamezne kmetije. Izračuna se tudi povprečna oddaljenost kmetije, ki je oddala mleko za posamezen izdelek, kar je lahko v pomoč pri izračunu ogljičnega odtisa. 

Mlekarna Celeia kot prvi veliki partner OriginTraila

Mlekarna Celeia se je po mnenju ekipe pokazala kot izjemno primeren prvi kupec, saj je bila hkrati tudi njihov razvojni partner: »Dogovor o sodelovanju smo namreč sklenili že, ko je bil naš projekt v razvojni fazi in smo zato lahko številne naše predpostavke takoj testirali pri prvem kupcu. Izjemno pomembno je bilo tudi dejstvo, da so se odločili izvor svojih izdelkov in lokalnost dobaviteljev izpostaviti kot ključno prednost na trgu. Iz tega razloga so bili tudi takoj pripravljeni razkriti svojo celotno dobavno verigo in s tem pri kupcih vzbuditi zaupanje v svoje izdelke. Za nas pa je bilo to še posebej pomembno, saj so nam nudili vso potrebno pomoč pri vzpostavljanju sistema, ki do največje možne mere minimizira možnost vseh napak. Danes lahko tako kot prvi proizvajalec kompleksnih proizvodov svojim kupcem prikažejo izvor vse do posameznih kmetij.«

Vplivov gospodarske recesije inovativna ekipa trenutno (še) ne zaznava

Večjih vplivov gospodarske recesije pri svojem poslovanju v ekipi (še) niso zaznali: »Seveda bi pri dejavnikih okolja lahko potegnili kakšno vzporednico (nizka kupna moč, nizka investicijska aktivnost, slaba plačilna disciplina), vendar pa vplivov, ki bi jih neposredno lahko povezali z gospodarsko recesijo in našim podjetjem, ni zaznati. Recesija je po našem mnenju ravno priložnost za proizvajalce kakovostnih mlečnih in mesnih proizvodov, da se v razmerah, ko pri proizvodnji prevladuje logika zniževanja stroškov in s tem tudi padanje kakovosti surovin, s pomočjo sistema OriginTrail jasneje diferencirajo v primerjavi s tistimi, ki so morda sicer cenovno konkurenčnejši, pa vendar njihovi proizvodi niso narejeni iz surovin, katerim potrošnik pripisuje višjo kakovost,« pojasnjuje ekipa.

Nesledljivi prehrambni proizvodi bodo postali stvar zgodovine …

V nadaljevanju tako želijo najti še več podobnih proizvajalcev mlečnih in mesnih proizvodov, ki se ne sramujejo svojih dobavnih verig, temveč jih želijo izpostaviti kot svojo ključno prednost na trgu. »V prvi fazi se bomo osredotočili na bližnja trga Italije in Avstrije, v kratkem pa tudi na ostale države EU. Naša vizija je, da bodo nesledljivi prehrambni proizvodi postali stvar zgodovine, mi pa želimo pri tem procesu igrati pomembno vlogo,« še vizionarsko oriše Levak.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice