Osnove nevromarketinga za večji obisk spletne strani

Avtor Saba Resnik — 30.01.2013
Komentiraj!
Nevromarketing je uporaba nevroznanosti v trženju. Tovrstno trženje združuje neposredno odslikavo možganskih valov in tehnologije za merjenje možganskih aktivnosti. Vse to z namenom, da bi lahko izmerili posameznikov odziv na določene izdelke, embalažo, oglase in druge elemente trženja.
Osnove nevromarketinga za večji obisk spletne strani

Osnove nevromarketinga za večji obisk spletne strani. (Vir slike: sxc.hu)

Novica je razdeljena na dva dela, prvi del je namenjen spoznavanju z doktrino nevromarketinga, drugi del pa je bolj teoretični. V slednjem vam bomo namreč svetovali, kako lahko izsledke najnovejših raziskav s področja nevromarketinga izkoristite sebi v prid in povečate število obiskovalcev na vaši spletni strani.

Kaj je nevromarketing?

Svetovalec in podjetnik Roger Dooley je mnenja, da se v nekaterih primerih posameznik svojih podzavestnih možganskih odzivov, ki jih je tehnološko mogoče izmeriti, sploh ne zavedajo. Če pa se posameznik nečesa ne zaveda, so lahko podatki, pridobljeni z raziskavami, kot so ankete in fokusne skupine, netočni.

Vas zanima kaj več o trženju? Več v članku marketinškega guruja Aleša Lisaca.

Nevromarketinške raziskave

Kako nevromarketinške raziskave delujejo, je Sutherland, trženjski psiholog in soustanovitelj podjetja, ki je sodelovalo z vodilnimi oglaševalci, kot so Gillette, Kodak, McDonalds, Miller, Nestle in Pfizer, definiral tako:

V nevromarketinških raziskavah je s pomočjo tehnologije mogoče opazovanje aktivnosti karakterističnih možganskih režnjev v času posameznikove zaznave določenega impulza iz okolice kot npr. izdelka, logotipa blagovne znamke, oglasnega sporočila in podobnih dražljajev. »V današnjem času nevromarketinške raziskave potekajo s pomočjo tehnologije FMR (funkcionalna magnetna resonanca), MEG (magnetna encefalografija) in SST (tipografija trdnega stanja). Ti postopki omogočajo natančnejše spremljanje možganskih odzivov.«

Moč čustev

Ljudje se na večino dogodkov odzivamo čustveno, včasih bolj in včasih manj intenzivno. Tako naj bi se po pričakovanjih podjetij, oglaševalcev in tržnikov odzivali tudi na večino sporočil tržnega komuniciranja, ki jih naši možgani zaznavajo vsak dan. »Čustva dajejo svetu vrednost in pomen. Blagovne znamke, izdelki ali storitve, ki ne vzbujajo čustev, so za potrošnikove možgane brez vrednosti. Nobena blagovna znamka nima vrednosti sama po sebi. Vrednost nastane šele v potrošnikovi zavesti,« dodaja vodilni strokovnjak na področju raziskav možganov v namene trženja dr. Häusel Hans‐Georg .

Nevromarketing v praksi – kako povečati obisk na vaši spletni strani?

Sedaj ko nam je malce bolj jasno, kaj nevromarketing je, je čas, da to izkoristimo sebi oz. podjetju v prid. Predstavljamo vam nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali pri boljši optimizaciji na spletu in vam posledično prinesli več obiska na vaši spletni strani.

Naj se ne vrti vse okoli vas

Strokovnjaki s področja nevromarketinga so mnenja, da mora biti spletna stran podjetja namenjena stranki in reševanju njenih problemov. To pomeni, da je čas, da manj hvalite svoje podjetje in več vsebin namenite pogovoru o tem, kako lahko pomagate svojim strankam.

Ne bodite predolgi

Naši možgani so od jutra do večera izpostavljeni sporočilom, zato se bolje odzivajo na kratka, jedrnata in prikupna sporočila.

Na spletni strani zato kratko in jedrnato opišite, kdo ste in kaj počnete.

Slika pove več kot tisoč besed

Vaša spletna stran mora biti kar se da privlačna na pogled. Prav tako so slike in video vsebine odličen način predstavitve produkta ali koncepta.

Močen začetek in dramatičen zaključek

Možgani si najbolj zapomnijo začetek in konec, zato mora vsebina na vaši spletni strani imeti zanimiv začetek in dramatičen zaključek.

Preprostost

V kolikor bo vaša spletna stran preveč zahtevna ali abstraktna, je ljudje ne bodo želeli obiskovati. Vsebina na strani naj bo napisana jasno in brez strokovnih izrazov.

Čustva in čustva

Čustva bolj vplivajo na človeka kot kateri koli odličen argument, zato opisujte več kot samo dejstva – prepričajte se, da bodo vaši obiskovalci tudi občutili.

Še nekaj v prid čustev: ljudje si bolj zapomnijo občutke kot dejstva.

Vir: fastcompany.com in Silvija Stanič, NEVROMARKETING, Magistrsko delo 2010

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!