Pasivni kandidati – kdo so in kako jih najti?

Avtor — 09.08.2012
Kot delodajalec pogosto iščete strokovno usposobljene sodelavce z ustreznimi izkušnjami. Ti so po navadi že zaposleni. To pa ne pomeni, da so za vas nedosegljivi, pomeni le, da ne iščejo aktivne zaposlitve, bi jo pa mogoče zamenjali, če bi se jim ponudila prava priložnost.
Pasivni kandidati – kdo so in kako jih najti?

Pasivni kandidat torej ne išče zaposlitve, bi pa razmislil o dobri ponudbi, če bi jo seveda zasledil. (Vir slike: sxc.hu)

Pasivni kandidat torej ne išče zaposlitve, bi pa razmislil o dobri ponudbi, če bi jo seveda zasledil. Ker ne spremlja aktivnih ponudb na trgu dela, ga boste nekoliko težje dosegli. Ključ do iskanja teh kandidatov je v razumevanju, kdo so in kako jih lahko dosežete z vašimi kadrovskimi aktivnostmi.

Pasivnih kand idatov je veliko!

Raziskava zaposlitvenega portala  MojeDelo.com je pokazala, da bi kar 89 odstotkov izmed 583 anketirancev zamenjalo sedanjo službo za boljšo, če bi se jim ponudila priložnost. Kateri so razlogi za zamenjavo?

– 25 odstotkov zaradi boljše plače,

– 19 odstotkov zaradi boljših nagrad za dobro opravljeno delo,

– 15 odstotkov, ker se na delovnem mestu dolgočasi,

– 11 odstotkov kandidatov pa si želi boljšega vodstva.

– samo 11 odstotkov anketirancev iz našega vzorca je srečno zaposlenih in službe ne bi menjali.

Kako privabiti pasivne kandidate?

Osebno mreženje je po raziskavah najbolj razširjena metoda, s katero pasivni iskalci zaposlitve izvedo za nove zaposlitvene možnosti. 73 odstotkov vseh pasivnih iskalcev dela, ki so sodelovali v tej raziskavi, pravi, da se trdno zanaša na svojo osebno mrežo stikov pri pridobivanju podatkov o morebitnih delodajalcih. Sicer ne morete nadzirati, koga kandidati poznajo in s kom se pogovarjajo, lahko pa vplivate na osebne mreže vaših sodelavcev, ki se lahko križajo z mrežami pasivnih iskalcev.

Oglaševanje je drugi način za pritegnitev pozornosti pasivnih iskalcev. Okoli tretjina (30 odstotkov) vseh pasivnih kandidatov  je povedala, da je začela raziskovati zaposlitvene možnosti v določenem podjetju, potem ko je našla zaposlitveni oglas tega podjetja. Skoraj enako število teh kandidatov (28 odstotkov) je začelo raziskovati možnosti zaposlitve, potem ko so videli njihov splošen oglas, ki se ni nanašal na zaposlitvene možnosti.

Četrtina (24 odstotkov) vseh pasivnih kandidatov, ki je sodelovala v raziskavi, je povedala, da uporablja novice za učenje o morebitnih bodočih delodajalcih. Izjave za javnost, osredotočene na dobre novice o podjetju, lahko močno pripomorejo k temu, da privabijo tudi pasivne iskalce zaposlitve, ne le kupce in stranke.

Spletno oglaševanje kot odličen kanal za doseganje pasivnih iskalcev

Spletno iskanje primernih kandidatov za zaposlitev deluje prek več kanalov. Zaradi specifik, ki jih omogoča internet kot medij, lažje dosegate pasivne iskalce zaposlitve:

30-dnevno oglaševanje

    Na spletnih zaposlitvenih portalih so vaši oglasi objavljeni do 30 dni. To pomeni, da kadar koli v tem mesecu dni pasivni kandidat obišče zaposlitveni portal, hitro najde vaš oglas in reagira nanj. Če se v 30 dneh le enkrat odloči za pregled aktualne ponudbe del bo torej videl vaš oglas.

    Baza spletnih življenjepisov

      Boljši zaposlitveni portali iskalcem zaposlitve omogočajo shranitev več  življenjepisov v njihove baze. Ti so na voljo delodajalcem, ki se odločijo poiskati primerne kandidate in jih neposredno kontaktirati. Pasivni iskalci nimajo želje vsakodnevno spremljati aktualno ponudbo del, z vpisom življenjepisa »predajo« delo delodajalcem. Ne bodo sicer aktivno iskali novega dela, lahko pa jih kontaktirate s privlačno ponudbo.

      Elektronsko obveščanje o novih delih

        Storitev boljših zaposlitvenih portalov, ki kandidata dnevno ali tedensko obvešča o zanj primernih delih. Ker od njega ne zahteva nobenega dela (le odpre e-sporočilo in preleti ponudbe ter pregleda tiste, ki ga zanimajo) predstavlja priljubljen način stika s trgom dela. Na portalu MojeDelo.com to storitev uporablja skoraj 200.000 uporabnikov, vsak mesec si storitev nastavi več tisoč novih kandidatov.

        Z utrjevanjem blagovne znamke delodajalca do pasivnih kandidatov

        Vaše podjetje je vedno pod drobnogledom kandidatov na trgu dela. Vsaka vaša aktivnost in vsako vaše komuniciranje s trgom dela ustvarja v glavah iskalcev podobo o vašem podjetju kot delodajalci. Vsaka vaša aktivnost na trgu dela ustvarja vašo blagovno znamko podjetja kot delodajalca.

        Ključ je torej v tem, da ustvarjate zavest o dobrem glasu vašega podjetja, in to preden so pasivni kandidati pripravljeni na aktivno iskanje nove zaposlitve. Ko bodo imeli slab dan v službi, boste v njihovem spominskem seznamu delodajalcev, kjer bi bilo dobro delati.

        Oznake: