Pismo o nameri

Pismo o nameri ali angleško »letter of intent« (LOI ali LoI) je pravni dokument, ki ga bodoča oziroma potencialna pogodbenika sestavita v pogajalski fazi. Do njega pride, ko pogodba še ni formalno sklenjena – večina pogodbenih določil je razčiščenih, o nekaterih pa pogajanja še tečejo.
Pismo o nameri

Pismo o nameri. (Vir slike: sxc.hu)

Namen pisma o nameri je zavarovati tista pogodbena določila, ki so že dogovorjena in pri katerih sta pogajalca na »isti strani«. Pri tovrstnem zapisu je pomembno, kaj sta pogajalca zapisala, in ne, kako sta takšen zapis poimenovala. Torej pismo o nameri še ni pogodba, je le neke vrste dogovor v pisni obliki, v katerem se bodoča pogodbenika strinjata o določenih pogodbenih določilih, o katerih se ne nameravata več pogajati.

Pismo o nameri je lahko pravno zavezujoče, v kolikor so v njem dogovorjene bistvene sestavine pogodbe (na primer pri kupo-prodajni pogodbi: predmet in kupnina).

Najbolj pogosti nameni pisma o nameri so:

  • razjasnitev ključnih točk pri kompleksnejšem poslovanju ali zahtevnejši pogodbi zaradi lažjega nadaljnjega pogajanja;
  • javna razglasitev, da sta pogajalca v fazi pogajanj, predvsem v primerih raznih dogovorov o sodelovanju prevzemov;
  • zaščita v primeru, da celoten posel ne propade, ker pogajalca med pogajanji nista zmožna dogovora o vseh (ne)pomembnih podrobnostih.

Pisma o namerah lahko razdelimo v naslednjih nekaj skupin:

1. POGODBA – tako pismo o nameri je po vsebini in cilju enako pogodbi. V veljavo stopi takoj ob podpisu, medtem ko mora biti pogodba na primer še odobrena, prejeti je treba soglasja itd.

2. POGOJNO SKLENJENA POGODBA – tudi tu je poudarek na pridobivanju soglasij, dovoljenj, odobritev države itd.

3. PREDPOGODBA – partnerja se sporazumeta o vseh bistvenih sestavinah pogodbe in podpišeta pismo o nameri, ki je v bistvu predpogodba. Nerazjasnjene so ostale le obrobne stvari. Po navadi je namen takšne vrste pisma o nameri, da stranki želita začeti s takojšnjim izvajanjem pogodbe oziroma poslovanjem.

*Predpogodbo sicer ureja 33. člen Obligacijskega zakonika, ki predpogodbo definira kot takšno pogodbo, s katero se prevzema obveznost, da bo pozneje sklenjena druga, glavna pogodba. Na zahtevo zainteresirane stranke lahko sodišče naloži drugi stranki predpogodbe, da v določenem roku sklene glavno pogodbo, čeprav slednja tega ne želi.

4. DOKUMENT O DODELITVI POSLA – takšno pismo o nameri je le obvestilni predpogodbeni dokument, s katerim investitor ali kasnejši kupec potegujočo se stranko (ponudnika) obvesti, da ji je dodeljen posel. Načeloma je v takem pismu o nameri navedeno, da pogodba še ni sklenjena.

5. SPORAZUM O STOPNJI SOGLASJA – to je t. i. »pravo« pismo o nameri. V njem stranki le ugotovita določena dejstva, predvsem to, da sta se v pogajanjih glede dela ali vseh stvari dokopali do določene stopnje soglasja. Pozor, pogodba s tem dejanjem nikakor še ni sklenjena!

6. OPCIJA – kadar je stopnja soglasja v fazi pogajanj različna, si lahko ena stranka z opcijo pridrži možnost izbrati, kaj bo storila, če se ne bo izpolnil določen pogoj. Tudi v tem primeru pogodba še ni sklenjena.

Vir: Zapiski pri predmetu Obligacijsko pravo – posebni del, 2012, Pravna fakulteta v Ljubljani

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje