Po 250 tisoč evrov težki investiciji avstrijsko-slovenski startup išče novo

Avtor Maruša Žibert — 22.10.2015
Komentiraj!
Ekipa PowUnity, ki razvija NeverLose, bluetooth napravo za iskanje in varovanje smuči, se v teh dneh intenzivno pripravlja na kampanjo na platformi IndieGoGo. Začetek kampanje bo 10. novembra.

Tričlanska ekipa, med njimi je tudi Slovenec Grega Gostinčar, je konec maja letos prejela investicijo v višini 250 tisoč evrov. Namenili so jih nadaljnjemu razvoju naprave, ki pomaga smučarjem zavarovati opremo pred krajo ali izgubo, izboljšanju funkcionalnosti, porodila se je tudi ideja o množičnem financiranju kot možnost dodatne promocije in pridobivanja odzivov podpornikov. Ekipa je trenutno v iskanju nove investicije, meri še na večjo.

Številne novosti naprave

Z izpopolnitvijo naprave je zdaj 100-odstotno vodoodporna, odporna na tresljaje, v primeru oddaljitve od lastnika pa sproži alarm z jakostjo 96 debicelov. »Ključne spremembe so bile narejene v primeru ekstremnih pogojev, na primer če je naprava cel dan na smučeh, doživlja preskoke v temperaturi in nenehne tresljaje med vožnjo,« pojasnjuje Gostinčar, ki dodaja, da je naprava namenjena predvsem freeriderjem. So pa med testiranjem ugotovili, da lahko napravo ponudijo še širšemu krogu rekreativcev in športnikov, in sicer da lahko z manjšimi spremembami razvoja nosilca podobno rešitev ponudijo tudi gorskim kolesarjem in voznikom downhilla, ki klasičnih ključavnic ne marajo.

Startup PowUnity se je udeležil švedskega tekmovanja Venture Cup in avstrijskega Alpine Challenge. Startup sestavljata še dva Avstrijca, Stefan Sinnegger in Christian Strassel, ki ju je Gostinčar spoznal med magistrskim študijem na švedski univerzi Lund. Na sliki z desne proti levi Stefan Sinnegger, Christian Strassl, Johan Carlberg in Grega Gostinčar (Vir slike: PowUnity).

Testirali so jo na Novi Zelandiji, tam vzpostavili tudi mrežo potencialnih podpornikov, pa na ledenikih v Avstriji in v komorah. »Naslednji teden bo zadnji teden testiranja pred resnim začetkom naše blagovne znamke,« v pomoč pa so jim (bili) tudi ambasadorji, večinoma gre za profesionalce iz Avstrije, med vidnejšimi je David Fretche, Tim Mastnak in Matic Golob pa zastopata slovenske barve. Dogovarjajo se tudi z enim od najboljših smučarjev svetovnega pokala, imena katerega ne razkriva.

Ekipa bo na IndieGoGo (za pomoč so se obrnili na agencijo v San Franciscu, specializirano za IndieGoGo) zbirala 50 tisoč dolarjev z namenom promocije v ZDA in Evropi. »ZDA nam predstavlja velik trg, predvsem za freeriderje. Del sredstev bomo namenili tudi stroškom proizvodnje,« ki bo potekala v Avstriji.

Na IndieGoGo bodo podpornikom ponudili 40-odstotni popust napram redni ceni, ki bo 55 evrov, tvorili bodo tudi različne možnosti za t.i. early birde. Podporniki bodo produkte prejeli že januarja prihodnje leto. V prosti prodaji bo naprava za iskanje smuči najverjetneje od oktobra prihodnje leto, za kolesarje pa prihajajočo pomlad.

Delo se med kampanjo ne bo ustavilo

»Vsem, ki grejo na platforme za množično financiranje, se stvari ustavijo. Ves fokus je na kampanji, tega pa si startupi ne smejo privoščiti. Tudi pri nas bo tako,« zato so poiskali še dodatno pomoč in okrepili ekipo. Pred kratkim so ekipo z nekdanjim senior managerjem za prodajo in strategijo v podjetju Swarovski.

Vabljeni k branju intervjuja z ekipo PowUnity >>

»Pogovarjamo se z različnimi trgovinami višjega cenovnega razreda na Tirolskem, v Švici, Nemčiji, na Švedskem, tudi v Sloveniji. Glede poznejših načrtov je zdaj še prehitro govoriti, vse bo odvisno od kampanje. Imamo še dve novi napravi v mislih, ena je povsem nova za to skupnost, ki bo stekla ne glede na kampanjo,« pravi soustanovitelj startupa, ki se je v preteklosti udeležil številnih tekmovanj v tujini, kjer so dobili nov pogled na napravo.

Konkurence je nekaj, med bolj vidnimi je Atomic, ki v Avstriji velja za tradicionalno podjetje, kar pa predstavlja tudi težavo: »Mladi freeriderji se zelo izogibajo takšnim podjetjem, tudi Fischerju. Raje preizkušajo produkte podjetij, kot so Poc, A2 in Armada, zato vidimo to kot priložnost, da Atomicu vzamemo še nekaj smučarjev.«

Na sliki Grega Gostinčar (Vir slike: PowUnity).

Po njegovih ocenah Atomic, ki je pred kratkim predstavil podoben, a precej pomanjkljiv produkt za iskanje smuči v celem snegu, meri na 15 odstotkov trga, oni pa na preostalega, tudi na račun sistema za varovanje smuči. »Isto rešitev, ki so jo pri Atomicu predstavili, smo mi že pred časom opustili, ker v snegu ne deluje tako dobro. Bili smo presenečeni nad predstavitvijo. Ni še 100-odstotno, a kaže, da nadgradnje letos ne bodo predstavili. Iz vseh kontaktov kaže, da bodo razvoju namenili dodatno leto.«

Kako je nastal NeverLose? >>

Za boj z velikim konkurentom potrebuješ tudi denar

Vsaka konkurenca je lahko nevarna, dodaja. »Mi smo startup, Atomic pa je velik. Če se želiš boriti s konkurentom, kot je Atomic, moraš biti tudi finančno dovolj močan,« pa vendar bi jim prisotnost Atomica na tem trgu bolj pomagala kot škodovala, ocenjuje. Preostali, sicer precej močni brandi v alpinskem segmentu, kot sta Head in Rossignol, so še precej šibki na tem področju. Prepričan pa je, da tudi če sedaj še ni prave konkurence, bo le-ta še prišla. Sledil bo hud boj, v tem svetu pa so marže nizke, potrebne so tudi dobre zveze. »Brez teh te hitro vržejo ven,« še dodaja.

shranjeno pod: , ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice