Po Hrvaški in Madžarski se zdaj širijo še v Italijo

Avtor — 22.04.2015
Ekipa Ličila.si, ki deluje v okviru podjetja Konverzija, uspešno trži prednost interneta, ki ne pozna fizičnih meja. Po lanski širitvi na Hrvaško in Madžarsko ravno v teh dneh načrtujejo širitev na italijanski trg.
Po Hrvaški in Madžarski se zdaj širijo še v Italijo

Ekipa Ličila.si se širi na tuje trge (Vir slike: Ličila.si).

»Hrvaška je bila nekako najbolj logična izbira zaradi podobne mentalitete, kulture in jezika, saj so nam v tem smislu najbližje. Madžarska pa je prišla predvsem zaradi logističnih možnosti. Skladišče imamo namreč v Lendavi, na tromeji,« pravi Gregor Koprivnik, direktor podjetja. V obeh državah, pravi, so našli dobre članice. Sta si pa trga precej različna: Madžarska je kljub temu, da je od Slovenije precej večja, vidno slabša po kupni moči, opazna je tudi drugačna kultura. »Prvo leto me je najbolj presenetilo to, da smo morali dajati več poudarka promocijskim akcijam ob Miklavžu kot pozneje za božič. Hrvatice pa so mnogo bolj strastne nakupovalke ličil, urejenost jim je očitno zelo pomembna.«

Češka, Slovaška in Italija, čakajo še testi za Poljsko, Romunijo in Nemčijo

Konec lanskega leta so se razširili še na češki trg, pred kratkim na slovaškega, zdaj še na italijanskega. »V prihodnje razmišljamo poskusiti vsaj s kakšnim testom še v Nemčiji, Romuniji in na Poljskem,« dodaja Koprivnik. Naj spomnimo, da je bila širitev na tuje trge želja podjetniškega para že ob njunih začetkih.

Kako z majhno ekipo obvladati čim več trgov?

Pravi, da je pri načrtovanju širitve najboljša raziskava na spletu test, ali se bo nekaj prodalo ali ne. »Širitve so pri nas relativno enostavne, saj želimo v čim večji meri skopirati koncept iz Slovenije. Seveda bi bilo idealno, da bi vsak trg jemali kot svojega in skušali prilagajati vso ponudbo in pristop ciljnemu trgu. Vendar pa je pri nas trenutno večja prioriteta ta, da lahko relativno enostavno z majhno ekipo obvladamo več trgov,« pojasnjuje.

Postani mlada podjetnica ali mladi podjetnik leta 2015 >>

Od začetkov do danes številne spremembe

Ekipa, ki ustvarja Ličila.si, se je skozi leta spreminjala. Sprva sta večino stvari urejala sama z Majo, imela sta pomoč v skladišču. »Zdaj nas je skupaj že deset, pomoč imamo še v skladišču. Nekaj nas je redno zaposlenih, nekaj je zunanjih sodelavcev, nekaj pa je študentov, ki pomagajo v skladišču

Celo predsednik države, Borut Pahor, je bil, malce v šali, navdušeno presenečen, kako Maji in Gregorju uspe kot bivšemu paru še vedno biti tako dobra prijatelja in sodelavca.

Spremenil pa se je tudi odnos Koprivnika in Maje Švener: »Z Majo sva se pred več kot enim letom odločila, da bova ostala samo še ´poslovna partnerja´, kot par pa sva zaključila svojo zgodbo. Verjetno bi večina drugih (nekdanjih) parov kar s težavo nadaljevala skupno pot v podjetju. Midva pa se še vedno odlično razumeva. Pravzaprav tako dobro, še vedno sva toliko v skupni družbi, da večina najinih znancev še zdaj misli, da sva par,« pove v smehu Koprivnik.

Preberite intervju z Majo Švener in Gregorjem Koprivnikom >>

Nagrade dajejo vpogled v rast po posameznih letih

Njuni začetki segajo v leto 2010, že dve leti pozneje pa sta prepričala žirijo na izboru Mladi podjetnik leta. Danes se na podelitev naziva spominjajo že malce nostalgično, daje jim »zanimivo perspektivo«. »Vidimo, da smo uspeli rasti skozi ta leta, vendar nas hkrati opominja, da moramo biti ponosni na že doseženo. Sicer lahko ves čas živiš v začaranem krogu frustracij v smislu ´nikoli ni dovolj´.«

Ličila.si so zgodba o uspehu. Prepričala nas je predvsem hitra rast, 180.000 evrov prihodkov v drugem letu poslovanja, prav tako pa tudi velika osebna angažiranost Maje in Gregorja. Gre za primer, ki lepo kaže, kakšnega pomena je v podjetništvu dejstvo, da podjetnik sam preizkuša in uporablja svoje produkte. Hkrati pa verjamemo, da bo podjetje v svoji panogi, glede na dobro zasnovan poslovni model in jasno izraženo vizijo, uspešno ustvarjalo še naprej,” je leta 2012 Uroš Čimžar iz Domovanje.com, eden od žirantov, zaupal razloge za podelitev naziva.

Nagrade, ki vas peljejo na pravo podjetniško pot

Naziv Mladi podjetnik leta je njemu in Švenerjevi dal potrditev, da sta na pravi poti, pozneje pa tudi prepoznavnost v podjetniški javnosti. Poleg naziva je ekipa prejela še nekaj praktičnih nagrad, med katerimi se jima je najbolj utrnila nagrada Hekovnika, saj ju je Kristjan Pečanec skozi pogovore izzval, da sta čim bolj natančno definirala svoj poslovni model in izdelala načrt za konkretno, pospešeno rast.

Koprivnik deli še nasvet za vse tiste, ki kolebate glede prijave na izbor Mladega podjetnika leta: »Poleg lepih nagrad in samega priznanja, je tu še proces. Včasih je lahko ekipa sestavljena tako, da je preveč skoncentrirana na detajle. Ta proces prijave in ´pitchanja´ pred komisijo, pa te vsaj malo prisili pogledat večjo sliko in osvežiti svojo vizijo. Kar zna biti včasih celo nujno potrebno za večje preboje

Vabljeni, da se prijavite na letošnji izbor Mladi podjetnik leta >>

Preberite tudi
Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini!

Preberite več >>
Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani.

Preberite več >>
Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine?

Preberite več >>
Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev.

Preberite več >>
Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki.

Preberite več >>
NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki.

Preberite več >>
KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke.

Preberite več >>
Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic.

Preberite več >>
Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec.

Preberite več >>
Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Strokovna komisija je izbrala pet finalistov, ki se bodo potegovali za laskavi naziv Mladi podjetnik leta. Finalisti se bodo ponovno predstavili na Konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, v okviru katere bo razglašen tudi letošnji zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta.

Preberite več >>
Oznake: , , , , ,
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial.

Preberite več >>
Vse za podjetje