Po Hrvaški in Madžarski se zdaj širijo še v Italijo

Avtor Maruša Žibert — 22.04.2015
Komentiraj!
Ekipa Ličila.si, ki deluje v okviru podjetja Konverzija, uspešno trži prednost interneta, ki ne pozna fizičnih meja. Po lanski širitvi na Hrvaško in Madžarsko ravno v teh dneh načrtujejo širitev na italijanski trg.
Po Hrvaški in Madžarski se zdaj širijo še v Italijo

Ekipa Ličila.si se širi na tuje trge (Vir slike: Ličila.si).

»Hrvaška je bila nekako najbolj logična izbira zaradi podobne mentalitete, kulture in jezika, saj so nam v tem smislu najbližje. Madžarska pa je prišla predvsem zaradi logističnih možnosti. Skladišče imamo namreč v Lendavi, na tromeji,« pravi Gregor Koprivnik, direktor podjetja. V obeh državah, pravi, so našli dobre članice. Sta si pa trga precej različna: Madžarska je kljub temu, da je od Slovenije precej večja, vidno slabša po kupni moči, opazna je tudi drugačna kultura. »Prvo leto me je najbolj presenetilo to, da smo morali dajati več poudarka promocijskim akcijam ob Miklavžu kot pozneje za božič. Hrvatice pa so mnogo bolj strastne nakupovalke ličil, urejenost jim je očitno zelo pomembna.«

Češka, Slovaška in Italija, čakajo še testi za Poljsko, Romunijo in Nemčijo

Konec lanskega leta so se razširili še na češki trg, pred kratkim na slovaškega, zdaj še na italijanskega. »V prihodnje razmišljamo poskusiti vsaj s kakšnim testom še v Nemčiji, Romuniji in na Poljskem,« dodaja Koprivnik. Naj spomnimo, da je bila širitev na tuje trge želja podjetniškega para že ob njunih začetkih.

Kako z majhno ekipo obvladati čim več trgov?

Pravi, da je pri načrtovanju širitve najboljša raziskava na spletu test, ali se bo nekaj prodalo ali ne. »Širitve so pri nas relativno enostavne, saj želimo v čim večji meri skopirati koncept iz Slovenije. Seveda bi bilo idealno, da bi vsak trg jemali kot svojega in skušali prilagajati vso ponudbo in pristop ciljnemu trgu. Vendar pa je pri nas trenutno večja prioriteta ta, da lahko relativno enostavno z majhno ekipo obvladamo več trgov,« pojasnjuje.

Postani mlada podjetnica ali mladi podjetnik leta 2015 >>

Od začetkov do danes številne spremembe

Ekipa, ki ustvarja Ličila.si, se je skozi leta spreminjala. Sprva sta večino stvari urejala sama z Majo, imela sta pomoč v skladišču. »Zdaj nas je skupaj že deset, pomoč imamo še v skladišču. Nekaj nas je redno zaposlenih, nekaj je zunanjih sodelavcev, nekaj pa je študentov, ki pomagajo v skladišču

Celo predsednik države, Borut Pahor, je bil, malce v šali, navdušeno presenečen, kako Maji in Gregorju uspe kot bivšemu paru še vedno biti tako dobra prijatelja in sodelavca (Vir slike: Ličila.si)

Spremenil pa se je tudi odnos Koprivnika in Maje Švener: »Z Majo sva se pred več kot enim letom odločila, da bova ostala samo še ´poslovna partnerja´, kot par pa sva zaključila svojo zgodbo. Verjetno bi večina drugih (nekdanjih) parov kar s težavo nadaljevala skupno pot v podjetju. Midva pa se še vedno odlično razumeva. Pravzaprav tako dobro, še vedno sva toliko v skupni družbi, da večina najinih znancev še zdaj misli, da sva par,« pove v smehu Koprivnik.

Preberite intervju z Majo Švener in Gregorjem Koprivnikom >>

Nagrade dajejo vpogled v rast po posameznih letih

Njuni začetki segajo v leto 2010, že dve leti pozneje pa sta prepričala žirijo na izboru Mladi podjetnik leta. Danes se na podelitev naziva spominjajo že malce nostalgično, daje jim »zanimivo perspektivo«. »Vidimo, da smo uspeli rasti skozi ta leta, vendar nas hkrati opominja, da moramo biti ponosni na že doseženo. Sicer lahko ves čas živiš v začaranem krogu frustracij v smislu ´nikoli ni dovolj´.«

"Ličila.si so zgodba o uspehu. Prepričala nas je predvsem hitra rast, 180.000 evrov prihodkov v drugem letu poslovanja, prav tako pa tudi velika osebna angažiranost Maje in Gregorja. Gre za primer, ki lepo kaže, kakšnega pomena je v podjetništvu dejstvo, da podjetnik sam preizkuša in uporablja svoje produkte. Hkrati pa verjamemo, da bo podjetje v svoji panogi, glede na dobro zasnovan poslovni model in jasno izraženo vizijo, uspešno ustvarjalo še naprej," je leta 2012 Uroš Čimžar iz Domovanje.com, eden od žirantov, zaupal razloge za podelitev naziva.

Nagrade, ki vas peljejo na pravo podjetniško pot

Naziv Mladi podjetnik leta je njemu in Švenerjevi dal potrditev, da sta na pravi poti, pozneje pa tudi prepoznavnost v podjetniški javnosti. Poleg naziva je ekipa prejela še nekaj praktičnih nagrad, med katerimi se jima je najbolj utrnila nagrada Hekovnika, saj ju je Kristjan Pečanec skozi pogovore izzval, da sta čim bolj natančno definirala svoj poslovni model in izdelala načrt za konkretno, pospešeno rast.

Koprivnik deli še nasvet za vse tiste, ki kolebate glede prijave na izbor Mladega podjetnika leta: »Poleg lepih nagrad in samega priznanja, je tu še proces. Včasih je lahko ekipa sestavljena tako, da je preveč skoncentrirana na detajle. Ta proces prijave in ´pitchanja´ pred komisijo, pa te vsaj malo prisili pogledat večjo sliko in osvežiti svojo vizijo. Kar zna biti včasih celo nujno potrebno za večje preboje

Vabljeni, da se prijavite na letošnji izbor Mladi podjetnik leta >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!