Podjemna pogodba

Ko se podjetnik odloči, da bo najel pomoč, se velikokrat odloči za ureditev razmerja med njim in delavcem s podjemno pogodbo. Gre za obliko razmerja med delodajalcem in delojemalcem, ki ima svoje prednosti pred drugimi oblikami razmerja med zgoraj omenjenimi stranmi.

Podjemna pogodba ali pogodba o delu je
opredeljena v Obligacijskem zakoniku. V 619. čl.
OZ je določeno, da se s podjemno pogodbo podjemnik zavezuje opraviti
določen posel, kot je izdelava ali popravilo kakšne stvari, kakšno
telesno ali umsko delo itd., naročnik pa se zavezuje, da mu bo za to
plačal. Iz definicije je razvidno, da je predmet pogodbe definiran
precej široko, podjemna pogodba pa se največkrat uporablja pri
obrtniških delih in popravilih, varstvu otrok, čiščenju prostorov
itd.

Ko se odločamo za vrsto pogodbe na podlagi katere bomo zaposlili nove sodelavce, je potrebno pregledati več vidikov. Najprej je pomembno katera oblika pogodbe sploh ustreza delu, ki se bo opravljalo. Naslednji pomemben vidik pa so stroški oziroma davki, ki jih je potrebno plačati pri obeh pogodbah. Tako iz strani delodajalca kot delavca.

V naslednji razpredelnici so prikazani davčni vidiki oziroma vsi stroški, ki nastanejo ob koriščenju podjemne pogodbe.

Bruto znesek 1.500 evrov
Normirani stroški (10%) 150 evrov
Davčna osnova 1.350 evrov
Akontacija dohodnine (25%) 337,5 evrov  
Neto izplačilo 1.162,5evrov       
Poseben davek na določene prejemke (25%) 375 evrov
Pavšalni prispevek zavarovanja za poškodbo pri delu in
poklicno bolezen
4,27 evrov
Pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje
(6%)
90 evrov
Strošek izplačevalca 1.969,27

Več o podjemni pogodbi si preberite v članku Podjemna pogodba. Poleg podjemne pogodbe je zelo pogosto uporabljena tudi avtorska pogodba. Ta je za delodajalca cenejša, vendar pa ima nekatere slabosti v primerjavi s podjemno pogodbo. Predmet pogodbe v avtorski pogodbi mora namreč obvezno biti avtorsko delo, kar moramo biti sposobni zagovarjati v primeru davčnega inšpekcijskega nadzora.

 

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje