Podjemna pogodba (pogodba o delu)

Podjemna pogodba je pogodba, s katero se ena pogodbena stranka zaveže opraviti določen posel, druga pa plačati za opravljeni posel. Predmet podjemne pogodbe so lahko različne vrste poslov, katerih končni rezultat je bodisi izdelava ali popravilo stvari bodisi fizično ali intelektualno delo.

Podjemnik pri opravljanju posla ni vezan na navodila naročnika glede izvršitve posla, kar mu ponuja precejšnjo samostojnost, vendar pa je zato sam odgovoren za dosego dogovorjenega rezultata.

Uporaba podjemne pogodbe je zaradi širokega nabora poslov, za katere se lahko uporablja, v praksi zelo uporabna. Za veljavno sklenitev podjemne pogodbe zadošča že ustni dogovor, vendar je zaradi lažjega dokazovanja priporočljivo, da stranki podjemno pogodbo skleneta v pisni obliki. Podjemna pogodba je lahko le odplačna. Bistveni sestavini podjemne pogodbe, brez katerih podjemna pogodba ni sklenjena, sta:

  1. definicija predmeta pogodbe (npr. izdelava pohištva, popravilo vozila, montaža alarmne naprave, izdelava projektne dokumentacije)
  2. plačilo (v kolikor višina plačila ni izrecno dogovorjena, jo lahko določi tudi sodišče ob upoštevanju vseh okoliščin posla)

Bistveni značilnosti podjemne pogodbe sta samostojnost podjemnika in njegova odgovornost za dogovorjen rezultat posla. Ne zadošča le, da se je podjemnik trudil doseči rezultat, ampak je pogodba veljavno izpolnjena šele, ko je rezultat tudi dejansko dosežen. Ti dve značilnosti ločita podjemno pogodbo od nekaterih drugih primerljivih pogodb (npr. mandatna pogodba in pogodba o zaposlitvi). Pred sklenitvijo podjemne pogodbe je zato priporočljivo preveriti, ali dogovorjeno poslovno razmerje res ustreza definiciji podjemne pogodbe, ali pa gre morda za katero drugo pravno razmerje. Še posebej je pomembna razmejitev med podjemno pogodbo in delovnim razmerjem, saj ima lahko sklenjena podjemna pogodba v primeru obstoja elementov delovnega razmerja za posledico obveznost sklenitve pogodbe o zaposlitvi.

Več si preberite v članku: Podjemna pogodba ali pogodba o zaposlitvi? >>

Oznake: , , , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje