Podjemna pogodba v 2014: pomembne spremembe!

Podjemniki bodo morali od 1. februarja dalje plačevati prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, kar jim do sedaj ni bilo treba. Naročniki del pa bodo morali plačati prispevek za zdravstveno zavarovanje.

S 1. januarjem je začela veljati določba ZPIZ-2, ki (nekaterim) podjemnikom nalaga plačevanje prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v višini 15,5 odstotka od bruto zneska pogodbe. Od 1. februarja dalje pa bodo morali plačevati tudi prispevek za zdravstveno zavarovanje v višini 6,36 odstotka od bruto zneska pogodbe.

Po novem bo moral naročnik del obračunati prispevek za zdravstveno zavarovanje po formuli bruto znesek pogodbe x 0,0053. Naročnik bo, kot je do sedaj, obračunal tudi 8,85 odstoten prispevek za pokojninsko zavarovanje.

Obračun podjemne pogodbe pri bruto znesku pogodbe 400 EUR:

Vrsta dajatve

2013

Januar 2014

Od februarja 2014 naprej

Vrsta pravnega razmerja

Vsi

A1

B1

A2

B2

C2

D2

PIZ – naročnik

35,40

35,40

35,40

35,40

35,40

35,40

35,40

ZZ – naročnik

0

4,58

4,58

2,12***

2,12***

2,12***

2,12***

Prispevki naročnika – skupaj

35,40

39,95

39,98

37,52

37,52

37,52

37,52

PIZ – podjemnik

0

62,00

0

62,00

62,00

0

00

ZZ – podjemnik

0

0

0

25,44

0

25,44

0

Prispevki podjemnika –  skupaj

0

62,00

0

87,44

62,00

25,44

0

Akontacija dohodnine

90,00

74,50

90,00

68,14

74,50

83,64

90,00

Dobi podjemnik

310,00

263,50

310,00

244,42

263,50

290,92

310,00

Plača naročnik

539,95

539,98**

539,98**

537,52

537,52

537,52

537,52

*zneski so v EUR

**Podatek za izplačilo januar 2014 temelji na povprečni plači za oktober 2013.

***Izplačila od 1. februarja 2014 naprej se računajo: bruto x 0, 53 odstotka.

Zneski prispevkov, ki jih bo potrebno obračunati na podlagi podjemne pogodbe po 1. 2. 2014, bodo različni. Odvisni bodo od tega, ali se tovrstno delo opravlja poleg zaposlitve za polni (ali krajši) delovni čas ali pa je tovrstno delo edini dohodek podjemnika.

Tistim honorarnim delavcem, ki opravljajo delo na podlagi podjemne pogodbe poleg zaposlitve za polni delovni čas preko katere so vključeni v pokojninsko in invalidsko zavarovanje, ne bo treba plačevati prispevka PIZ. Prav tako so prispevkov PIZ oproščeni upokojenci ter dijaki in študentje, ki opravljajo delo preko študentske napotnice.

Viri:

  • Pojasnilo DURS: Dohodki iz zaposlitve – drugo pogodbeno razmerje
  • Zakon o dohodnini (ZDoh-2, UL RS št. 13/2011 – 96/2013)
  • Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ, UL RS št. 72/2009 – 91/2013)
  • Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2, UL RS št. 96/2012)
  • Matjaž Kodrič, Mala in Velika Davčna šola, 2013

To besedilo je bilo pripravljeno na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje