Podjetje z rabljenimi oblačili prejelo 81 milijonov dolarjev

Avtor Matej Mušič — 15.09.2015
Komentiraj!
Posel z rabljenimi oblačili ni nekaj novega, a redkim uspe tako, kot je uspelo startupu ThredUP. Pred kratkim je ta spletna trgovina z rabljenimi oblačili prejela kar 81 milijonov investicije. Preverite, zakaj je uspelo ravno njim.
Podjetje z rabljenimi oblačili prejelo 81 milijonov dolarjev

Podjetje z rabljenimi oblačili prejelo 81 milijona dolarjev investicije (Vir: Unsplash.com)

Startup ThredUp je bil ustanovljen leta 2009, ko je odprl spletno trgovino za izmenjavo rabljenih oblačil med uporabniki. Kmalu so doživeli grenko spoznanje, da dobra ideja še ne pomeni dobrega posla. Po ne preveč uspešnih rezultatih so se usmerili na izmenjavo otroških oblačil. Otroci oblačila hitreje prerastejo, zato so pričakovali, da bo povpraševanje večje.

Čeprav so z novim poslovnim modelom dobili pozornost nekaterih investitorjev, pa to še vedno ni bil recept za pravi uspeh. Leta 2012 so zato način poslovanja povsem spremenili in postali spletna trgovina z oblačili iz druge roke. Danes ima spletna trgovina mesečno 1,8 milijona različnih obiskovalcev, do konca leta pa pričakujejo, da bodo mesečno prodali milijon kosov oblačil.

Nasveti za gradnjo uspešnega podjetja

Zadnji poslovni model je pritegnil nove investitorje, ki so pred kratkim v podjetje vložili 81 milijonov dolarjev, od katerih je največ prispevalo podjetje Goldman Sachs. Do sedaj je podjetje skupno prejelo že 125 milijonov investicije.

Prodaja rabljenih oblačil ni nova ideja, vendar je težko ugotoviti, kako iz tega napraviti uspešen posel. Obstajajo fizične trgovine, kjer ljudje za denar prodajo rabljene kose oblačil, a te trgovine so omejene le z lokalno dobavo blaga in ljudi. Spletne strani z rabljenimi oblačili po drugi strani večinoma delujejo po principu malih oglasov, kjer se mora lastnik rabljenih oblačil sam ukvarjati s prodajo končnemu kupcu.

Rabljena oblačila v spletni trgovini so kot nova

Spletna trgovina ThredUP poskrbi za odkup in prodajo oblačil končnemu kupcu. Pri tem se trudijo, da je postopek za prodajalca rabljenih oblačil čim bolj preprost. Na dom mu najprej pošljejo posebno torbo, ki jo napolni z oblačili. Torbo, ki ima že vključeno poštnino in naslov trgovine, nato le še odda na uradnem poštnem uradu.

Ko ThredUP prejme paket oblačila pregleda, oceni in objavi v spletni trgovini. Ta je zasnovana tako, da obiskovalec, nima občutka da pregleduje rabljena oblačila. Oblačila pred objavo v studiu fotografirajo profesionalni fotografi, nekatera tudi z modeli.

Podjejte se pri pregledu prejetih oblačil drži visokih standardov. Oblačila morajo biti čista, nepoškodovana in v modi, poleg tega pa sprejemajo le nekatere znamke. V procesu pregleda zato ThredUP zavrne okoli polovico vseh oblačil, ki jih prejmejo. Oblačila, ki jih zavrnejo, po želji lahko vrnejo prodajalcu ali pa jih reciklirajo.

Vir: businessinsider.com in thredup.com

Poslovno idejo testirajte še pred razvojem produkta

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice