Podjetnika, ki stopata v ritmih argentinskega tanga

Avtor Mojca Jagodic — 28.05.2015
Komentiraj!
Plesno šolo Calesita sta ustanovila Dana in Darko Popović, saj sta želela tudi v ta del Evrope razširiti pravi tradicionalni argentinski tango, kot so ga plesali v zlati dobi tanga, v Buenos Airesu med letoma 1935 in 1955. Oba sta strastna plesalca, kar se kaže tudi v njunem poslu.

Dana pleše že od malih nog. Kot nekdanja plesalka latinsko ameriških in standardnih plesov je svojo tango pot začela leta 2008 v srcu tanga, v Buenos Airesu. Ob maestrih, kot so Javier Rodriguez, Stella Misse, Andrea Misse, Sebastian Misse in Andrea Reyero, je to pot nadaljevala po festivalih in številnih milongah od Pariza, Firenc, Apuglie, vse do Ljubljane, kjer sta leta 2012 z Darkom v Ljubljani ustanovila svojo plesno šolo Calesita, kjer poučujeta tango salon, kot se ga pleše v Buenos Airesu na glasbo iz zlate dobi tanga, med letoma 1935 in 1955.

Kljub temu, da je bil ples njena strast že od nekdaj, pa si Dana sprva ni predstavljala, da si bo z njim lahko služila tudi kruh: »Nekako bolj po naključju kot po pravem zanimanju sem pristala na srednji ekonomski šoli. Nato sem študirala ekonomijo, kasneje, ko me je zadeva že malo bolj zanimala, sem se vpisala na magisterij iz ekonomije. Toliko let teorije je na koncu povzročilo pri meni veliko željo, da bi imela svoje podjetje in da bi vso teorijo o managementu preizkusila tudi v praksi. Ples pa je bil moja strast že od mladih nog, vendar pa si nikoli nisem mislila, da bom svoje podjetništvo začela ravno s plesno šolo argentinskega tanga. Sanjala sem o drugih stvareh, o veliko stvareh.«

Trenutno argentinski tango poučuje skupaj z možem, Darkom, ki je na slovenski tango sceni že vse od njenih začetkov leta 2004. Od takrat je svoj ples redno izpopolnjeval ob različnih argentinskih maestrih, od leta 2006 je tudi eden izmed najvidnejših DJ-ev na slovenski tango sceni, redno pa nastopa tudi v okoliških državah. Njuno ciljno občinstvo so odrasli, stari od 20 do 60 let.

Dodaten zagon za podjetništvo je Dani dalo tudi sodelovanje v programu Podjetno v svet podjetništva pod okriljem Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije. Štiri mesece se je tako lahko izobraževala o samostojnem podjetništvu. »Veliko je lastnosti, ki jih “mora” imeti podjetnik. Z leti oz. izkušnjami si jih veliko lahko pridobi, kar nato izoblikuje njegov značaj. V grobem pa mora podjetnik skrbeti predvsem za dve stvari: denarni tok v podjetju ter zadovoljstvo strank in rast zaposlenih,« iz svojih izkušenj govori Dana. K temu dodaja še, da je pomembno, da je podjetnik proaktiven, odprt za nove ideje, da zaupa, je optimističen in sledi trendom. Kot pravijo, na trgu vedno zmaga tisti, ki se zna prilagoditi trenutnim razmeram, a k temu dodajam še to, da hkrati ne pohodi svoja načela.«

Dana tudi pravi, da je podjetje takšno, kot je njegov vodja – z vsemi svojimi lastnostmi. »Moje podjetje se tako razlikuje od ostalih kot se sama razlikujem od drugih.« Zagotovo marsikaterega podjetnika prekaša v številu prejetih zahvalnih sporočil, v katerih njeni učenci pišejo o tem, kako se jim je življenje spremenilo po tangu.

Calesita ne skopari z načrti za bodočnost – z možem želita razširiti tango med srednješolce in študente, ponuditi več izbire plesnih čevljev za tango, spogledujeta se celo z lastno izdelavo, in ponuditi dodatno tudi oblačila za tango, poleg uvoza tudi lastne izdelave.

Dana Popović se je s svojo ekipo prijavila na letošnji izbor Mladi podjetnik leta.

»Argentinski tango je povezal že ogromno ljudi, pa tudi pomagal ogromno ljudem. Poleg samega plesa omogoča spoznavanje novih ljudi, vzdrževanje stikov ter številna potovanja in druženja. Glasba argentinskega tanga pa je tista, ki človeka zares prevzame. Zaradi vsega naštetega midva resnično verjameva, da ti tango polepša življenje in želiva to posredovati tudi ostalim, predvsem mladim,« pravita mlada podjetnika. 

foto: Matej Kolakovič

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice