Podjetniki, ki spreminjajo svet

Avtor Saba Resnik — 12.07.2013
Komentiraj!
Motnje imajo največkrat slab prizvok, vendar le niso vse slabe. V mislih imamo predvsem takšne, ki zmotijo ustaljen način delovanja (z novo tehnologijo ali novim produktom) v določeni panogi in jo obrnejo na glavo.
Podjetniki, ki spreminjajo svet

Podjetniki, ki spreminjajo svet. (Vir slike: sxc.hu)

Podjetniki, ki svojo panogo postavijo na glavo, običajno niso prvi, ki vstopijo na trg z določenim izumom, temveč so vizionarji, ki se domislijo, kako obstoječo idejo narediti boljšo, cenejšo ali bolj dostopno.

Če se ozremo v zgodovino, lahko vidimo nekaj primerov:

  • Industrialec Ford je s svojo proizvodnjo avtomobile naredil dostopne vsakomur.
  • Steve Jobs se je lotil računalniške miške, ki je bila takrat zelo draga. Sestavil je ekipo, ki ji je uspelo izdelati računalniško miško za manj kot eno četrtino cene njene predhodnice.
  • Amazon.com ni prva spletna prodajalna, uspelo pa jim je ponuditi na milijone produktov po bolj ugodni ceni.

Tako kot so v preteklosti svojo industrijo spremenili Ford, Jobs in Amazon.com, so v letošnjem letu nekateri podjetniki spremenili način igre v svoji panogi in pri tem še obogateli.

Elektronika

V industriji potrošne elektronike je podjetje Frends trgu predstavilo slušalke, ki služijo tudi kot modni dodatek. S tem je podjetje spremenilo način poslušanja glasbe - od slušalk, ki so zgolj služile svojemu namenu, do slušalk, ki so obvezen modni dodatek.

Njihov najbolj prodajan produkt so slušalke Layla, ki se prodajajo za 149 dolarjev. Slušalke uporabljajo posebno tehnologijo, zaradi katere so lahko veliko bolj vitke, poleg tega pa so ovite v mehko usnje, da preprečijo neprijetno vozlanje las. Slušalke so okrašene še s kovinskimi dodatki.

Telekomunikacije

Podjetje Republic Wireless svojim uporabnikom ponuja mobilne storitve za 19 dolarjev na mesec, ki vključujejo pogovore, tekstovna sporočila in prenos podatkov - vse to temelji na brezžičnem spletnem omrežju. Kadar stranke nimajo dostopa do brezžičnega omrežja, kar je po besedah direktorja Davida Morkena približno 40 % časa, se klici preusmerijo na omrežje 3G.

Tudi sami razmišljate o ustanovitvi podjetja? Preberite si MP članek z naslovom Ustanovitev in registracija podjetja.

Oglaševanje

Pri gledanju televizijskih programov preko spleta smo dolgo časa imeli zgolj dve možnosti: plačati naročnino ali pa gledati oglase. Po pričakovanju se je sedaj pojavila še tretja možnost: HitBliss.

HitBliss je spletni program za predvajanje programov, ki sta ga ustanovila mož in žena Sharon Peyer in Andrew Prihodko.

Uporabnik lahko kupuje posamezne filme in TV serije preko HitBliss za 4 dolarje na film in 2 dolarja na serijo. Kako se potem HitBliss sploh razlikuje od ostalih spletnih ponudnikov programov? HitBliss je drugačen, ker se uporabnik lahko odloči, da bo gledal oglase in si s tem služil denar - približno 0,25 dolarja na oglas. Kasneje lahko ta denar porabi za nakupe filmov ali TV serij. Če želijo uporabniki zaslužiti še več denarja, si lahko ustanovijo profil, kjer vpišejo svoj kraj bivanja, spol, starost, prihodek in zgodovino iskanja. S temi podatki nato podjetje brez večjih težav poveže oglaševalca z uporabnikom.

Igra

Industrijo računalniških iger je spremenila podjetnica Julie Uhrman, ki je ustanovila poceni, odprto kodno konzolo Ouya, preko katere lahko uporabnik dostopa do spletne zbirke računalniških iger.

Družbena omrežja

Greg Passmore in Russell Okamoto vidita prihodnost družbenih omrežij v SMS sporočilih. Njuna ideja je graditi družbena omrežja vseh velikosti in oblik, ki bodo dosegljiva tudi preko SMS sporočil preko katerega koli telefona.

Prevoz

Dva startupa iz San Francisca, RelayRides in Getaround, delata na tem, da bo izposoja avtomobila postala bolj učinkovita. Obe podjetji delujeta na sistem uporabnik-uporabniku (angl. peer-to-peer), kjer lastniki avtomobilov posojajo svoje tistim, ki jih potrebujejo za nekaj ur, za dan ali teden. Lastnika startup podjetij sta povedala, da lastniki avtomobilov v povprečju postavijo ceno od 8 do 12 dolarjev na uro.

Zeleno

Podjetnik Tom Kelly, ki že desetletja ureja zelenice, je leta 2010 ustanovil podjetje Fire Belly Organic Lawn Care in pričel gospodinjstvom prodajati svoje bio proizvode. Njegovi proizvodi so postali tako uspešni, da je kmalu pričel dobivati ponudbe s strani velikih podjetij, ki so se ukvarjala z vzdrževanjem zelenic. Takrat se je Tom Kelly odločil za sodelovanje s podjetjem Natural Technologies in nastala je nova blagovna znamka BeeSafe Organic Land Care.

Vir: entrepreneur.com

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!