Podjetniške panoge, ki jih niti recesija ne spravi na kolena

Avtor Maja Borštnik — 20.12.2011
Komentiraj!
Zadnja svetovna gospodarska kriza je zamajala temelje gospodarstva in v propad pripeljala veliko dotlej izredno uspešnih podjetij. Katere so panoge, ki jih je najtežje spraviti na kolena? Kaj si ljudje kljub pomanjkanju denarja vseeno privoščijo?
Podjetniške panoge, ki jih niti recesija ne spravi na kolena

Podjetniške panoge, ki jih niti recesija ne spravi na kolena (slika: sxc.hu)

Če iščete področje, v s katerim v času gospodarske krize ne morete zgrešiti, vam naj bodo v pomoč naslednji predlogi.

  • Slaščičarstvo. Sladice ljudem v težkih časih nudijo tolažbo, zato si jih radi privoščijo. Dan Johnson, lastnik podjetja Choco-Logo je opazil 30-odstotno rast prodaje v zadnjem letu. Celotna industrija na tem področju se je močno povečala, medtem ko je bilo v drugih panogah opaziti upad. Tudi v preteklosti je bila slaščičarska industrija ena najbolj odpornih na recesijo - mnoge znane blagovne znamke, med njimi tudi Snickers, so zacvetele prav med zlomom borze okoli leta 1930.
  • iPhone aplikacije. Odkar je Apple odprl spletno trgovino aplikacij, je svet preplavila "iPhone mrzlica". Prodaja aplikacij je že v prvem mesecu presegla zaslužek 30 milijonov ameriških dolarjev.
  • Razvoj tehnologij v zdravstvu. Digitalizacija zdravniških izvidov, e-recepti in programi, ki izboljšujejo komunikacijo v bolnišnicah in reševalnih vozilih ima čedalje več investitorjev in podpornikov. Panoga se širi izredno hitro in pričakujejo, da bo do leta 2016 na tem področju zaposlenih kar 18 odstotkov več ljudi kot danes.
  • Alkohol. Prodaja dragih alkoholnih pijač je sicer upadla, a se je hkrati močno povečala prodaja cenejšega alkohola, kot na primer vina in piva.
  • Software oprema.
  • Oskrba na domu. V porastu je tudi oskrba ostarelih na domu, medtem ko upadajo domovi za ostarele. Prišlo je do znižanja stroškov na tem področju, zato je dostopno širšemu krogu ljudi.
  • Joga. Morda presenetljivo, a očitno je recesija prinesla več samozavedanja in želje po osebnostni rasti. Američani namreč letno zapravijo 87 odstotkov več za jogo in z njo povezane produkte, kot leta 2004. Morda odprete trgovino in prodajate opremo za izvajanje joge?
  • Tehnične in trgovske šole. Odkar se je v svetu povečala stopnja nezaposlenosti, se je tudi vpis na praktično-uporabne šole močno povečal. Nekateri želijo zamenjati kariero, drugi pa iščejo možnosti, kako bi se izpostavili podjetjem, ki zaposlujejo.
  • Hitra hrana. Zadnje leto je skorajda uničilo industrijo s prehrano, a hitra hrana je tu izjema. Doživlja celo porast. Posel cveti tudi prodajalcem pic in sendvičev, zato je to lahko priložnost tudi brez velikega začetnega kapitala.
  • Zelena industrija. Vsekakor področje, ki doživlja močan porast. Skrb za okolje se veča in v to področje prinaša vedno več priložnosti.
  • Motivacijski produkti. Američani letno zapravijo prek 11 milijonov dolarjev za produkte, povezane z osebnostjo rastjo in motivacijo. Pričakuje se, da bo v naslednjih treh letih ta industrija letno zrasla za 6,2 odstotka.

Vir: Inc.com

Prijavi se na e-novice!