Podjetništvo med mladimi po svetu

V Evropski Uniji je bilo aprila 2013 brezposelnih 5,627 milijonov ljudi, mlajših od 25 let, na globalni ravni pa je, po podatkih Mednarodne organizacije dela (ILO), v letošnjem letu brez dela kar 73 milijonov mladih. Je samozaposlitev rešitev?
Podjetništvo med mladimi po svetu

Mladi podjetniki (Vir slike: sxc.hu)

Visoka brezposelnost mladih v Evropski Uniji postaja politični problem, s katerim se začenjajo ukvarjati tudi voditelji držav članic. Na novembrskem srečanju v Parizu je francoski predsednik Francois Hollande izpostavil nekaj splošnih izhodišč, na podlagi katerih naj bi države oblikovale ukrepe. Toda ti ukrepi naj bi šli, po eni strani, v smer »povečevanja zaposljivosti« mladih, po drugi strani pa v spodbujanje samozaposlovanja mlade generacije. Ker je do danes že večini jasno, da v EU ni problem v premajhni zaposljivosti mladih (torej v pomanjkanju veščin in znanja), pač pa v pomanjkanju delovnih mest in dela na splošno, se veliko več upov polaga na drugo možnost – samozaposlitev.

Podjetništvo iz nuje ali zaradi dobrih priložnosti?

Organizaciji Global Entepreneurship Monitor in Prince’s Youth Business International sta septembra posredovali izsledke skupne raziskave, ki se nanaša na odnos mladih po svetu do podjetništva. Iz raziskave izhaja, da mladi v Evropski Uniji čutijo večji odpor do ustanovitve lastnega podjetja od njihovih vrstnikov po svetu. Kot razlog za to navajajo slabo okolje za startupe v svoji državi, prav tako menijo, da nimajo dovolj podjetniškega znanja in spretnosti, predvsem pa se bojijo neuspeha. Še metodološko opozorilo: kot mlade se je v raziskavi smatralo ljudi, stare med 18 in 34 let.

V EU le 17,3 odstotkov mladih meni, da jim je na voljo dovolj poslovnih priložnosti, in se hkrati čutijo dovolj sposobne za ustanovitev in vodenje svojega podjetja. V podsaharski Afriki je takšnega mnenja 60 odstotkov mladih, v Južni in Srednji Ameriki 40 odstotkov, na Bližnjem vzhodu in v Severni Afriki pa 30 odstotkov mladih. V jugovzhodni Aziji jih tako meni le 16,8 odstotkov.

Ob tem pa je potrebno poudariti še eno pomembno distinkcijo, ki jo upošteva tudi raziskava. Samozaposlovanje oz. ustanovitev lastnega podjetja je lahko posledica neugodnih razmer na trgu dela. Mladi, ki ne morejo poiskati službe, se tako odločijo ustanoviti lastno podjetje, s čimer si poskušajo zagotoviti delo in preživetje. V samozaposlitev so tako praktično prisiljeni, saj za njih ni druge možnosti. Podjetništvo pa je lahko tudi posledica dobrih priložnosti na trgu. Tržne niše, dobre ideje in inovacije so v tem primeru tiste, ki osebo spodbudijo k ustanovitvi lastnega podjetja.

V podsaharski Afriki je tako delež potencialnih podjetnikov največji, a kar 1/3 bi se za to odločila iz nuje, ker ne vidi druge možnosti. V jugovzhodni Aziji je najmanj mladih pripravljenih na ustanovitev lastnega podjetja, toda med temi bi se jih večina za lastno podjetje odločila zaradi dobrih priložnosti oz. dobrih idej. Tudi večina mladih podjetnikov v EU se je za to odločila iz tega razloga.

Pogum je pomemben, a ne edini dejavnik

Kar 61,2 odstotka mladih v EU smatra ustanovitev lastnega podjetja kot dobro karirerno izbiro, toda tudi ta odstotek je manjši, kot v drugih regijah. V podsaharski Afriki jih tako meni 76,5 odstotkov, v Severni Afriki in na Bližnjem vzhodu 75,5 odstotkov, v Latinski Ameriki pa 74,9 odstotkov.

Mladi v EU pa se bolj kot njihovi vrstniki bojijo poslovnega neuspeha – 41,9 odstotkov jih je namreč ta strah omenilo kot oviro. Pri tem pa ne gre le za preprosto pomanjkanje poguma, pač pa je močno povezano s percepcijo realnosti. Glede na trenutno gospodarsko situacijo v EU, je strah pred neuspehom povsem razumljiv in realen, v zelo majhnem odstotku je namreč ta povezan s stigmo neuspeha.

Mladi po svetu sicer navajajo tudi druge ovire, ki jim preprečujejo ustanovitev podjetja. Pomemben dejavnik je dostop do virov financiranja. Mnogi mladi ustanovitev podjetja financirajo s svojimi prihranki, močno pa se zanašajo tudi na pomoč družine in prijateljev. V Sloveniji imamo tudi državni program, ki pomaga potencialnim podjetnikom (subvencija za samozaposlitev). A ne morejo se vsi mladi zanesti na pomoč družine ali države pri ustanavljanju podjetja. Nekateri se tako obrnejo na različne nevladne organizacije ali pa k bankam (krediti). V vsakem primeru lahko ustanovitev lastnega podjetja pomeni veliko finančno tveganje.

Med druge ovire spadajo tudi pomanjkanje znanja in veščin, ki so pomembne za podjetnike, slaba infrastruktura in slabo podporno okolje.

Zakaj ustanoviti lastno podjetje?

Mladi se sicer odločajo za lastno podjetje tudi zaradi želje po neodvisnosti (saj veste, biti sam svoj šef ali sama svoja šefica), na odločitev pa močno vpliva tudi družina (več kot polovica sodelujočih v raziskavi je odgovorila, da so starši in sorodniki imeli določen vpliv na to). Zelo pomembno pa je, in to so potrdili tudi mnogi sodelujoči v raziskavi, da podjetnik verjame v svoje sposobnosti in v svoj produkt.

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje