Pomembno je planiranje, ne le poslovni načrt

Pri poslovnem načrtovanju je resnično pomembno tudi samo načrtovanje, ne le poslovni načrt. A kaj narediti, ko po določenem času ugotovite, da vaš poslovni načrt ni skladen z realnostjo? Če ste se vprašali slednje, ste že na pravi poti.
Pomembno je planiranje, ne le poslovni načrt

Poslovni načrt – osnova dobrega podjetja (vir slike: Entrepreneur).

Predlagamo vam, da preverite naslednje:

  • Imate poslovni načrt. Upamo, da imate poslovni načrt tudi na računalniku, ne le na papirju. Na računalniku boste stvari namreč precej lažje urejali, seveda pa ni nič narobe niti s tem, če imate tudi natisnjeno različico načrta. 
  • Poslovni načrt ste prenovili. Tudi to je dober znak. Pomeni, da je vaš načrt imel določene podrobnosti. Verjetno ste imeli vanj vključene stvari kot so predvidevanja prihodkov in stroškov podjetja. Pomembno je, da vanj vključite tudi tabelo mejnikov, datume, skrajne roke in odgovornosti za opravila, ki so del načrta. 
  • Poslovni načrt lahko primerjate z napredkom. Dejanske poslovne številke iz računovodskega sistema primerjajte s tistimi v vašem načrtu. Če se omenjenih treh točk niste držali, potem zamujate ugodnosti načrtovanja upravljanja z vašim podjetjem. Le poslovni načrt, ki sloni na ideji, brez podrobnosti, je lahko uporaben, a niti približno ne tako uporaben kot načrt za načrtovanje upravljanja z vašim podjetjem.  

Če ste se držali omenjenih točk, vam čestitamo, a še vedno se soočate s problemom, kaj storiti z razlikami med načrtom in dejanskim stanjem. 

Prvi korak: preglejte predpostavke

Upamo, da vaš načrt vključuje seznam predpostavk. To je namreč običajen del kateregakoli modernega poslovnega načrta. Preglejte vse predpostavke in ugotovite, če se je katera izmed jih spremenila. 

Drugi korak: primerjava načrta z dejanskim stanjem

Razliko med načrtom in dejanskim stanjem v finančnem svetu imenujemo varianca. Varianca je pozitivna, ko je več prodaje, zaslužka ali manj stroškov in presežkov. Negativna je, ko sta prodaja in dobiček manjša ali pa so se stroški in izdatki povečali. A varianca ne pomeni konca, je le začetek za analitike. Ne gre le za številke, gre tudi za vpletene ljudi in aktivnosti. Na primer, stroški, ki so manjši kot ste jih planirali, so vedno pozitivna varianca, a kaj če so stroški manjši zaradi tega, ker marketinški programi niso bili izvršeni?
To bi pomenilo, da je varianca le posledica napačnega izvrševanja načrta. Ne glede na to ali je varianca pozitivna ali negativna, pa se je vedno potrebno vprašati, kakšno upravljanje je potrebno? Če vaš načrt vsebuje informacije o tem, kdo je zadolžen za kakšno stvar, potem boste vedeli, do koga stopiti, če stvari ne potekajo po zastavljenem programu. Kaj je šlo narobe? Kaj bi v prihodnje morali delati boljše? Kaj se mora spremeniti? In zapomnite si, spremenjene predpostavke so najboljši razlog za spremembo načrta. 

Tretji korak: prenovite poslovni načrt

Gre za proces planiranja. Izogibajte se zvračanju krivde na nekoga. Načrt prenovite na mestih, kjer bo upravljanje v nadaljevanju najverjetneje uspelo. Ne gre za ugibanje, temveč za vodenje. Nenehno opravljajte manjše korekcije, da boste ostali na pravi poti in sledili svojim ciljem. Podjetništvo je mreža notranje povezanih faktorjev. Prodaja in marketinški programi vplivajo na pretok denarja, upravljanje z uslužbenci vpliva na moralo in morala vpliva na produktivnost.
Ko gredo prodaje v eno smer, moramo slediti drugim stvarem, ki se premikajo v skladu s prodajami. Planiranje torej ni le v ugibanju. Potrebno je slediti povezavam v mreži, ko se stvari spreminjajo. Sčasoma boste razvili strategijo odločitev, ki bo slonela na vašem presojanju. Res je, vaš poslovni načrt bo napačen, saj so nenazadnje vsi načrti napačni. A načrt vam bo pomagal ugotoviti, kaj ste ocenili narobe. Nato se lahko odločite ali je stvarem potrebno dati več časa ali pa jih preprosto opustiti. Najprej seveda nujno preglejte predpostavke, ki so se spremenile.  

 
 
Vir: Entrepreneur

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje