Pomembno je planiranje, ne le poslovni načrt

Pri poslovnem načrtovanju je resnično pomembno tudi samo načrtovanje, ne le poslovni načrt. A kaj narediti, ko po določenem času ugotovite, da vaš poslovni načrt ni skladen z realnostjo? Če ste se vprašali slednje, ste že na pravi poti.
Pomembno je planiranje, ne le poslovni načrt

Poslovni načrt – osnova dobrega podjetja (vir slike: Entrepreneur).

Predlagamo vam, da preverite naslednje:

  • Imate poslovni načrt. Upamo, da imate poslovni načrt tudi na računalniku, ne le na papirju. Na računalniku boste stvari namreč precej lažje urejali, seveda pa ni nič narobe niti s tem, če imate tudi natisnjeno različico načrta. 
  • Poslovni načrt ste prenovili. Tudi to je dober znak. Pomeni, da je vaš načrt imel določene podrobnosti. Verjetno ste imeli vanj vključene stvari kot so predvidevanja prihodkov in stroškov podjetja. Pomembno je, da vanj vključite tudi tabelo mejnikov, datume, skrajne roke in odgovornosti za opravila, ki so del načrta. 
  • Poslovni načrt lahko primerjate z napredkom. Dejanske poslovne številke iz računovodskega sistema primerjajte s tistimi v vašem načrtu. Če se omenjenih treh točk niste držali, potem zamujate ugodnosti načrtovanja upravljanja z vašim podjetjem. Le poslovni načrt, ki sloni na ideji, brez podrobnosti, je lahko uporaben, a niti približno ne tako uporaben kot načrt za načrtovanje upravljanja z vašim podjetjem.  

Če ste se držali omenjenih točk, vam čestitamo, a še vedno se soočate s problemom, kaj storiti z razlikami med načrtom in dejanskim stanjem. 

Prvi korak: preglejte predpostavke

Upamo, da vaš načrt vključuje seznam predpostavk. To je namreč običajen del kateregakoli modernega poslovnega načrta. Preglejte vse predpostavke in ugotovite, če se je katera izmed jih spremenila. 

Drugi korak: primerjava načrta z dejanskim stanjem

Razliko med načrtom in dejanskim stanjem v finančnem svetu imenujemo varianca. Varianca je pozitivna, ko je več prodaje, zaslužka ali manj stroškov in presežkov. Negativna je, ko sta prodaja in dobiček manjša ali pa so se stroški in izdatki povečali. A varianca ne pomeni konca, je le začetek za analitike. Ne gre le za številke, gre tudi za vpletene ljudi in aktivnosti. Na primer, stroški, ki so manjši kot ste jih planirali, so vedno pozitivna varianca, a kaj če so stroški manjši zaradi tega, ker marketinški programi niso bili izvršeni?
To bi pomenilo, da je varianca le posledica napačnega izvrševanja načrta. Ne glede na to ali je varianca pozitivna ali negativna, pa se je vedno potrebno vprašati, kakšno upravljanje je potrebno? Če vaš načrt vsebuje informacije o tem, kdo je zadolžen za kakšno stvar, potem boste vedeli, do koga stopiti, če stvari ne potekajo po zastavljenem programu. Kaj je šlo narobe? Kaj bi v prihodnje morali delati boljše? Kaj se mora spremeniti? In zapomnite si, spremenjene predpostavke so najboljši razlog za spremembo načrta. 

Tretji korak: prenovite poslovni načrt

Gre za proces planiranja. Izogibajte se zvračanju krivde na nekoga. Načrt prenovite na mestih, kjer bo upravljanje v nadaljevanju najverjetneje uspelo. Ne gre za ugibanje, temveč za vodenje. Nenehno opravljajte manjše korekcije, da boste ostali na pravi poti in sledili svojim ciljem. Podjetništvo je mreža notranje povezanih faktorjev. Prodaja in marketinški programi vplivajo na pretok denarja, upravljanje z uslužbenci vpliva na moralo in morala vpliva na produktivnost.
Ko gredo prodaje v eno smer, moramo slediti drugim stvarem, ki se premikajo v skladu s prodajami. Planiranje torej ni le v ugibanju. Potrebno je slediti povezavam v mreži, ko se stvari spreminjajo. Sčasoma boste razvili strategijo odločitev, ki bo slonela na vašem presojanju. Res je, vaš poslovni načrt bo napačen, saj so nenazadnje vsi načrti napačni. A načrt vam bo pomagal ugotoviti, kaj ste ocenili narobe. Nato se lahko odločite ali je stvarem potrebno dati več časa ali pa jih preprosto opustiti. Najprej seveda nujno preglejte predpostavke, ki so se spremenile.  

 
 
Vir: Entrepreneur

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje