Pomembnost odnosov z javnostjo - 1. del

Avtor Nejc Krumpačnik — 14.07.2010
Komentiraj!
Odnosi z javnostmi (v nadaljevanju PR - public relations) so ena izmed najbolj napačno razumljenih strok v marketinškem oddelku in mnogi mladi nadobudni podjetniki ter celo veteranski izvršniki jo pogosto podcenjujejo.
Pomembnost odnosov z javnostjo - 1. del

Pomembnost sporočil za javnost (Slika: vibrantconsultinggroup.com)

Da bi bili uspešni pri odnosih z javnostmi, morate razumeti, kaj so in kaj niso, kako delujejo in zakaj. V nasprotnem primeru vam nikoli ne bo uspelo zgraditi primerne ekipe, določiti najboljših strategij, ki vam bi pomagale povečati vidnost in pridobiti pozornosti.

Naslednje točke temeljijo na dobrih odnosih z javnostmi ter so zgolj povzete in poenostavljene, da vas bodo pripravile k razmišljanju.

Razumevanje, kaj PR je in kaj ni 

Podjetja od PR prevečkrat pričakujejo, da bo izvedel čudeže, preprosto zato, ker ga zamenjujejo z oglaševanjem, spletnim marketingom, medijskim kupovanjem, iskalnim marketingom ipd. PR ne more obljubiti legitimnnega obsega v industirjskih publikacijah - ne glede na to, kako tesne so vezi. Če PR to obljublja, potem laže. PR ni oglaševanje. Poročevalci in blogerji ne bodo pričeli pisati o vašem podjetju, le zato, ker ste jim poslali sporočilo za javnost. Bombadirani so s strani PR ljudi iz vsega sveta. Zgodbe so kultivirane. Če jih spoštujemo, naredimo svojo domačo nalogo ter pomagamo izpostaviti vrednosti zgodbe, potem je publiciteta neizbežna. Če želite garantirano izpostavljanje, kupite oglas. 

Ne podcenjujte odnosov z javnostmi

PR je, če z njim delamo pravilno, izjemno pomemben za znamčenje podjetja, od katerega ima podjetje neizmerljive koristi na dolgi rok. Potrošniki imajo izbire in če ne tekmujete konstantno za njihovo pozornost, lahko zlahka izginete iz njihovega radarja, ko razmišljajo o opcijah. Preveč podjetij zanemarja PR do točke absurdnosti. A ne razumite napačno. Drag PR ni enak uspehu. A podcenjevanje odnosov z javnostmi je običajno prvi korak v napačno smer.

PR ni stikalo

Ne gre ga nastaviti na vklop ali izklop, kadarkoli imate čas ali denar za to. Tržišče se premika preveč hitro in če na njem ne sodelujete aktivno, boste hitro spoznali, da bodo promet in prodaje podjetja začele upadati, od padca pa si morda ne boste opomogli. Objemite ga, negujte ga in se ga držite. PR je poceni rešitev za pridobivanje vidnosti znotraj tržnih segmentov, ki so pomembni za vaše podjetje. Ne slepite se. Kot izvršnik podjetja ne morete in ne smete voditi PR sami. Imate pomebnejše stvari za postoriti, na primer, voditi podjetje. Če boste PR stikalo izklopili, vam bodo konkurenti ukradli vašo pozornost in potrošnike.   

Konsistentna navzočnost zahteva čas

V večini primerov se navzočnost ne zgodi sama po sebi. PR je kot poljedelstvo. Več semen kot posejete in več časa kot porabite za zalivanje, skrb in vzdrževanje, bolj bodo vaši pridelki sčasoma zrasli v obliki navzočnosti. Nekatere stvari kot so novice in podobno potiskajo informacije hitro na površje, a druge potrebujejo čas. Ko se pojavijo, pomagajo povečati vidnost znamke, vodijo ljudi k nakupom ter spodbudijo tudi druge, da pišejo o njej. Ne predvidevajte, da se bo navzočnost zgodila zgolj zato, ker ste priljubljeno podjetje.   

Prav tako se zavedajte, da obstajajo različne oblike medijev in vsak izmed njih drugače reagira na drugačne zgodbe na svoj način. Tradicionalni mediji ali blogi bodo obsegali določene stvari, ki se navezujejo na vašo industrijo, medtem ko "mainstream" mediji potrebujejo zgodbe, predstavljene na drugačen način, ki ima širši poziv.

Kako prepričam novinarja, da objavi moje PR sporočilo?

Dobite tiskovnega predstavnika

Le zato, ker ste ustvarili izdelek, še ne pomeni, da ste najboljša oseba za njegovo prodajo. Nekateri, pa čeprav najbolj zavzeti in strastni izvršniki, se preprosto ne ujamejo z ljudmi, s katerimi poskušajo sodelovati, pa naj se trudijo na vse pretege. To ima negatven vpliv, ki traja in ga je težko premagati.

Prebolite in najemite govorca, ki bo pomagal pri pripovedovanju zgodb ljudem, ki bo pomagal pri rasti vašega podjetja.

PR ni edino orodje v garaži

Razumeti je potrebno, da je PR le dežnik za specifične komunikacijske iniciative, ki vam bodo pomagale doseči komplementarne, hkratne cilje. Na primer, korporativno znamčenje in marketing izdelkov zahtevata različne kampanje. Vodite SEO kampanje. Poglejte za spletnimi oglasi in promocijami. Udeležujte se dogodkov. 

PR ne more biti edina stvar, na katero bi se zanašali, če želite zgraditi in vzdrževati uspešno podjetje.

PR preko prepadov

Ne glede na to, v kateri industriji delujete, zavedajte se, da so najbolj priljubljeni blogi, časopisi ali revije zgolj del procesa. Vaše tržišče je razdeljeno s prisvojitvami in nakupovalnim obnašanjem in je dokumentirano preko Gaussove krivulje, ki je bogata s prepadi in piramidami, ki jih nadaljno razdeljujejo in klasificirajo, kvadranti, ki demonstrirajo konkurenčne prednosti, lestvami, ki reprezentirajo tehnologijo, ki jo ljudje lahko uporabljajo za doseganje potrošnikov na različne načine in upamo, odsevano s hokejsko palico, ki vas sili v razmišljanje. Da, seveda bi naj to bilo smešno, a vsekakor nazorno prikaže, da zgolj en program ne zadovoljuje množic, ko ga razstavimo na tržišča in ljudi, ki ga dopolnjujejo.

To pomeni, da morate pri odnosih z javnostmi upoštevati tako nove medije kot tudi tradicionalne. Na primer, na tehnološkem področju strani kot so TechCrunch, Mashable, Venture Beat, Read/Write Web lahko tako zelo pripomorejo k povečanju prometa, da bodo strežniki podjetja večkrat preobremenjeni. Vsak direktor (predvsem IT podjetij) si želi, da bi njegovo podjetje bilo na tak ali drugačen način prisotno na teh straneh.

Kakorkoli že, obstajajo drugi svetovi globalnih mikrokomunikacij, ki so bogati s horizontalnimi in vertikalnimi publikacijami in blogi, ki bodo vašo zgodbo prenesli do bolj konservativnih skupin ljudi, ki kolektivno sestavljajo primarno bazo povratnih dohodkov. V tem primeru gre manj za promet in klike, ki bi predstavljali uspeh in bolj za kakovost, registracije, nakupe, priporočitelje, ki določajo rast podjetja in vzdrževanje.

Vključite se v družabne medije

Živimo v družbeni ekonomiji in edini način, da v njej uspemo je, da v njej sodelujemo. Sodelovanje je marketing. Odnosi s skupnostjo so marketing. Sodelovanje gradi zaupanje, razmerja in lojalnost, a zahteva pristnost, predanost in trud. Blogajte o temah, ki se nanašajo na industrijo, ne zgolj o uspehih podjetja. Zagotovite nasvete in namige, da bi vašim potrošnikom pomagali do bolj utemeljenih odločitev. Ne gre za novo orodje na področju marketinga. Je nova priložnost, da privabite potrošnike in ustvarjate odnose. Poenostavljeno povedano, bodite vir za vašo skupnost. 

Poslužujte se spletnega videa in videli boste, kako kreativne, pristne in "kul" vsebine postanejo neverjetno nalezljive po vsem spletu. Besede lahko sporočilo prenesejo do neke meje, a video je prav tako priložnost za predstavitev izdelka, medtem ko zabavate gledalce. Dodajajte nove posodobitve, potrošniške uspehe, nove ideje za uporabe izdelkov itd. Shranjujte in delite pomembne povezave z uporabo družabnih orodij, ki so na voljo. Kultivirajte uporabniško generirane vsebine.

Pišite družabna medijska sporočila, SEO sporočila za javnost ipd. A bodite pozorni na to, da jih boste napisali dobro, izogibajte se neresnicam in "nakladanju". Če se vam zdi pomembno, zgradite transparentne profile na družabnih omrežjih, kjer lahko najdete in podprete potrošnike.

Najemite upravitelja skupnosti. V novem svetu socialnih medijev je lahko novi PR izpopolnjen preko truda nekoga, ki lahko aktivno predstavlja podjetje, tako da lahko slednje zagotavlja informacije in podpira ljudi, ki iščejo nasvete v skupnostih, katerih del so. Ne prodajajte jim, temveč se pogovarjajte z njimi.

Vedite, da je to zgolj zelo poenostavljen seznam tega, kako se vključiti v svet družabnih medijev.

Podprite in nagradite vaš PR program.

Delajte z njim kot delate z drugimi vejami vašega podjetja. Spoštujte ga, ko deluje in pustite ekipi, da uživa v uspehu. Ne osredotočajte se na primanjkljaje in ne prisvajajte si zaslug za publiciteto, če ste nekomu poslali elektronsko sporočilo že dolgo tega. Ne povejte vaši PR ekipi, da je publiciteta zgolj posledica viralnih aktivnosti uporabnikov in drugih obstoječih vsebin. PR je zasnovan tako, da požene funkcijo "od ust do ust" in vsakokrat, ko se pojavi nov članek, je to posledica (nedavnih) dejanj odnosov z javnostmi. To je prava vrednost PR-a. Je program, ki nenehno daje.

Povezava do nadaljevanja članka: Pomembnost odnosov z javnostmi.

Vir: Best tutorial.net

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice