Pomembnost odnosov z javnostmi - 2. del

Avtor Nejc Krumpačnik — 20.07.2010
Komentiraj!
V prvem delu smo vam predstavili devet koristnih nasvetov, ki se nanašajo na odnose z javnostmi. Preberite si še preostalih devet, ki bodo zagotovo pomagali vam in vašemu podjetju.
Pomembnost odnosov z javnostmi - 2. del

Odnosi z javnostmi so ključno področje upravljanja z vašim podjetjem (slika: http://www.brickmarketingconsulting.com/)

Povezava do prvega dela članka Pomembnost odnosov z javnostmi.

Obdržite dobre ljudi

Če najdete predstavnika za odnose z javnostmi ali ekipo, ki resnično živi in diha za podjetje, jih nikoli ne izpustite. Takšni partnerji so izredno redki, zato si zaslužijo podporo in napredovanje.

Imejte odprto komunikacijsko linijo

Z vašo ekipo za odnose z javnostmi se redno sestajajte, da bi se pogovorili o realnih ciljih in izmerili napredek. Vsak mesec si naslikajte podobo, kako izgleda uspeh in nato poslušajte poročila, da bi ugotovili, če so zastavljeni cilji resnično dosegljivi. Iz PR-ja dobite toliko, kolikor vanj vložite. 

Vzpostavite realistične metrike

PR ni čudežna rešitev, s pomočjo katere bi uspeli izvršiti vse poslovne naloge. Prava publiciteta je neprecenljiva, četudi je ne vidimo v obliki vidnih "klikov", prometnih konic ali prodaj. Super Bowl reklame, na primer, se redko splačajo, če gledamo na kratek rok. 

Zavedajte se, da bo aktiven, inteligenten in konsistenten PR program v končni fazi zagotovo pomagal. Ne sme biti edini odgovoren za uspehe ali polomije podjetja. Metrike so lahko v obliki specifičnih mesečnih ciljev, prometa, registracij, interesa potrošnikov, povezav in celo pogovorov. 

Kako prepričam novinarja, da objavi moje PR sporočilo?

Vašega podjetja ali izdelka nikakor ne izdajte na konferenci

V nasprotju s priljubljenim prepričanjem nikakor ne poskušajte splaviti vašega podjetja na prodajnem sejmu ali razstavi, razen če je kraj dogodka specifično zasnovan tako, da bi vaša splavitev bila uspešna. Najboljši PR je vedno narejen pred dogodkom. 

Na konferencah podjetja kričijo po pozornosti in običajno druga drugo potunkajo. Vašo zgodbo povejte, preden morate za to, da bi jo povedali, tekmovati. A kljub vsemu hodite na konference in dogodke, da bi ustvarili bazo potrošnikov in se povezali z drugimi. 

Ne začnite sami kontaktirati z ljudmi

Mnogi izvršniki verjamejo, da morajo v primeru, da bi nekaj bilo narejeno uspešno, sami prevzeti vajeti v svoje roke. Zatorej začno pošiljati elektronska sporočila poročevalcem in blogerjem brez obzira do odnosov, obstoječih pogovorov ali lastnih najboljših interesov. Posledice niso nujno najbolj koristne vašemu podjetju.

V vsakem primeru se posvetujte s PR ekipo, preden začnete z delom na lastno pest. Včasih je dejansko najbolje, da sporočilo prihaja neposredno od izvršnika. A mora biti planirano in orkestrirano na način, ki je ugoden za poročevalca/blogerja, podjetje in celotno PR iniciativo.

Novice

Blogosfera in socialni mediji v splošnem so ustvarili potrebo po novih pravilih okoli "breaking" novic. Določite, komu vaše novice koristijo, kje ljudje iščejo informacije in kaj pravzaprav iščejo. Nato se ukvarjajte s povratnim inženiringom okoli procesa in dizajnirajte vse okoli tega, kar ste se naučili, od pisanja izdaj, do tega, kaj rečete in kako to poveste, komu in kdaj.

Ne zanašajte se na žične storitve, ko izdajate vaše novice. PR je najbolje servirati tako, da specifično delate z novimi in tradicionalnimi vplivneži, ki vam bodo pomagali povedati vašo zgodbo.

Eksluzivne zgodbe so dandanes redka praksa in so običajno rezervirane za nekatere resnično izjemne novice, ki lahko vplivajo na industrijo. 

Podpora uporabnikom je novi marketing

Na podporo uporabnikom se ne gleda več kot na nepomembno aktivnost ali center stroškov. Socialni mediji so vse spremenili.

Marketinško iznajdljivi izvršniki sodelujejo s PR, ogleševalskimi in komunikacijskimi ekipami, da bi raziskali opcije in strategije sodelovanja pri relevantnih spletnih pogovorih. Tako se ustvarja neposredni kanal med podjetjem in potrošniki in, konec koncev, ljudmi.

Socialni mediji so močno ukoreninjeni v pogovore med ljudmi, ne glede na tehnologijo, ki jih pospešuje in prav vsak dan se odvijajo preko blogov, omrežij, forumov, mikromedijev in spletnih skupin. Vedno znova, ko se pojavi nova socialna skupnost ali orodje, se pogovori nanašajo tudi na znamke, izdelke in storitve, ki jih uporabniki podpirajo ali kritizirajo. 

Socialni mediji predstavljajo popolnoma novo pot do dosega potrošnikov in neposrednega povezovanja z njimi. 

PR ni dobrodelnost

Mnogi PR ljudje in agencije zahtevajo/potrebujejo nerazumljivo premoženje, a zapomnite si, da ste start-up podjetje in rešitve so bogate, ko veste, kaj iščete in cenite povezovanje. 

V PR dobite toliko, kolikor plačate, vsaj v večini primerov. Ne pričakujte brilijantnega PR-ja za drobiž - niti ne pričakujte čudežev zgolj zato, ker ste preplačali storitve. Obstajajo svetovalci, posamezniki in agencije, ki so pripravljeni delati za razumljive vsote denarja, težko pa boste našli koga, ki je pripravljen delati glede na učinek.

PR tako pač ne deluje. Predstavljajte si v tem smislu. Dobri prodajalci ne delajo zgolj za delež. Večina jih svojo plačo zasluži poleg deležev, ki jih dobijo, da ostanejo aktivni in uspešni. Če bi PR ljudje želeli zaslužiti glede na delež, bi se raje vključili v prodaje, kjer se običajno da zaslužiti veliko denarja. Na PR področju delajo zato, ker raje zgodbe pripovedujejo kot prodajajo.

Niste edino podjetje z dobro zgodbo

Zapomnite si to. Vsak sleherni trenutek so blogerji in poročevalci bombardirani z informacijami, dobrimi in slabimi, s strani podjetij, ki so si vzela čas, da so se naučila, kaj dejansko hočejo in s strani podjetij, ki pošiljajo zgolj nezaželeno pošto in upajo na najboljše.

Imajo boljše in nujnejše stvari za postoriti kot da bi ustavili vse, kar delajo in prebirali vsa sporočila za javnost. To je eden izmed razlogov, zakaj potrebujete PR. Tu je še dejstvo, da potrebujete nekoga, ki bo znal napisati zgodbo na način, ki bo ustrezal specifičnim skupinam ljudi. Le zato, ker je stvar nova, še ne pomeni, da si zasluži prostor med novicami. 

Tekmovati morate za pozornost in, da bi to storili učinkovito in edinsteno, potrebujete nekoga, ki vam bo pomagal povedati zgodbo na pravilen način, preko ljudi, ki dosegajo potrošnike, ki so za vas najpomembnejši. Ne gre za proces, ki bi se zgodil čez noč. Ni igra. Je proces investiranja v grajenje in vplivanje na sedanje odnose in na odnose na dolgi rok.

Povezava do prvega dela članka Pomembnost odnosov z javnostmi.

Vir: Best Tutorial

Vabimo vas na delavnico: S PR veščinami do poslovnega uspeha
Datum: 22. april, 14:00 do 18:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva, Trg republike 2, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!