Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Blagovna znamka Ponnod, finalist na tekmovanju Tehnovacija 2013 – izboru naj inovacije s področja trajnostnih tehnologij in polfinalist na tekmovanju Start:UP Slovenija 2013 spada pod okrilje Ponika d.o.o., ki predstavlja prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji!
Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Ponika d.o.o. – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji (Foto: Matej Leskovec)

Ponnod sestavlja učinkovita tričlanska ekipa dveh agronomov: Mateja Leskovca in dr. Vesne Miličić ter komunikologinje dr. Maje Turnšek Hančič.

Učinkovita samo-očiščevalna ribogojnica in raba akvaponike na sušnih področjih 

Izraz akvaponika (aquaponics) pomeni hkratno gojenje rib in rastlin. Gre za krožni sistem, ki sledi naravni simbiozi: voda kroži od rib do bakterij, do korenin rastlin in nato nazaj do rib. Pri tem gre za samo-očiščevalno ribogojnico, saj za vzrejo rib v konceptu akvaponike niso potrebne reke, potoki ali jezera. Vodo se namreč pridobiva predvsem z zbiranjem deževnice.

Sama akvaponika je več kot primerna tudi za sušna področja, saj po izsledkih raznovrstnih raziskav več kot 70% svetovne porabe vode porabi agronomija, pri čemer akvaponika v primerjavi s klasičnimi načini pridelave porabi do 90% manj vode.

Foto: Matej Leskovec

Motivacija za ustanovitev prvega akvaponskega podjetja pri nas 

»Za podjetje sem se odločil na podlagi predhodnih izkušenj z akvaponiko ter ljubezni do gojenja zdrave zelenjave. Pravzaprav se je celotna zgodba začela že zelo zgodaj v mojem otroštvu. Zelo rad sem se namreč igral z vodo, po drugi strani pa sem strastno nabiral čaje in zelišča.

Po selitvi v našo prestolnico nisem imel narave in vrtičkov pred pragom doma in mi je zato manjkal pristen stik z naravo in mojim želodcem. Tako sem preizkušal vse od gojenja zelišč v lončkih, do hidroponskega vrtička. Najbolj pa me je nato prepričala akvaponika, saj združuje najboljše lastnosti hidroponike in naravnega vrtnarjenja.

Maja in Vesna sta se lotili akvaponike iz akvaristične perspektive ter ob tem iskali nekoga, ki morda ve kaj več o sami tematiki in tako se je zasnovala Ponika,« komponente svoje motivacije za ustanovitev tovrstnega podjetja razlaga agronom Matej Leskovec. 

Foto: Matej Leskovec

Vizije za prihodnost

Po eni strani imajo pri Poniki d.o.o. investitorja, po drugi strani pa imajo pri samem snovanju produktov v mislih tudi čim bolj ugodno razmerje med ceno in kvaliteto komponent. »Vizija za prihodnost je preprosta, saj želimo, da bi bila ta oblika pridelovanja zelenjave sprejeta in implementirana tam, kjer je to smotrno. Torej na degradiranih zemljiščih ter tam, kjer je višek odpadne toplote.

V tej zgodbi želimo nastopati kot razvijalci in eni izmed vodilnih na tem področju. Nadaljnje projekte bomo tako razkrivali sproti, zaenkrat usmerjamo energijo v prvi večji komercialni sistem v tem delu Evrope,« še pojasni Leskovec.  

Foto: Matej Leskovec

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje