Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Blagovna znamka Ponnod, finalist na tekmovanju Tehnovacija 2013 – izboru naj inovacije s področja trajnostnih tehnologij in polfinalist na tekmovanju Start:UP Slovenija 2013 spada pod okrilje Ponika d.o.o., ki predstavlja prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji!
Ponika – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji

Ponika d.o.o. – prvo akvaponsko podjetje v Sloveniji (Foto: Matej Leskovec)

Ponnod sestavlja učinkovita tričlanska ekipa dveh agronomov: Mateja Leskovca in dr. Vesne Miličić ter komunikologinje dr. Maje Turnšek Hančič.

Učinkovita samo-očiščevalna ribogojnica in raba akvaponike na sušnih področjih 

Izraz akvaponika (aquaponics) pomeni hkratno gojenje rib in rastlin. Gre za krožni sistem, ki sledi naravni simbiozi: voda kroži od rib do bakterij, do korenin rastlin in nato nazaj do rib. Pri tem gre za samo-očiščevalno ribogojnico, saj za vzrejo rib v konceptu akvaponike niso potrebne reke, potoki ali jezera. Vodo se namreč pridobiva predvsem z zbiranjem deževnice.

Sama akvaponika je več kot primerna tudi za sušna področja, saj po izsledkih raznovrstnih raziskav več kot 70% svetovne porabe vode porabi agronomija, pri čemer akvaponika v primerjavi s klasičnimi načini pridelave porabi do 90% manj vode.

Foto: Matej Leskovec

Motivacija za ustanovitev prvega akvaponskega podjetja pri nas 

»Za podjetje sem se odločil na podlagi predhodnih izkušenj z akvaponiko ter ljubezni do gojenja zdrave zelenjave. Pravzaprav se je celotna zgodba začela že zelo zgodaj v mojem otroštvu. Zelo rad sem se namreč igral z vodo, po drugi strani pa sem strastno nabiral čaje in zelišča.

Po selitvi v našo prestolnico nisem imel narave in vrtičkov pred pragom doma in mi je zato manjkal pristen stik z naravo in mojim želodcem. Tako sem preizkušal vse od gojenja zelišč v lončkih, do hidroponskega vrtička. Najbolj pa me je nato prepričala akvaponika, saj združuje najboljše lastnosti hidroponike in naravnega vrtnarjenja.

Maja in Vesna sta se lotili akvaponike iz akvaristične perspektive ter ob tem iskali nekoga, ki morda ve kaj več o sami tematiki in tako se je zasnovala Ponika,« komponente svoje motivacije za ustanovitev tovrstnega podjetja razlaga agronom Matej Leskovec. 

Foto: Matej Leskovec

Vizije za prihodnost

Po eni strani imajo pri Poniki d.o.o. investitorja, po drugi strani pa imajo pri samem snovanju produktov v mislih tudi čim bolj ugodno razmerje med ceno in kvaliteto komponent. »Vizija za prihodnost je preprosta, saj želimo, da bi bila ta oblika pridelovanja zelenjave sprejeta in implementirana tam, kjer je to smotrno. Torej na degradiranih zemljiščih ter tam, kjer je višek odpadne toplote.

V tej zgodbi želimo nastopati kot razvijalci in eni izmed vodilnih na tem področju. Nadaljnje projekte bomo tako razkrivali sproti, zaenkrat usmerjamo energijo v prvi večji komercialni sistem v tem delu Evrope,« še pojasni Leskovec.  

Foto: Matej Leskovec

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje