Pooblastitev novih uslužbencev

Avtor Nika Penšek — 09.08.2008
Komentiraj!
Za uspešen razvoj in širitev vašega podjetja ste sami prva oseba, ki jo morate prepričati, da lahko vaše podjetje deluje brez vas.
Pooblastitev novih uslužbencev

Za lažje zaupanje v zaposlene se je z njimi dobro pogosto pogovarjati o delu in njihovih usmeritvah.

Podjetniki imajo pogosto težave z zaupanjem v nove zaposlene. Ali zaradi tega, ker so do sedaj vse sami postorili in dvomijo v učinkovitost drugih ali pa zaradi slabih izkušenj, ko so se zaposleni že izkazali za nezanesljive. Preden začnete zapravljati čas in denar na graditvi sistemov zaposlovanja uslužbencev morate sami verjeti, da je to najboljše za vaše podjetje.

Če sami nimate vizije kakšno bo sodelovanje z novimi uslužbenci, tega tudi ne morete zahtevati od njih. Težava je v tem, da je lastnik podjetja že veliko žrtvoval za uspeh podjetja in tako ni zmožen racionalno oceniti truda, ki ga tudi drugi vlagajo v njegovo delo. Poslovni svetovalci v takem primeru svetujejo, da se je potrebno zavedati situacije in si vzeti čas za razvoj nove identitete s kakršno bi želeli delati in jo začeti živeti. Pogosto lastnik podjetja tudi odlaša s prepuščanjem odgovornosti novim zaposlenim in se ves čas vmešava v njihovo delo, tudi v podrobnosti, ki jih sami več kot zmorejo.

Opustite misel, da morate biti zaposleni cel dan in si ustvarite vizijo kaj boste naredili za samozadovoljstvo z delom. Veliko podjetij namreč trpi zaradi direktorjevega pomanjkanja zanimanja za nove trende, ohranjanja stikov s kupci, pogovore s tekmeci in ustvarjanje strategij za prihodnost podjetja. Da ne zapadete v rutino poskrbite, da se vsak dan sprostite, vedno znova razmislite o poslovnih usmeritvah in se o teh pogovorite z zaposlenimi, kar vam lahko prinese dobre ideje in poglobitev zaupanja v zaposlene.

Če po tem še vseeno niste prepričani kaj lahko vaši zaposleni storijo za vas, si lahko pomagate še z znanstvenim pristopom:

Načrtujte dnevne aktivnosti s štiri vrstično tabelo, v kateri vodoravne osi predstavljajo raven spretnosti, navpične osi pa stopnjo užitka pri delu. Nižji levi kot naj predstavlja nižjo stopnjo spretnosti, manjši užitek, zgornji desni kot pa ravno nasprotno - večjo spretnost in večji užitek. V preverjanje vpeljite vaše zaposlene, vendar le za naloge ki se vam zdijo dovolj pomembne. To pa ugotovite tako, da si postavite vprašanje kako bi vplivalo na podjetje če določena dnevna aktivnost vašega zaposlenega ne bi bila opravljena.

Ko začnete z zaposlovanjem, dajte vsakemu uslužbencu v pisani obliki vedeti, kaj pričakujete od njega, kakšnih ciljev se mora držati in kakšna je ob tem njegova odgovornost. Uslužbenci so bolj učinkoviti pa tudi zadovoljni, ko jim jasno začrtamo naloge, ki jih morajo opraviti v določenem času. Po opravljenem delu pa naj bodo deležni pohvale, saj najboljši uslužbenci vedno delajo v pozitivnem delovnem okolju, kjer je njihovo delo cenjeno in nagrajeno.


Vir: BusinessWeek
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice